Knipperlichten werken niet meer goed

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
4.993
2.552
Ik heb een probleem met de knipperlichten van mijn CBF600S uit 2006.

Als je de schakelaar gebruikt, voor wel links of rechts knippert soms het knipperlicht maar 1 keer en stopt dan. Of je hoort de relais tikken maar dan knippert hij helemaal niet.
Soms werkt hij zonder problemen voor een tijdje en dan weer niet.

Als je de schakelaar naar rechts houdt tot hij blijft knipperen en loslaat dan werkt hij gewoon.
Wat kan dit zijn? Verrotte relais?
 
Heb je nog de originele raw's of zijn ze vervangen?
Als je het knipperrelais doorverbind moeten de raw's gaan branden aan de kant waar de schakelaar heen staat. Als ze dan wel goed branden is je relais niet goed (tenminste als je de originele raw's hebt).
Als de belasting van de raw's niet klopt met het relais geeft het ook problemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full
 
Heb de zekeringen even aangeduwd en hij lijkt weer perfect te werken.
Misschien is het maar tijdelijk.. maar als het probleem zich weer voordoet ga ik eerst eens proberen de schakelaar open te maken :)
 
Ik kom bij toeval dit topic tegen, heb zelf een CBF600SA uit 2004 en mijn rechter knipperlichten gingen niet meer aan tenzij ik het knopje naar rechts ingedrukt hield. Heb de schakelaar even schoongemaakt en contactspray lopen sproeien en alles functioneert weer bij mij :)
 
Ik kom bij toeval dit topic tegen, heb zelf een CBF600SA uit 2004 en mijn rechter knipperlichten gingen niet meer aan tenzij ik het knopje naar rechts ingedrukt hield. Heb de schakelaar even schoongemaakt en contactspray lopen sproeien en alles functioneert weer bij mij :)

Heb je de schakelaar ook opengemaakt? Zo ja hoe en is dit lastig?
Of alleen met contactspray gesprayd
 
wil je met contactspray werken moet je alsnog de schakelaar open maken.

Waarschijnlijk 2 kruiskop schroeven aan de onderzijde. Waarschijnlijk ook verschillend in lengte.
 
Inderdaad twee kruiskop schroeven. Ver genoeg open om met tandenborstel even schoon te maken en contact spray erin. Werkt inmiddels alweer n paar honderd km zonder problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan