knipperlichtproblemen.......

astrantia

Rookie
14 okt 2014
9
6
hoek
Sinds kort ben ik in het bezit van een Virago 535 uit 1994. Als ik mijn richtingaanwijzer aanzet, gaat ook de andere kant heel licht meeknipperen. Ben gaan zoeken, en vond aan de rechterkant onder de afdekkap een zekering van 10 ah in een rubber hoesje, die doorgebrand was. Heb een nieuwe gemonteerd, maar nu branden alle richtingaanwijzers, en als ik richting aangeef, knippert deze kant. Weet niet of dit toegestaan is. Heb ook gemerkt, als je op de rem trapt, knipperen ze een paar keer snel achter elkaar.
Iemand zei, dat dit een amerikaanse motor was, ook de knipperlichtautomaat 41R-71 is amerikaans, en vermeld o.a. Hazard warning 4 bulbs 27 w. Zou deze automaat ook kapot kunnen zijn?
Wat kan ik hieraan doen? Of kan ik deze knipperlichtautomaat vervangen voor een europese knipperlichtautomaat, zodat alles normaal werkt?
 
Zou ook kunnen zijn dat er een module is ingebouwd (achteraf) die je knipperlichten laat knipperen tijdens het remmen.
Die kan je instellen dmv je remhendel, aan, uit, patroon, continu aan, alarmlicht, etc.
 
Sinds kort ben ik in het bezit van een Virago 535 uit 1994. Als ik mijn richtingaanwijzer aanzet, gaat ook de andere kant heel licht meeknipperen. Ben gaan zoeken, en vond aan de rechterkant onder de afdekkap een zekering van 10 ah in een rubber hoesje, die doorgebrand was. Heb een nieuwe gemonteerd, maar nu branden alle richtingaanwijzers, en als ik richting aangeef, knippert deze kant. Weet niet of dit toegestaan is. Heb ook gemerkt, als je op de rem trapt, knipperen ze een paar keer snel achter elkaar.
Iemand zei, dat dit een amerikaanse motor was, ook de knipperlichtautomaat 41R-71 is amerikaans, en vermeld o.a. Hazard warning 4 bulbs 27 w. Zou deze automaat ook kapot kunnen zijn?
Wat kan ik hieraan doen? Of kan ik deze knipperlichtautomaat vervangen voor een europese knipperlichtautomaat, zodat alles normaal werkt?
Klinkt als running lights. Amerikaans ja.
Het mag in principe wel, zal niet echt een probleem zijn.

Dat ze knipperen bij remmen is origineel niet zo, voor zover ik weet. Dat is dan doorgaans een later ingebouwde module.

Je kunt makkelijk zien of je een oorspronkelijk Amerikaans model hebt:
mijlen teller
reflectoren aan zijkant (vork bijvoorbeeld)
 
Klinkt als running lights. Amerikaans ja.
Het mag in principe wel, zal niet echt een probleem zijn.

Dat ze knipperen bij remmen is origineel niet zo, voor zover ik weet. Dat is dan doorgaans een later ingebouwde module.

Je kunt makkelijk zien of je een oorspronkelijk Amerikaans model hebt:
mijlen teller
reflectoren aan zijkant (vork bijvoorbeeld)
Dan moet het geen Amerikaanse motor zijn; geen mijlenteller en geen reflectoren aan de zijkant. Wel staat er op de rubberen hoesjes, waar de twee zekeriingen rechts achter in zitten US op. Zou de knipperlichtautomaat kapot kunnen zijn? Wie heeft hier ervariing mee?
 
Klinkt als running lights. Amerikaans ja.
Het mag in principe wel, zal niet echt een probleem zijn.

Dat ze knipperen bij remmen is origineel niet zo, voor zover ik weet. Dat is dan doorgaans een later ingebouwde module.

Je kunt makkelijk zien of je een oorspronkelijk Amerikaans model hebt:
mijlen teller
reflectoren aan zijkant (vork bijvoorbeeld)


Runing lights bij Amerikaanse import motoren is over het algemeen door een duplo lamp in de voorste richtingaanwijzers.
Zelfde lamp als in een achterlicht.
Ik wilde dat bij mijn eerste motor zelf veranderen, bleek dat er een isolatie bandje over de bodem van het lampje was geplakt zodat deze niet werkten.
Dit was, denk ik, voor de rdw keuring gedaan.
 
Misschien heb je hier wat aan.
 

Bijlagen

  • 002.jpg
    002.jpg
    269,9 KB · Weergaven: 7
  • 001.jpg
    001.jpg
    239,2 KB · Weergaven: 8
Sinds kort ben ik in het bezit van een Virago 535 uit 1994. Als ik mijn richtingaanwijzer aanzet, gaat ook de andere kant heel licht meeknipperen. Ben gaan zoeken, en vond aan de rechterkant onder de afdekkap een zekering van 10 ah in een rubber hoesje, die doorgebrand was. Heb een nieuwe gemonteerd, maar nu branden alle richtingaanwijzers, en als ik richting aangeef, knippert deze kant. Weet niet of dit toegestaan is. Heb ook gemerkt, als je op de rem trapt, knipperen ze een paar keer snel achter elkaar.
Iemand zei, dat dit een amerikaanse motor was, ook de knipperlichtautomaat 41R-71 is amerikaans, en vermeld o.a. Hazard warning 4 bulbs 27 w. Zou deze automaat ook kapot kunnen zijn?
Wat kan ik hieraan doen? Of kan ik deze knipperlichtautomaat vervangen voor een europese knipperlichtautomaat, zodat alles normaal werkt?
Zou ook kunnen zijn dat er een module is ingebouwd (achteraf) die je knipperlichten laat knipperen tijdens het remmen.
Die kan je instellen dmv je remhendel, aan, uit, patroon, continu aan, alarmlicht, etc.
zeker weten, het is

via remlicht schakelaar is mogelijk om de RAW's verschillende knipper patronen te laten werken.
het knipperen van RAW's bij remlicht is toegestaan. zie hedendaagse auto's die bij een noodrem de RAW's laten knipperen.
 
Misschien heb je hier wat aan.
Lijkt mij heel interessant, maar ik kan ze niet openen, ondanks dat het jpg's zijn. Heb het in Photoshop geprobeerd, maar het lukt me niet. Zou het een keer kunnen vergroten, en dan een printscreen van kunnen maken, maar het is dan nog bijna niet te lezen. Misschien kun je de extensie nog veranderen in Tiff, of nog een keer goed in JPG of JPEG?
 
Terug
Bovenaan Onderaan