KNMV CUP race 2 Hengelo 02-06-2011

ONK rijd niet op Hemelvaartdag toch?
Dan rijd alleen de KNMV CUP volgens mij en dan gelden de eisen van de KNMV CUP = Assen normen.
Hoe dan ook: bij KNMV CUPraces gelden de normen zoals die op TT circuit Assen gelden.
Ook op Oschersleben. Bij de keuring kijken ze op die manier naar je motor.

op donderdag rijden de gasten uit dss en dsbk ook hun vrije trainingen
 
Quali is voor beide klasses slechts in 1 groep.
Na de quali worden de snelste (30?) in A gezet en dan een B groep van 600 en 1000 samen.
Tenminste dat is het laatste wat ik van Tessa heb gehoord en komt ook overeen met het tijdschema op KNMVCUP.nl

Word zeker gezellig en ben erg benieuwd naar het racen op zo'n "ander circuit" :)

wat voor tijd moet je min. rijden om in de A 600 groep te kunnen rijden
 
ik was met 1:57 verleden jaar 17e in de race. Doen er 3 0 mee.
Denk dat je met 2:05 er nog wel bij zit in de A groep.
 
is er al een trainingsuitslag KNMV CUP en ONK?

Op geen enkele site wordt het bijgehouden....
 
Een rijder (coureur) op een groene Kawa reed langs me heen op het paddock en wees op zijn MF stikker (ik reed op mijn KTM)
Wie was dat? :W
 
was toch weer een leuk wedstrijdje in de SC1000, om na 4 geclassificeerde rondes als 4de te eindigen... Na 2x rode vlag.... En diegene die de eerste rode vlag veroorzaakte kreeg de grootste beker... beetje jammer... :N
 
Ook in de sc600A race heb ik me goed vermaaakt! Eerste keer op Hengelo en dat is super goed bevallen. Mooie overwinning van Lars!
 
was toch weer een leuk wedstrijdje in de SC1000, om na 4 geclassificeerde rondes als 4de te eindigen... Na 2x rode vlag.... En diegene die de eerste rode vlag veroorzaakte kreeg de grootste beker... beetje jammer... :N

klopt inderdaad was weer goed geregeld en we hebben lekker gereden ,de uitslag klopt ook in mijn ogen niet ,
we hebben een herstart gehad en zijn toen 1x over de finisch gekomen dus is de laatste doorkomst van race 1 niet meer de uitslag in mijn ogen.
 
klopt inderdaad was weer goed geregeld en we hebben lekker gereden ,de uitslag klopt ook in mijn ogen niet ,
we hebben een herstart gehad en zijn toen 1x over de finisch gekomen dus is de laatste doorkomst van race 1 niet meer de uitslag in mijn ogen.

Volgens het regelement zal de uitslag best kloppen en anders heeft de KNMV ter plekke wel een regel verzonnen om het kloppend te maken. Punt is Alex dat na de her start niet iedereen de eerste ronde had afgemaakt (sorry :z ) en die dus waarschijnlijk niet telt. Dan kijken ze naar de laatste ronde daarvoor, was ook een rode vlag. En dan dus de ronde daarvoor.

Het blijft natuurlijk een raar iets dat je wint, een podium pakt of in de punten rijdt terwijl je niet eens gefinisht bent, volgens mij is dat toch een beetje de opzet van het spelletje. Het blijft nog vervelender voor de mensen die gevallen zijn, sterkte met herstel en opknappen.

Voor mij de eerste keer op de Varsselring heb geen deuk in een pakje boter gereden maar er wel super van genoten echt een geweldige ervaring om daar te kunnen rijden. Ik bekijk het weer positief ik mag danwel aller aller, allerlaatst geworden zijn die 22e plek is wel mijn beste resultaat in de SC 1000 _O-
 
was toch weer een leuk wedstrijdje in de SC1000, om na 4 geclassificeerde rondes als 4de te eindigen... Na 2x rode vlag.... En diegene die de eerste rode vlag veroorzaakte kreeg de grootste beker... beetje jammer... :N

Telde de 1e ronde van de herstart niet mee dan? Beetje vage beslissing.
 
Godver... ik dacht alles in za en zo... was het gister dus ook al. Had ik wel even willen kijken...

Maar wat is er za en zo nu precies? Kan uit die mooie sites niet echt duidelijk worden wanneer nu wat is. Of ik kijk te snel :)

edit:

2 juni:
# KNMV cupraces (trainingen + wedstrijden)
# vrije trainingen voor Supersport licenties en Superbike licenties
# demo van youngtimer racing

4 juni:
# training voor de ONK en de IRRC

5 juni:
# wedstrijden voor de ONK en de IRRC



Is dat van zondag nog een beetje leuk om te zien eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Pff kunnen we nooit eens een normale race uitrijden over 10 ronden :P

Beterschap aan iederen die gevallen is..
 
uiteindelijk toch derde geworden in de 600B door een DQ, beetje jammer, had daar liever op het podium gestaan!
 
Telde de 1e ronde van de herstart niet mee dan? Beetje vage beslissing.

Had een mooie race kunnen zijn, maar ging helaas fout. De uitslag maakt het weer interessant voor kommaneukers :Z
Er is heel veel geregeld in de reglementen tav start/herstart en resultaten (8.6 en verder). In 8.14 is geregeld wat er moet gebeuren bij een onderbroken race. Er is alleen niks geregeld voor de situatie van gisteren: onderbroken race (minder dan 2/3de verreden), wel herstart, maar geen uitslag vh tweede deel. En dan beslist de wedstrijdleiding (14.1)...

De puntjes-toekenning is bij mij nog onbekend, want ook niet geregeld in reglementen (in 8.14 wordt alleen iets geregeld voor te korte onderbroken race ZONDER herstart).
 
Zo wat een race in de 1000cc!

Ik heb vorig jaar op mijn SV-tje ook wel eens in de verleiding gestaan om iemand na de 2e chicane links in te halen maar dat gaat dus echt niet! Gelukkig stonden alle BACO's goed op te letten. Een coureur reed dwars door de post heen, dat had heel anders af kunnen lopen als ze niet allemaal opzij hadden kunnen springen.

Ik vond het uberhaupt al vreemd dat er geherstart werd (zonder de strobalen te herstellen). En vervolgens ook geen rode vlag terwijl er na de crash na de herstart nog iemand op de baan lag, met ongeveer vijf BACO's er omheen.

Gelukkig stond iedereen uiteindelijk weer op!
 
Terug
Bovenaan Onderaan