Knipperlichtrelais

Hendrik1989

MF'er
2 mrt 2011
120
0
Grou
heb de zoekfunctie al even gebruikt maar niet duidelijk antwoord kunnen vinden helaas.

volgende probleempjes:

Op mijn suzuki gsr 600 zou ik achter graag led knipperlichten willen monteren. nu weet ik dat de snelheid van het knipperen veranderd met led lichtjes.

op motozoom hebben ze hiervoor een knipperrelais die de originele relais moet vervangen en ervoor zorgt dat de led op de goede snelheid branden. Hoef je dan helemaal geen weerstanden meer te monteren? (voor 2x 12v10w gloeilamp, achter 2x 12v0,5w led)

en is zo`n relais gewoon plug&play om het zo maar te zeggen ;)
 
Relais is meestal wel plug & play ja.
Als het een onafhankelijk relais is dan moet het wel goed komen.
Was bij mij ook zo, van gloeilamp naar led met een onafhankelijk relais en werkte in een keer.

Succes ermee.
 
Ligt aan de mogelijkheden van het relais waar jij het over hebt.
Moet je effe navragen bij die zaak, of in de beschrijving lezen.
Met de combinatie die jij wil maken kan het mogelijk zijn dat het relais wat jij heb, alleen voor de leds geschikt is, en je de gloeilampjes over je originele relais moet laten gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn GSR 750 zo'n lastonafhankelijk relais zitten met voor en achter led knippers
en werkt perfect,\.
Heb het ook op de SV van me broertje geprobeerd die heeft kleine (gloeilamp) knippers voor en achter

Dus als je de oude er uit en haalt en dit soort relais erin dan ben je klaar, vele malen makkelijker als weerstanden :Y

Edit: Dit relais heb ik....http://www.mototronixwebwinkel.nl/product_info.php?cPath=88&products_id=476
 
Laatst bewerkt:
Enige nadeel van een "last onafhankelijk" relais: Als er één (of meerdere) van de vier richtingaanwijzers kapot gaat/gaan óf op een andere manier niet meer werkt/werken dan zie je dat niet meer aan het verklikkerlampje op je dashboard.

Maar uiteraard controleer je die die dingen ten alle tijden vóórdat je gaat rijden :o
 
Laatst bewerkt:
......................
Dus als je de oude er uit en haalt en dit soort relais erin dan ben je klaar, vele malen makkelijker als weerstanden :Y

Edit: Dit relais heb ik....http://www.mototronixwebwinkel.nl/product_info.php?cPath=88&products_id=476
Als het dashboardverklikkerlampje "klassiek" geschakeld is moet je òf zeer intelligent (laten) verbouwen òf toch parallelweerstanden plaatsen .... wat ook al met het oude relais had gekund.

http://www.motor-forum.nl/forum/fin...vance&data[age_end]=&data[age_start]=#results
 
Laatst bewerkt:
Als het dashboardverklikkerlampje "klassiek" geschakeld is moet je òf zeer intelligent (laten) verbouwen òf toch parallelweerstanden plaatsen .... wat ook al met het oude relais had gekund.

http://www.motor-forum.nl/forum/fin...vance&data[age_end]=&data[age_start]=#results


Ik heb het gelezen...duidelijk!! :)

Gelukkig op m'n GSR en SV van me broertje geen last van, deze hebben voor elke kant een appart verklikkerlampje.
(misschien handig om te weten voor mensen die in de toekomst andere knippers willen monteren) ;)
 
Er zitten meerdere draden aan. Ik heb er 5 aangesloten, drie moeten aan de originele draden en dan aan elke kant van een knipper en draad.
Tja, dat zegt weinig .... maar als het spul zoveel draden/mogelijkheden heeft, best mogelijk/waarschijnlijk dat er kachel-weerstandjes al bij ingebouwd zitten "voor het geval dat ....".

Hoe dan ook, bij (behoud van) klassieke 1-verklikkergloeilamp-schakeling "zwevend" tussen linkspinkerplus en rechtspinkerplus kom je er niet zonder extra verbruik (kacheltjes).
 
Tja, dat zegt weinig .... maar als het spul zoveel draden/mogelijkheden heeft, best mogelijk/waarschijnlijk dat er kachel-weerstandjes al bij ingebouwd zitten "voor het geval dat ....".

Hoe dan ook, bij (behoud van) klassieke 1-verklikkergloeilamp-schakeling "zwevend" tussen linkspinkerplus en rechtspinkerplus kom je er niet zonder extra verbruik (kacheltjes).
De weerstand mag dan wel veel hoger zijn dan de gebruikelijke 6,8 ohm.
Ik denk dat 100 ohm al laag genoeg is.
Je zit dan nog op 1.4 watt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De weerstand mag dan wel veel hoger zijn dan de gebruikelijke 6,8 ohm.
Ik denk dat 100 ohm al laag genoeg is.
Je zit dan nog op 1.4 watt
Jawel, maar hangt af van de sterkte van het verklikkergloeilampje cq de lichtsterkte die je daar wilt overhouden. Als dat lampje bijvoorbeeld een 3W-typetje is dan betwijfel ik of je met 100 Ohm genoeg overhoudt want je moet het ook bij fel zonlicht wel kunnen blijven zien. Mooier natuurlijk als er voor het lampje een vervanger bestaat met inwendig 2 antiparallelle LEDs.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan