Goedenavond,
Vanmiddag heb ik bij een motorzaak een proefrit gemaakt op een Suzuki GSF600S Bandit (57 Kw), mooie motor met wat schade (word gerepareerd), geen stuurafwijkingen, enz enz. Na deze testrit was ik nog steeds geïnteresseerd in deze motor. Hierna heeft de verkoper mij meer info over deze motor gegeven, zoals afvoerkosten, wat er verder nog aan gedaan zou worden en heeft hij me verteld dat de motor uit Duitsland is geïmporteerd. Ook is mij verteld dat dit geen problemen zou opleveren bij de verzekering als de verzekering een vermogensuitdraai en stempel van deze importeur had, hoewel een 2e typegoedkeuring vanwege zijn importverleden niet mogelijk was. Uitgaande van de ervaring van deze man heb ik de motor ook gekocht en een aanbetaling gedaan.
Omdat het mij niet helemaal duidelijk was hoe het afvoeren op basis van uitdraai ging heb ik die middag KNMV verzekeringen gebeld met de vraag of ik op deze manier de motor kon verzekeren. Aan de telefoniste heb ik de situatie uitgelegd dat de motor uit Duitsland kwam en het dus niet mogelijk was om een 2e typegoedkeuring in Nederland te doen.. Haar antwoord hierop was dat de motor wel te verzekeren was, maar ik er vanwege mijn beperkte rijbewijs, hoewel afgevoerd, niet legaal op kon rijden... dit omdat de motor volgens de voertuig gegevens nog steeds op vol vermogen zou staan.
Mijn vraag aan jullie is: Heeft deze telefoniste het bij het verkeerde eind? Of is het jammer van die motor en moet ik verder zoeken?
Vanmiddag heb ik bij een motorzaak een proefrit gemaakt op een Suzuki GSF600S Bandit (57 Kw), mooie motor met wat schade (word gerepareerd), geen stuurafwijkingen, enz enz. Na deze testrit was ik nog steeds geïnteresseerd in deze motor. Hierna heeft de verkoper mij meer info over deze motor gegeven, zoals afvoerkosten, wat er verder nog aan gedaan zou worden en heeft hij me verteld dat de motor uit Duitsland is geïmporteerd. Ook is mij verteld dat dit geen problemen zou opleveren bij de verzekering als de verzekering een vermogensuitdraai en stempel van deze importeur had, hoewel een 2e typegoedkeuring vanwege zijn importverleden niet mogelijk was. Uitgaande van de ervaring van deze man heb ik de motor ook gekocht en een aanbetaling gedaan.
Omdat het mij niet helemaal duidelijk was hoe het afvoeren op basis van uitdraai ging heb ik die middag KNMV verzekeringen gebeld met de vraag of ik op deze manier de motor kon verzekeren. Aan de telefoniste heb ik de situatie uitgelegd dat de motor uit Duitsland kwam en het dus niet mogelijk was om een 2e typegoedkeuring in Nederland te doen.. Haar antwoord hierop was dat de motor wel te verzekeren was, maar ik er vanwege mijn beperkte rijbewijs, hoewel afgevoerd, niet legaal op kon rijden... dit omdat de motor volgens de voertuig gegevens nog steeds op vol vermogen zou staan.
Mijn vraag aan jullie is: Heeft deze telefoniste het bij het verkeerde eind? Of is het jammer van die motor en moet ik verder zoeken?