KNMV 25kw uitdraai verzekering

KEROER

Rookie
23 aug 2008
4
0
Goedenavond,

Vanmiddag heb ik bij een motorzaak een proefrit gemaakt op een Suzuki GSF600S Bandit (57 Kw), mooie motor met wat schade (word gerepareerd), geen stuurafwijkingen, enz enz. Na deze testrit was ik nog steeds geïnteresseerd in deze motor. Hierna heeft de verkoper mij meer info over deze motor gegeven, zoals afvoerkosten, wat er verder nog aan gedaan zou worden en heeft hij me verteld dat de motor uit Duitsland is geïmporteerd. Ook is mij verteld dat dit geen problemen zou opleveren bij de verzekering als de verzekering een vermogensuitdraai en stempel van deze importeur had, hoewel een 2e typegoedkeuring vanwege zijn importverleden niet mogelijk was. Uitgaande van de ervaring van deze man heb ik de motor ook gekocht en een aanbetaling gedaan.
Omdat het mij niet helemaal duidelijk was hoe het afvoeren op basis van uitdraai ging heb ik die middag KNMV verzekeringen gebeld met de vraag of ik op deze manier de motor kon verzekeren. Aan de telefoniste heb ik de situatie uitgelegd dat de motor uit Duitsland kwam en het dus niet mogelijk was om een 2e typegoedkeuring in Nederland te doen.. Haar antwoord hierop was dat de motor wel te verzekeren was, maar ik er vanwege mijn beperkte rijbewijs, hoewel afgevoerd, niet legaal op kon rijden... dit omdat de motor volgens de voertuig gegevens nog steeds op vol vermogen zou staan.

Mijn vraag aan jullie is: Heeft deze telefoniste het bij het verkeerde eind? Of is het jammer van die motor en moet ik verder zoeken?
 
nee telefoniste heeft het wettelijk gezien bij het juiste eind :Y
Motor kopen en niet rijden
Of motor laten staan en naar een NL model zoeken...

En niet gaan lopen miepen "ja maar andere mensen..." daar zijn al 23947832 topics over :z
 
Laatst bewerkt:
Waarom, het grootste deel rijd met uitdraai rond, ik zelf ook. Gewoon voor zorgen dat je de groene verzekeringskaart bij je hebt samen met de uitdraai tijdens het rijden, mocht je aangehouden worden door de jutten laat je de papiertjes zien en zeg je dat de motor op 25kw staat. 9 van de 10 keer laten ze je gewoon door rijden.

Als ik jou was zou ik een mooie motor die je graag wil hebben laten staan omdat die niet 25kw op kenteken kan.
 
de telefoniste bedoeld in dit geval zoals al bekend is,
dat je wettelijk nog steeds verkeerd bent,
maar het word gedoogd, als je met een uitdraai rijd
 
Niet over druk maken, mijn motor heeft ook nog steeds 59 kw op kenteken maar is 25 kw. Zijn zoveel mensen die dit doen en het lijkt me niet dat het problemen op gaat leveren. Mijn motor was ook ex-schade en import, nooit verdere problemen of spijt van gehad.
 
Ben al een aantal keer staande gehouden en er is nog nooit ook maar een woord over gerept. Ik rij dus ook met uitdraai en niet op kenteken. Gewoon lekker gaan met die banaan :]
 
Telefoniste heeft gelijk. Theoretisch gezien ben je niet legaal aan het rondrijden.


Ik ben echter via de KNMV ook verzekerd met uitdraai, en daar heb ik helemaal geen problemen mee gehad (groene kaart gehad, ondertekende verklaring gehad dat ik 25kw verzekerd ben etc etc)
 
Huh wie heeft mijn post aangepast ofzo ik bedoelde niet een mooie motor laten staan omdat die niet op 25kw kenteken kan

Ik bedoel

Ik zou niet een motor laten staan die niet 25kw op kenteken kan.

Dus gewoon kopen die motor en met uitdraai verzekering bij knmv.
 
Beste 25 kw'ers,

Wij zitten met een groot probleem, dat erg lijkt op hierboven omschreven. Wij hebben een XV 535 '89 (zwaar) terug laten keuren naar 25kw bij een dealer. Nu wil het RDW dit niet op de papieren wijzigen omdat het een ex-Duitse motor is.
Geen enkele verzekering wil ons aannemen, behalve Univé. Nu zijn we er echter achter gekomen dat Univé wel verzekert, en uitkeert bij schade, maar.... (en nu komt het) ze verhalen daarna de schade op de verzekeringnemer!!!
Dit lijkt mij een soort van oplichterij, hou zou knmv hiermee omgaan? Is het mogelijk om alsnog een Europese typegoedkeuring op onze motor te krijgen zodat we 25kw op kenteken kunnen krijgen?
Ik vind het geen ramp om zonder 25kw kenteken te rijden, maar ik wil wel goed verzekerd zijn en zoals Univé dat nu lijkt te doen, ben je dus helemaal niet verzekerd!

Graag jullie bevindingen,

groet,
Christiaan
 
KNMV doet dat meestal wel op uitdraai, een andere manier om dit te doen is de motor uitvoeren naar DLD, daar 25KW maken en dan weer invoeren
 
a christiaantjong:

Is dat serieus zo? Mijn motor komt ook uit Duitsland en ook niet op kenteken 25kw te krijgen en is ook bij unive verzekerd. Ook maar even KNMV bellen straks dan maar.
 
Volgens mijn tussenpersoon is dat echt zo, zij hebben gebeld en kregen dat antwoord. Je kan zelf de vraag stellen aan Univé wat ze doen als jij een ongeval veroorzaakt. Ze zullen dan in eerste instantie zeggen dat zij het dekken, vraag je door dan vertellen ze je dat ze het daarna op jou verhalen. Je mag ook even mijn tussenpersoon bellen, mocht je dat willen.
Mijn vrouw heeft in elk geval net de brief af waarin staat dat ze de verzekering opzegd, dit kon binnen 14 dagen na aanmelding.
Wij hebben het gevoel blijgemaakt te zijn met een dooie mus, let dus goed op en vraag door bij je verzekering.
Iemand nog tips voor ons?

groet,
Christiaan
 
Ik heb heel wat topics doorgelezen, met die import-export truuc zou het dus moeten lukken?
Maaarrr wat als die motor nou uit belgie ingevoerd wordt?
Moet het dan eerst naar duitsland en terug of kan het ook via belgie?
En zou het verschil uitmaken om eerst van belgie naar duitsland te importeren en exporteren naar nederland? Ik zocht namelijk naar een mooie cbr 600 f (02 = 2de typegoedkeuring) MAAR ben gestuit op een hele goedkope cbr 600 rr 03. Die wat kuipschade heeft en niet 2de typegoedkeuring heeft.
Kortom zelfde schuitje als alle uitdraai rijders hier = risico!
 
Wat raar dat KNMV dat zegt. Ik heb het zwart op wit staan dat ik gewoon legaal verzekerd ben. Enige risico voor mij is dat oom agent het er niet mee eens is.
 
Wat raar dat KNMV dat zegt. Ik heb het zwart op wit staan dat ik gewoon legaal verzekerd ben. Enige risico voor mij is dat oom agent het er niet mee eens is.

De knmv geeft toch aan dat hij wel verzekerd is. Ze geven alleen aan dat je er niet legaal op mag rijden omdat in de database van de het rdw/politie nog steeds staat dat hij op volvermogen staat, en je er dus officieel niet mag rijden. Veel mensen nemen het risico (en dat moet je niet zeuren dat je een boete krijgt voor het rijden zonder geldig rbw). Je kan de gok wagen, maar zoals ik al vaker heb gezegd, de verzekering kan er ALTIJD onderuit komen, of het nou wel of niet zwart op wit staat.
 
De knmv geeft toch aan dat hij wel verzekerd is. Ze geven alleen aan dat je er niet legaal op mag rijden omdat in de database van de het rdw/politie nog steeds staat dat hij op volvermogen staat, en je er dus officieel niet mag rijden. Veel mensen nemen het risico (en dat moet je niet zeuren dat je een boete krijgt voor het rijden zonder geldig rbw). Je kan de gok wagen, maar zoals ik al vaker heb gezegd, de verzekering kan er ALTIJD onderuit komen, of het nou wel of niet zwart op wit staat.

Ik ben benieuwd of dat laatste waar is. Duidelijker kan het er niet in staan namelijk. En ze hebben tot nu toe ook gewoon zonder maaren uitgekeerd.
 
Ik ben benieuwd of dat laatste waar is. Duidelijker kan het er niet in staan namelijk. En ze hebben tot nu toe ook gewoon zonder maaren uitgekeerd.

Er staat ergens in de voorwaarde dat je moet rijden met een geldig rbw, die heb je op dat moment niet ;) De kleinere ongelukken betalen ze uiteraard gewoon (om hun naam niet te schaden. Maar wat als je een wat groter ongeluk veroorzaakt, waarbij de schade's richting de miljoenen gaat?

Verder laat ik er niks meer op los, deze discussie is al ZO vaak geweest.
 
ach.. ik heb toch niks te doen... sterker nog, ik verveel me. Dus laat ik het ook (nog) een keer uitleggen.

25kw op uitdraai en niet op je kentekenpapieren = valsheid in geschrifte (illegaal dus).
Het wordt vaak gedoogd, maar ook vaak niet (zie verschillende afleveringen van wegmisbruikers)
Veel verzekeringen zullen je niet aannemen, en zij die je wel aannemen geven je een soort van schijnverzekering. Dat wil zeggen; wel een groene kaart, maar bij een zwaar ongeluk wordt alles op jou verhaalt.
Wanneer je achterop een auto knalt zullen ze niet moeilijk doen en de schade uitkeren. Maar wanneer jij een paar fietsers schept, en de revalidatiekosten zijn torenhoog en slepen jaren door, dan ben jij de l*l.

Tuurlijk zijn er duizenden mensen die het 2 jaar op deze manier volgehouden hebben, (ik ken er 4, allemaal 2 jaar ongelukvrij) maar het zal je maar gebeuren.

Als ik jou was, dan zou ik gewoon voor zekerheid gaan. Er zijn genoeg motoren te koop die al helemaal op licht rijbewijs afgesteld zijn. En wss wil je over 2 jaar toch wel weer een andere motor...

Wel 25kw in de papieren, maar inwerkelijkheid volvermogen.. is ook niet slim, maar dat is een ander verhaal...
 
ik ben de allereerste keer aangehouden op de motor met mijn 600f uit 07 ook 25kw met uitdraai en de hele rataplan maar ik kreeg mooi een prent van oom agent en kon ook me motor laten staan want als je daarna weer verder rijd pleeg je een misdrijf en dan ben je helemaal zwaar het bokje
 
Ik heb heel wat topics doorgelezen, met die import-export truuc zou het dus moeten lukken?
Maaarrr wat als die motor nou uit belgie ingevoerd wordt?
Moet het dan eerst naar duitsland en terug of kan het ook via belgie?
En zou het verschil uitmaken om eerst van belgie naar duitsland te importeren en exporteren naar nederland? Ik zocht namelijk naar een mooie cbr 600 f (02 = 2de typegoedkeuring) MAAR ben gestuit op een hele goedkope cbr 600 rr 03. Die wat kuipschade heeft en niet 2de typegoedkeuring heeft.Kortom zelfde schuitje als alle uitdraai rijders hier = risico!

die 600rr komt toch niet uit friesland he??
 
Terug
Bovenaan Onderaan