Knipperlichtproblemen.......

astrantia

Rookie
14 okt 2014
9
6
hoek
Sinds kort ben ik in het bezit van een Virago 535 uit 1994. Als ik mijn richtingaanwijzer aanzet, gaat ook de andere kant licht meeknipperen. Ben gaan zoeken, en vond aan de rechterkant onder de afdekkap een zekering van 10 ah, die doorgebrand was. Nieuwe gemonteerd, maar nu branden alle richtingaanwijzers, en als ik richting aangeef, knippert deze kant. Weet niet of dit toegestaan is.
Iemand zei, dat dit een amerikaanse motor was, ook de knipperlichtautomaat 41R=-71 is amerikaans, en vermeld o.a. Hazard warning 4 bulbs 27 w.
Wat kan ik hieraan doen? Of kan ik een europese knipperlichtautomaat aansluiten, zodat alles normaal werkt?
 
Een zekering is 10A, een accu heeft een capaciteit van 10Ah, even ter aanvulling.

Volgens mij wordt vaak de bedrading van Amerikaanse voertuigen aangepast.
 
Volgens mij heb je een soort van US lights erop?

Je knipperlichten branden gewoon zachtjes. Als je je knipperlicht aanzet gaat 1 kant knipperen?

Officeel is dat niet toegestaan in NL. Maar op auto's enz. zie je dat ook wel eens. Wordt wel gedoogd. Ligt eraan wat voor politie agent je voor je hebt. Persoonlijk vind ik het mooi uitzien.

Als je dat normaal wilt krijgen zit vast ergens een (knipperlicht) module gemonteerd in amerikaanse versie die dat regelt. Kun je dat misschien verwijderen of vervangen voor een EU versie?

ik heb geen ervaring hiermee met jou motor maar er moet zo'n module aanwezig zijn die je kunt verwijderen of vervangen.

Misschien deze topic eens openen in de: Techniek vragen & antwoorden. Zijn vast wel een paar man die daar wat meer vanaf weten!

-->

Edit:

P.s. Ik heb eens gelezen dat geimporteerde amerikaanse auto's vaak ook remlichten als knipperlicht hebben. Dit werd wel geaccepteerd in nederland i.v.m. invoer in NL omdat het een orginele amerikaanse auto was. Ik weet niet of dit voor motoren ook mag of dat dit tegenwoordig nog klopt. Misschien de RDW daarover een bellen?
 
Laatst bewerkt:
Ga je nu hier ook een topic openen net als in het techniek deel?
 
Ga je nu hier ook een topic openen net als in het techniek deel?
Kijk eens goed naar de datum waarop het gepost is? En misschien de reactie boven jouw reactie? Misschien gaat er dan een (knipper)lampje branden?
 
Kijk eens goed naar de datum waarop het gepost is? En misschien de reactie boven jouw reactie? Misschien gaat er dan een (knipper)lampje branden?
In eerste instantie stelde ik mijn vraag in de rubriek choppers, cruisers en custom.......
Daar werd mij door HKF Rookie aangeraden deze rubriek Techniek, vragen en antwoorden te stellen. Dat heb ik nu dus gedaan. Heb overigens nog geen duidelijk antwoord op mijn vragen gekregen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan