KNMV Cup 7-oktober

Ik heb ook nog een paar filmpjes gemaakt met mijn telefoon. Zal ze binnenkort ook ff online zetten. Moet ze ff omzetten naar een ander formaat.

Ik vond het echt super zaterdag!!! Was nog nooit bij motorraces geweest maar ben nu al verliefd.. :+ :+ :+ :+
Kom zeker vaker langs volgend seizoen.... MET de motor :] :] :] 8-) 8-) *D
 
DSC_5592.jpg

daar ga ik dan, voor de 2e keer die dag :( |(
 
jij bleef er tenminste opzitten.....

ik lag in de allerlaatste ronde in de GT grind te happen O-) , terwijl ik op kop lag :X
ben benieuwd of daar fotos van zijn
Heb ik gezien ja...... Dat geluid van de SV is trouwens echt ZOOOOOOOOOOO VET!!! :9~ :9~ :9~ :9~ :} :} :} :}

Wat moet je aan je SV verbouwen als je ook zo'n geluid wil hebben?? :]
 
Laatste race was toch wel balen.

Eerste training was super op een natte baan. Ik vertrok achter klepzeiker en kon hem makkelijk volgen. Toen hij er bijna af zwiepte bij uitkomen van GT ben ik er maar voorbij gegaan. Daarna de valpartij van Jarno in Stekkenwal vanaf 1e rang gezien, maar zelf nog geen problemen met grip.
Van P3 naar P5 en weer naar P3 had ik het prima naar mijn zin. Effe een rondje rustig en dan een laatste ronden knallen, dacht ik. En toen lag ik er ineens af bij Ossenbroeken. Voorwiel weg zonder waarschuwing terwijl ik niet op tempo reed.

Dat was dus inderdaad de olie van Atiba die nog een grotere baaldag had dan ik. De motor van Arie Vos regelen en dan zo'n pech in de eerste training. Zonde.

Zelf had ik niks maar de motor had gebroken stuur, gebroken remcilinder, gebroken kuip, gebroken uitlaat, etc. De rest van de dag had gewerkt om de fiets weer rijklaar te krijgen.
Tweede training gemist maar de tijd van de 1e training bleek gelukkig genoeg om in de A te mogen rijden. Wel vanaf de 37e plek, maar toch. Alles effe testen in de opwarmronde(s) en toen gaan. Motor voelde niet super aan, maar wel leuke race gehad en mezelf naar de 23e plek geknokt.

Dus al met al wel oké en nu al zin in volgend jaar waarin er theoretisch een kans is dat ik eens géén domme pech heb.

Greetz, Geert #32
 
Laatste race was toch wel balen.

Eerste training was super op een natte baan. Ik vertrok achter klepzeiker en kon hem makkelijk volgen. Toen hij er bijna af zwiepte bij uitkomen van GT ben ik er maar voorbij gegaan. Daarna de valpartij van Jarno in Stekkenwal vanaf 1e rang gezien, maar zelf nog geen problemen met grip.
Van P3 naar P5 en weer naar P3 had ik het prima naar mijn zin. Effe een rondje rustig en dan een laatste ronden knallen, dacht ik. En toen lag ik er ineens af bij Ossenbroeken. Voorwiel weg zonder waarschuwing terwijl ik niet op tempo reed.

Dat was dus inderdaad de olie van Atiba die nog een grotere baaldag had dan ik. De motor van Arie Vos regelen en dan zo'n pech in de eerste training. Zonde.

Zelf had ik niks maar de motor had gebroken stuur, gebroken remcilinder, gebroken kuip, gebroken uitlaat, etc. De rest van de dag had gewerkt om de fiets weer rijklaar te krijgen.
Tweede training gemist maar de tijd van de 1e training bleek gelukkig genoeg om in de A te mogen rijden. Wel vanaf de 37e plek, maar toch. Alles effe testen in de opwarmronde(s) en toen gaan. Motor voelde niet super aan, maar wel leuke race gehad en mezelf naar de 23e plek geknokt.

Dus al met al wel oké en nu al zin in volgend jaar waarin er theoretisch een kans is dat ik eens géén domme pech heb.

Greetz, Geert #32

He Geert,

kwam ik jou niet tegen in medisch center :Y
wat een zooitje dit weekend met olie enzo....
valt de schade aan je R6 dus niet mee :? balen....
die van mij is nu een aardige puin bak.

heb je kunnen zien of ik een high sider maakte? of hoe ging ik er af :?
moet volgens mij olie geweest zijn.
morgen weer naar ziekenhuis. waarschijnlijk geen operatie, maar hou me hart vast B|
 
Laatste race was toch wel balen.

Eerste training was super op een natte baan. Ik vertrok achter klepzeiker en kon hem makkelijk volgen. Toen hij er bijna af zwiepte bij uitkomen van GT ben ik er maar voorbij gegaan. Daarna de valpartij van Jarno in Stekkenwal vanaf 1e rang gezien, maar zelf nog geen problemen met grip.
Van P3 naar P5 en weer naar P3 had ik het prima naar mijn zin. Effe een rondje rustig en dan een laatste ronden knallen, dacht ik. En toen lag ik er ineens af bij Ossenbroeken. Voorwiel weg zonder waarschuwing terwijl ik niet op tempo reed.

Dat was dus inderdaad de olie van Atiba die nog een grotere baaldag had dan ik. De motor van Arie Vos regelen en dan zo'n pech in de eerste training. Zonde.

Zelf had ik niks maar de motor had gebroken stuur, gebroken remcilinder, gebroken kuip, gebroken uitlaat, etc. De rest van de dag had gewerkt om de fiets weer rijklaar te krijgen.
Tweede training gemist maar de tijd van de 1e training bleek gelukkig genoeg om in de A te mogen rijden. Wel vanaf de 37e plek, maar toch. Alles effe testen in de opwarmronde(s) en toen gaan. Motor voelde niet super aan, maar wel leuke race gehad en mezelf naar de 23e plek geknokt.

Dus al met al wel oké en nu al zin in volgend jaar waarin er theoretisch een kans is dat ik eens géén domme pech heb.

Greetz, Geert #32
heej geert, zag je voorbij komen idd je reed al ff achter me volgens mij... was ff een leuk momentje wat ik daar had in de GT. Die hele training was eigenlijk een aaneenschakeling van momenten :X
 
He Geert,

kwam ik jou niet tegen in medisch center :Y
wat een zooitje dit weekend met olie enzo....
valt de schade aan je R6 dus niet mee :? balen....
die van mij is nu een aardige puin bak.

heb je kunnen zien of ik een high sider maakte? of hoe ging ik er af :?
moet volgens mij olie geweest zijn.
morgen weer naar ziekenhuis. waarschijnlijk geen operatie, maar hou me hart vast B|

Hee Jarno, yep it was I in het medisch centrum! *O*

Voor wat het waard is: je maakte inderaad een klassieke highsider. Achterkant ging glijen, gas dicht, achterkant had weer grip, motor sprong op en gooide jou eraf. De motor kantelde niet echt, maar sprong op en gleed vervolgens over het voorwiel onderuit. Volgens mij landde jij na een stukje laagvliegen op je linkerarm/schouder. -O-

Sterkte met je schouder man, maar dat zou binnen 2-3 weken wel weer vast moeten zitten. Cheers, Geert
 
heej geert, zag je voorbij komen idd je reed al ff achter me volgens mij... was ff een leuk momentje wat ik daar had in de GT. Die hele training was eigenlijk een aaneenschakeling van momenten :X


Howdie Fabian, je bleef er mooi op zitten hoor. Had ik je daar vorig jaar niet eens vonken zien trekken met die donderkat in de regen? O-)
 
Leuke dag gehad en weer mooie races gezien.

Hier mijn bijdrage met de foto's


07102006_MF01.jpg


07102006_MF02.jpg


07102006_MF03.jpg


07102006_MF04.jpg


07102006_MF05.jpg


07102006_MF06.jpg


07102006_MF07.jpg


07102006_MF08.jpg


07102006_MF09.jpg


07102006_MF10.jpg


07102006_MF11.jpg


07102006_MF12.jpg


07102006_MF13.jpg


07102006_MF14.jpg


07102006_MF15.jpg


07102006_MF16.jpg


07102006_MF17.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hee Jarno, yep it was I in het medisch centrum! *O*

Voor wat het waard is: je maakte inderaad een klassieke highsider. Achterkant ging glijen, gas dicht, achterkant had weer grip, motor sprong op en gooide jou eraf. De motor kantelde niet echt, maar sprong op en gleed vervolgens over het voorwiel onderuit. Volgens mij landde jij na een stukje laagvliegen op je linkerarm/schouder. -O-

Sterkte met je schouder man, maar dat zou binnen 2-3 weken wel weer vast moeten zitten. Cheers, Geert

aha oke Geert.

bedankt...
volgendjaar gewoon weer :]
maa voor nu mooi :r
 
Mijn verslag:

KNMV Cuprace 12, TT Circuit Assen

Zaterdag 7 oktober stond in het teken van de 12e en laatste Supercup 600 race op het circuit van Assen. Vrijdags waren we al aanwezig om een paar sessies te rijden om in het ritme te komen om tijdens de laatste race weer punten te scoren. De vorige race heb ik mijn eerste punten gescoord en daar ben ik zeker omdat dit het eerste jaar is erg trots op. Daarom was ik vastberaden om nu weer punten te scoren. De laatste race eindigde ik op een 11e plek en nu was de top 10 aan de beurt. Het weekend verliep erg rommelig met veel valpartijen en defecten.

Vrijdags was er erg veel regen wat dus betekende dat ik weer regensessies zou rijden. Ik had daar wel erg veel zin in omdat ik de vorige training ook regen had gereden en dat was me zo goed bevallen dat ik toen een 2.09 reed. Ik begon dan ook met volle moed aan de eerste sessie. Ik vertrok goed en had gelijk al een tempo te pakken, ik haalde de een na de andere in. Totdat ik bij de Stekkenwal aan kwam waar ik te veel gas gaf en plots mijn achterwiel voorbij zag komen en een paar seconden later hobbelde ik op mijn kont de grindbak in. Shit, weer gecrashed. Helemaal mijn eigen schuld ik had niet gelijk zoveel moeten willen. Ik heb er wel weer wat van geleerd.

Toen de schade was opgemaakt bleek ik naar Ten Kate in Nieuw-leusen moest rijden voor onderdelen. Hierdoor zou ik de 2e sessie missen. Ik kwam op tijd weer terug voor de derde sessie dus ik kon weer helemaal opnieuw beginnen. Het ging helemaal niet lekker, dat heb ik altijd de eerste keer na een crash. Er bleek later ook olie te liggen over de hele ideale lijn dus dat verklaarde de weinig grip die ik had. Met een 2.19 was ik zekers niet te spreken. ’s Avonds nog even de zonden overdacht en met goede moed gaan slapen voor de laatste race.

Toen ik zaterdag wakker werd was het droog en zag het er goed uit. De baan was nog wel nat dus de eerste kwalificatie op regenbanden rijden. Voor Atiba was het helemaal een bijzondere dag want hij zou op de CBR600RR van Nederlands kampioen Arie Vos rijden. Ik begon met volle moed aan de kwalificatie met nieuwe regenbanden en met settings die ik had gekregen van de monteur van Arie Vos. Het ging gelijk al lekker en ronde naar ronde vlogen de secondes eraf. Ik had erg veel grip maar was nog wel gespannen want af en toe voelde ik de motor wel glijden. Het ging erg lekker totdat een coureur tegen Atiba aanreed en een gat in zijn motorblok zorgde voor erg veel olie op de baan. Er gingen wel 8 rijders onderuit. Einde sessie dus en weer naar binnen en met een 2.13 vond ik mezelf op een 21e plek.

De tweede sessie was het weer droog en dus konden de droogweer banden eronder. Ik wilde kostte wat het kost een top 15 startplek hebben dus ik had heel wat goed te maken. Ik begon met veel plezier aan de kwalificatie en het ging erg goed. Ik begon steeds meer in mijn ritme te komen en de secondes vlogen weg. Totdat er in de 4e ronde een rijder hard crashte in de ramshoek wat weer een rode vlag opleverde. Weer niet genoeg gereden en niet verder gekomen dan een 1.56. Was achteraf niet erg want het leverde me een 14e startplek op de 4e rij.

Om 16.30 uur was eindelijk de race. Ik had er erg veel zin in omdat dit ook de laatste keer is dit jaar. Het weer was droog en de banden waren warm dus laat maar komen. Tijdens de opwarmronde zag ik olie liggen in de Mandeveen en hierdoor werd de start uitgesteld. Dat zagen we pas toen we op de grid stonden en na 5 minuten mochten we een nieuwe opwarmronde doen. Eenmaal weer terug op de grid weer even zwaaien naar de tribune (had ik beloofd) en concentreren op de start. Het was zover, licht aan……… uit en gaaaan!!! Ik startte ronduit slecht en ik ging als 25e de eerste bocht in. Ik was hier best boos over dus ik trok mijn gas open en begon de hele meute buitenom in te halen. Dit lukte aardig en ik lag bij uitkomen Strubben op een 13e plek. Yes nu de rest nog. Het ging goed totdat er weer noodlot was en er een rijder crashte op het rechte stuk tussen de Bult en Mandeveen en over de baan schoot. Ik kon net om zijn motor heen rijden en ik zag Reinoud nog bijna over de rijder heen rijden. Ging net goed, maar weer een rode vlag. Grrrr…

Na 15 minuten mochten we het eindelijk weer opnieuw proberen. Na de opwarmronde opstellen en daar ging het hele circus weer opnieuw. Ik had dit keer een goede start en ging rond de 10e plek de haarbocht in. Ik kwam achter Iris ten Kate terecht en ging een gevecht aan met haar. Iris kan erg goed rijden en haar fiets is erg snel. Ik was wel sneller maar door haar lijnen kon ik niet inhalen. Maar ik was veel sneller in de ramshoek dus daar gooide ik het gas wijder open en kon ik naast haar komen en haar er zo bij de GT-bocht uitremmen en inhalen. Dat deed ik dus ook maar zij vond veel betere drive en bij de haarbocht zat ze al weer naast me. Ik ging er gelijk weer achteraan en ik zat constant aan haar achterwiel. Ons tempo was echt heel hoog en bij de ramshoek probeerde ik het weer. Ik kwam nu in een verkeerde versnelling en ze kon gelijk counteren. Nieuwe ronde nieuwe kansen, Ik had haar bijna in de duikersloot maar mijn achterwiel protesteerde en ik kreeg een slide dus te weinig drive uit de bocht. Dit keer niks in de ramshoek dus weer volgen. De volgende ronde ging het wel weer en daar kwam de Ramshoek weer. Ik deed het gas open en terwijl ik mijn achterwiel voelde sliden zette ik hem er naast en ik had ook nog eens de goede versnelling en weer ingehaald. Ik kon de lijn houden en ging ervandoor maar weer bij de ramshoek dat voorwiel naast me. Ik zag dat ze te snel ging en dus zou ze wijd gaan dus ik remde wat meer en schoot achter haar langs de bocht in. Ze ging inderdaad wijd dus ik was haar weer voorbij. Ging goed maar bij de Ossebroeken blokte ze me weer en kon ze me voorbij. Iris heeft al veel ervaring en rijd erg goed lijnen. Normaal gaat ze niet zoveel het gevecht aan maar nu dus wel, later hoorde ik dat het door mij kwam. Ik ken Iris goed en ze was gebrand om me achter zich te houden. Ik was gebrand om er voor bij te gaan dus dat was ik ook weer van plan.

We kwamen achter Reinoud te zitten en bij de Ruskenhoek kon iris hem passeren. Gelukkig had Reinoud een goed tempo want anders was ik Iris kwijt. Ik kon Reinoud niet passeren dus ik zocht een gaatje en die vond ik bij de Ramshoek. Ik was vastberaden om Iris niet te laten schieten en dus was het alles of niets. Ik voelde werkelijk alles glijden maar met een hoge snelheid haalde ik Reinoud in de Ramshoek in en moest zelfs over de curbstones om vervolgens hard in de ankers te gaan. Mijn achterkant stond helemaal scheef en met veel geluk en adrenaline haalde ik de GT-bocht en had ik weer aansluiting bij Iris. Ik besloot om haar te volgen en in de laatste ronde haar eruit te remmen voor de GT en dan als 8e te finishen. Ik lag toen 9e. Iris heeft een veel snellere fiets en op vermogen kon ze me telkens inhalen. Maar de finishlijn zou niet haalbaar moeten zijn dacht ik nog. Ik bleef haar volgen tot ik in de laatste ronde werd ingehaald door Ronnie Sterken en mijn kansen om als 8e te eindigen in rook zag opgaan. Ik was best boos en besloot dus om alsnog Ronnie in te halen. Omdat hij Iris niet kon passeren kon ik de aansluiting behouden maar het mocht niet baten. Ik finishte op 0.139 seconden achter Ronnie, we gingen met zijn drie-en over de finish.

Ik kon niet blijer zijn. En ik had een top 10 notatie en weer punten gescoord maar het belangrijkste was dat ik heb gestreden met alles wat ik had en zo mijn seizoen met veel plezier mocht afsluiten. Een 3-persoons burn-out in de pit-lane mocht het wel vieren en toen ik in parc-fermee aankwam werd ik onthaald door mijn vader en de vele aanhang die was komen kijken. Natuurlijk gelijk naar iris gegaan om even lekker na te kletsen over de race. We hebben er allebei erg van genoten en later hoorde ik dat bijna de hele pits ervan heeft staan genieten. Dat is pas een goed gevoel. Ik had mijn tijd niet verbeterd maar dat maak niet uit. Ik heb het eerste seizoen afgesloten met een totaal van 11 punten en een 30e positie in het eindklassement. Ik ben er ook beretrots op natuurlijk ook het hele team. Wat een race en wat een weekend. Nu is het helaas voorbij en gaan we ons weer voorbeiden op het volgende seizoen welke zal starten met de voorjaarstraining op Lédenon in maart.

Alle mensen die ons hebben gesteund vandaag bedankt voor de leuke dag :o )

Groetjes
Martin #123
 
SuperCup 600, 7 oktober 2006

De 1e SuperCup race na de valpartij van vorige race. Ik had nog wel een ZAC race tussendoor gereden om weer even te wennen, maar de pijn aan mijn ribben was toch wel een beetje een belemmering…zacht uitgedrukt. Wel heb ik die dag lekker aan mijn veringafstelling kunnen werken en zo de nieuwe Wilbers achterschokbreker verder verfijnd af kunnen stellen. Voor de SuperCup de achterkant nog iets hoger gezet omdat het insturen op hoge snelheid te moeilijk ging.

De 1e training was een gok qua bandenkeus…en ik gokte natuurlijk verkeerd. Aangezien ikzelf mijn wielen moet wisselen moet ik ruim van te voren beslissen waar ik op vertrek. Ik stond dus op mijn droogweer banden terwijl het echt goed nat was. Toch maar mijn rondjes blijven rijden, hopende op een droog spoor. Dit kwam helaas niet en na een aantal ronden werd ik binnendoor ingehaald, waarna die coureur direct onderuit schoof. Ook ik gleed weg maar bleef gelukkig overeind en kon in de grindbak tot stilstand komen. Van uit de grindbak zag ik dat iedereen door die bocht ‘glibberde’. Nog even de baancommissarissen gewaarschuwd dat er waarschijnlijk olie lag. Ook op ander punten op de baan lag een oliespoor en de sessie werd met een rode vlag afgevlagd.

De 2e training was overduidelijk droog, en zelfs het zonnetje kwam lekker door. Wel stond er een hevige wind die ervoor zorgde dat je van rechts naar links over de band werd geblazen…Top tijden werden er door de meeste dus niet gereden. Ik was lekker aan het rijden en de vering voelde goed aan. De motor stuurde lekker enkel zat ikzelf nog steeds niet in mijn ‘scherpe’ ritme. Een 15e trainingstijd was het resultaat. Niet ontevreden over de positie, maar ik zat nog dik 4 seconde boven mijn beste tijd….

Voor de race was het lang wachten, aangezien we pas om 16.30h hoefde te rijden.
Opgesteld na de Warm-up lap werd de start uigesteld. Er lag olie op de baan bij Mandeveen. Na ongeveer 5 minuten kregen we een nieuwe Warm-up lap om vervolgens van start te gaan. Ik was goed weg maar de rijder voor mij schakelde mis en ik moest vol in de remmen om hem niet te raken. Mijn achterwiel kwam flink omhoog en ik stond zowat stil op het rechte stuk GRR@*#}[.... Als bijna laatste de Haarbocht in. Ik kon nog wel een aantal man inhalen toen we bij de Bult kwamen en een rijder onderuit was gegaan waarbij zijn motor midden op de baan lag……code rood….weer een herstart. Na ongeveer 15 minuten stonden we dus weer klaar voor de start. De start ging redelijk en de 1e ronde kwam ik als 17e door. Het groepje voor me kon ik een aantal ronden redelijk volgen, maar toen liepen ze toch bij me weg. Vervolgens de race lekker kunnen rijden waarbij ik nog gepasseerd werd maar door een paar uitvallers (sterkte Kleppie en FF!)uiteindelijk als 16e gefinisht ben. Dit heeft geresulteerd in een 24e plek in het eindklassement. Met 4 gemiste wedstrijden geen verkeerd resultaat!

Het seizoen zit er helaas op. Gedurende de winter gaan we eens lekker aan mijn lichamelijke conditie werken. Dat zeg ik ieder jaar, maar nu doe ik het echt! Ook ga ik op zoek naar wat sponsering voor komend jaar. Alle beetjes helpen dus als jullie nog iemand weten dan hoor ik het graag!

GSXReetz,

Roland

P.S. Bij deze wil ik alle Baco’s bedanken voor hun inzet, thumbs up! Bedankt! :} Tot 2007
 
He Roland, dat was inderdaad een mooi wheelie bij de start! Je rondetijden in de race waren wel akelig constant trouwens :} Volgend jaar weer door met de GSX-R? Ikke wel iig... :Y
 
He Roland, dat was inderdaad een mooi wheelie bij de start! Je rondetijden in de race waren wel akelig constant trouwens :} Volgend jaar weer door met de GSX-R? Ikke wel iig... :Y

Tuurlijk weer door met de Gixxer...bestaan er andere fietsen dan :9~

Hoe beviel de shock? Wel toevallig dat we allebij na het monteren van een andere achterschokker onderuit zijn gegaan :N ... Hopelijk valt de schade mee. Je was deze keer Jurgen trouwens wel goed voorbij! Tot je viel tenminste :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan