Knipperlichten werken niet meer :-(

Paulus.Yamaha

Rookie
22 feb 2019
4
1
Hi Guys,
Vorige week mijn R6 uit het "winterhok" gehaald. Accu niet aan druppellader gehad dus die deed het niet meer.
Aan mijn "lompe" acculader gehangen en dat werkte ook niet.
Toch maar een Optimate 3 aangeschaft en die heeft de accu weer tot leven gewekt.
Forté spul in de tank en een flinke rit gemaakt....
Volgende week gepland om olie en remblokken achter te vervangen.

Tijdens mijn ritje gisteren merkte ik dat mijn knipperlichten niet knipperen :-(
Toen ik hem wegzette voor de winter werkten ze nog....
Zou het kunnen dat mijn "lompe" acculader deze gemold heeft :?

Nou heb ik ledlampen achter zitten en (volgens mij) kleine "normale lampjes" aan de voorkant.
Ik heb vanalles losgehaald en weer vastgezet.. (vaste optimate kabel in het kontje gebouwd tussendoor).
Maar de knipperlichten blijven nog steeds branden en knipperen niet...
Ik hoor bij sleutel op het contact 2 relais 1 x klikken en that's it. Bij bedienen knipperlichtknop op het stuur ook geen kliks.
Gatverdamme....

Gekke is dat als ik het alarm aanzet wel alle knipperlichten knipperen :?

Ik heb de motor nog niet zo lang en ook nog geen werkplaatshandleiding....

Hieronder wat foto's van mijn verlichting. Ik neem aan dat ik een relais moet vervangen, maar welke ?

Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen....

Groeten uit Venray..

um61914jn.achterlichten.jpg


wj4dyf.jpg


65a7xc6wakdtg.jpg


q2yh0wwxq25.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je de 2 aansluitingen op het startrelais met elkaar verbind moet de raw's gaan branden aan de kant waar de schakelaar staat. Branden ze dan wel dan is het relais stuk..

ik zie nu pas dat ze wel branden maar niet knipperen. Relais vervangen zal het probleem verhelpen.
 
Als je de 2 aansluitingen op het startrelais met elkaar verbind moet de raw's gaan branden aan de kant waar de schakelaar staat. Branden ze dan wel dan is het relais stuk..

ik zie nu pas dat ze wel branden maar niet knipperen. Relais vervangen zal het probleem verhelpen.
Wat? Typo denk ik of..?
 
Nou, de knippers doen het weer met het nieuwe relais :)
Verse Castrol RS 10W40 er in en een nieuw oliefilter. Olieplug met magneet erin gedaan...
Kappen er weer op en de achterremklauw maar eens losgehaald en de boel gereinigd....
Blokken zijn niet versleten, maar toch zat er erg weinig remvloeistof in ? :?
Ik kan geen lek ontdekken... Toch maar bijvullen dan en nog even door met deze blokken ...

zserozod3w.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan