Knippers blijven branden ipv knipperen, oorzaak?

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
15.925
8.527
Driebergen
Facebook
Jullie eerste reactie zal waarschijnlijk zijn het knipperrelais?

Maar die is er net gloedjenieuw ingegaan samen met nieuwe knipperlichten, heeft het een tijdje probleemloos gedaan.
Zo moeilijk is het schema nu ook weer niet...

Zou een te laag accuvoltage ook een reden kunnen zijn? Heb de motor nog niet hier staan...

full
 
Op mijn oude cb werken de knipperlichten alleen, als de motor draait. Op de accu doen ze het niet, terwijl die gloednieuw is. Bijna alle bedrading is losgeweest. Dus de contacten zouden goed moeten zijn, Kan dus voltage zijn, of slechte massa van de lampen.
 
Led of gloeilamp?
Te laag voltage zou kunnen hoor.

En zit het relais niet na de schakelaar?
Anders blijft t relais maar knipperen.

Gloeilamp
Schema is correct, als de stroomkring doorbroken is doordat de schakelaar uit staat knippert hij niet... zou hij na de schakelaar zitten heb je er twee nodig zit er echt maar ééntje op.

Schema is een voorbeeld, ik heb de bestaande bedrading van de motor gebruikt alleen nieuwe knippers en relais, relais is vervangen omdat de oude vol roest zat.
 
Op mijn oude cb werken de knipperlichten alleen, als de motor draait. Op de accu doen ze het niet, terwijl die gloednieuw is. Bijna alle bedrading is losgeweest. Dus de contacten zouden goed moeten zijn, Kan dus voltage zijn, of slechte massa van de lampen.

Kwestie van voltage meten dat, maar ze werkten perfect toen ik ze monteerde een maandje geleden ding heeft sinds die tijd een paar honderd gereden ofzo met droog weer....

Ondertussen wel een akkefietje gehad met een slechte aarde van de spanningsregelaar waardoor hij niet laadde maar dat heb ik gerepareerd en nu laadt hij weer perfect. :Y
 
het moet toch echt zijn dat je relais blijft hangen anders blijft ie niet branden ...en dat kan komen doorat je spanning problemen hebt gehad, daardoor kan het niet goed gaan vooral als een relais half word bekrachtigd kunnen er gekke dingen gebeuren. ik zou voor de zekerheid nog een keer het relais vervangen en kijken of het dan weg is.

Wat er gebeurd is als ik naar het schema kijk is dat de voltage verdeeld wordt tussen de lampjes en het relais. je zou even kunnen meten hoeveel spanning er op het relais staat, dit moet met dit schema, (wat mijn inziens niet kan) minder dan 12v zijn.

ik denk dat je schema niet klopt
anders zal er nooit 12v op je lampjes komen te staan

dit schema zou wel kloppen

http://members.ziggo.nl/r.frohn/knipperlicht.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb ik anderhalve week terug gehad.
ik had m'n motor voordat we gingen nog ff buiten in de regen staan, na 5 km hield m'n relais er al mee op, alleen nog vast banden.
ik wist hier gelijk war t aan lag, ik wist dat m'n relais op de kop gemonteed was en dat er water in gekomen was.
ik kreeg t relais toen niet gelijk gedr aaid en heb dat later thuis maar gedaan , en idd, er was vocht in t relais gekomen. Ff gedroogd en weer klaar. Mss is er zoiets aan de hand..
 
het moet toch echt zijn dat je relais blijft hangen anders blijft ie niet branden ...en dat kan komen doorat je spanning problemen hebt gehad, daardoor kan het niet goed gaan vooral als een relais half word bekrachtigd kunnen er gekke dingen gebeuren. ik zou voor de zekerheid nog een keer het relais vervangen en kijken of het dan weg is.

Wat er gebeurd is als ik naar het schema kijk is dat de voltage verdeeld wordt tussen de lampjes en het relais. je zou even kunnen meten hoeveel spanning er op het relais staat, dit moet met dit schema, (wat mijn inziens niet kan) minder dan 12v zijn.

ik denk dat je schema niet klopt
anders zal er nooit 12v op je lampjes komen te staan

dit schema zou wel kloppen

http://members.ziggo.nl/r.frohn/knipperlicht.jpg
Jouw schema is niet wezenlijk anders, alleen zit daar een driepolig relais in terwijl TS een tweepolig relais heeft.
En hoezo "voltage verdeeld"? Een knipperrelais is in feite gewoon een schakelaar, alleen gaat die de hele tijd aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit-etc.
 
Sorry maar dit schema kan pertinent niet kloppen, als je iets in serie zet, en dat is in dit schema dan wordt de spanning verdeeld over de twee weerstanden (deze keer het relais en de lamp) dus als bijvoorbeeld je lamp evenveel weerstand heeft als je relais, dan zal er 6v op de lamp en ook op het relais 6v staan en dat kan niet de bedoeling zijn!

voor de volledigheid

een relais is ook gewoon een spoel en een lamp ook, deze hebben allebei een weerstand.
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar dit schema kan pertinent niet kloppen, als je iets in serie zet, en dat is in dit schema dan wordt de spanning verdeeld over de twee weerstanden (deze keer het relais en de lamp) dus als bijvoorbeeld je lamp evenveel weerstand heeft als je relais, dan zal er 6v op de lamp en ook op het relais 6v staan en dat kan niet de bedoeling zijn!
Op die manier werken die dingen al jaren.
Er valt inderdaad een paar volt over het relais.
Van 14 volt laadspanning staan er 2 over het relais en 12 volt over het lampje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan