KNMV CUP race 2 Hengelo 02-06-2011

klopt inderdaad was weer goed geregeld en we hebben lekker gereden ,de uitslag klopt ook in mijn ogen niet ,
we hebben een herstart gehad en zijn toen 1x over de finisch gekomen dus is de laatste doorkomst van race 1 niet meer de uitslag in mijn ogen.

Maar alex, jij reed voor bijna iedereen uit en dat is niet genoeg: ook de anderen moeten over de start/finish geweest zijn, wil het tellen voor een ronde.
""Bij een wedstrijd wordt de klassering opgemaakt aan de hand van de stand van
de laatste ronde die, vóór het begin van de onderbreking, door de leider en alle
andere rijders die nog in de race waren en zich in dezelfde ronde als de leider
bevonden, volledig is afgelegd."". Geen uitslag dus voor wat er na de herstart is geweest. Je mag het zelfs niet echt een 'race' noemen :?
 
uiteindelijk toch derde geworden in de 600B door een DQ, beetje jammer, had daar liever op het podium gestaan!

wie is er terug gezet?

Edit: zie het al, die schaaltjesdief die altijd expres langzamer gaat rijden _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Maar alex, jij reed voor bijna iedereen uit en dat is niet genoeg: ook de anderen moeten over de start/finish geweest zijn, wil het tellen voor een ronde.
""Bij een wedstrijd wordt de klassering opgemaakt aan de hand van de stand van
de laatste ronde die, vóór het begin van de onderbreking, door de leider en alle
andere rijders die nog in de race waren en zich in dezelfde ronde als de leider
bevonden, volledig is afgelegd."". Geen uitslag dus voor wat er na de herstart is geweest. Je mag het zelfs niet echt een 'race' noemen :?



zat nog een suzuki voor :) maar wat er nu gebeurd klopt toch niet ,stel dat de gevallen persoon naast de baan komt en wij rijden verder al rijden we dan nog 10 ronden komt dus niet het hele startveld voorbij en blijft ronde 4 de uitslag :?
even voor de goede orde ik ben tevreden hoor ,maar vind het een beetje raar dus vandaar de vragen.
 
Had een mooie race kunnen zijn, maar ging helaas fout. De uitslag maakt het weer interessant voor kommaneukers :Z
Er is heel veel geregeld in de reglementen tav start/herstart en resultaten (8.6 en verder). In 8.14 is geregeld wat er moet gebeuren bij een onderbroken race. Er is alleen niks geregeld voor de situatie van gisteren: onderbroken race (minder dan 2/3de verreden), wel herstart, maar geen uitslag vh tweede deel. En dan beslist de wedstrijdleiding (14.1)...

De puntjes-toekenning is bij mij nog onbekend, want ook niet geregeld in reglementen (in 8.14 wordt alleen iets geregeld voor te korte onderbroken race ZONDER herstart).
Ja zoiets had ik al begrepen... Bij de herstart de komplete eerste rij uit de running en Dennis op mijn oude GSX-R op een virtuele pole ;) Na afloop wel heftige discussies tussen rijders en wedstrijdleiding. Hoop in ieder geval dat alle gecrashten er goed vanaf zijn gekomen. Begreep dat Frank en Guls wel redelijk ok waren, maar heb van Durk niets gehoord.
 
Ja zoiets had ik al begrepen... Bij de herstart de komplete eerste rij uit de running en Dennis op mijn oude GSX-R op een virtuele pole ;) Na afloop wel heftige discussies tussen rijders en wedstrijdleiding. Hoop in ieder geval dat alle gecrashten er goed vanaf zijn gekomen. Begreep dat Frank en Guls wel redelijk ok waren, maar heb van Durk niets gehoord.


Durk liep ook al weer rond en had vrij weinig last . :)
 
,stel dat de gevallen persoon naast de baan komt en wij rijden verder al rijden we dan nog 10 ronden komt dus niet het hele startveld voorbij en blijft ronde 4 de uitslag :?

Tsja, nu ik niet meer effe kan rijden heb ik ook gelijk niks nuttigs meer te doen en ga ik dit soort dingen dan maar beantwoorden:

dit staat we in art. 8.14:
""Bij een wedstrijd wordt de klassering opgemaakt aan de hand van de stand van
de laatste ronde die, vóór het begin van de onderbreking, door de leider en alle
andere rijders die nog in de race waren""
Dus als iemand vd baan gaat, zit ie niet meer in de race, want hij komt op eigen kracht niet over start-finish.
Zie artikel over wie er meetelt bij racen:
""Om geklasseerd te zijn voor het eerste deel van de wedstrijd en te
worden toegelaten tot het tweede deel, dient de deelnemer bij het
onderbreken van de wedstrijd nog actief aan de wedstrijd deel te nemen,
binnen 5 minuten na het stoppen van de wedstrijd rijdend op de eigen
motor de pitsstraat te zijn binnengekomen""

hierbij de link naar de reglementen: effe uitprinten en vanavond doorlezen bij een bakje koffie (om scherp te blijven) en daarna een pilsje (om het te vergeten) .

We kunnen even niet verder... - KNMV
 
Laatst bewerkt:
www.racepicture.nl


Ik zie in de uitslag dat je 24e bent geworden?
Eerste keer Hengelo = niet gek!

Ik had ook een super race.
In het begin pech omdat Stamsneider mijn stuurdemper te laat terug stuurde en ik de hele dag dus noodgedwongen zonder stuurdemper heb moeten rijden (=niet tof op Hengelo).
Twee keer 10e in beide kwa en in de race weer een goede start en op P 7 of 8 eerste bocht in.
In de chicane achterin even met Roy lopen beuken en door het gras heen de baan weer op.
Toen op een ca. 20e plek naar voren gereden en toch nog p7 kunnen pakken uiteindelijk.

Leuk was ook op het einde dat de knmv ons 1,5 uur in de brandende zon liet wachten tot 18:30 uur eer we naar huis mochten. Omdat een paar maloten (lees ca. 20 man) zo nodig zonder db killer gingen starten (en dus ook finishen).
Ik heb gehoord dat er aardig wat gevloekt werd in de keet van racedirectie _O-
_O- _O- _O-

Ondanks dat is Hengelo voor mij ook (bijna) een thuis race en 10x leuker als Assen.

Hamove = TOP!!! *O*

Volgend jaar weer....
 
Ik zie in de uitslag dat je 24e bent geworden?
Eerste keer Hengelo = niet gek!

Ik had ook een super race.
In het begin pech omdat Stamsneider mijn stuurdemper te laat terug stuurde en ik de hele dag dus noodgedwongen zonder stuurdemper heb moeten rijden (=niet tof op Hengelo).
Twee keer 10e in beide kwa en in de race weer een goede start en op P 7 of 8 eerste bocht in.
In de chicane achterin even met Roy lopen beuken en door het gras heen de baan weer op.
Toen op een ca. 20e plek naar voren gereden en toch nog p7 kunnen pakken uiteindelijk.

Leuk was ook op het einde dat de knmv ons 1,5 uur in de brandende zon liet wachten tot 18:30 uur eer we naar huis mochten. Omdat een paar maloten (lees ca. 20 man) zo nodig zonder db killer gingen starten (en dus ook finishen).
Ik heb gehoord dat er aardig wat gevloekt werd in de keet van racedirectie _O-
_O- _O- _O-

Ondanks dat is Hengelo voor mij ook (bijna) een thuis race en 10x leuker als Assen.

Hamove = TOP!!! *O*

Volgend jaar weer....

Klopt 24e geworden en man wat vond ik dit een kicke baan :) Vooral dat blinde stuk bij de boerderij :) eerste keer smaak naar meer!
Leuke afwisseling van Assen!

Dat wachten na de race was inderdaad geen succes :(
Hopelijk volgende week minder gezeik op Assen. Er was bij de B groep ookal een hoop gezeur over een klein beetje (scheutje) koelvloeistof/mocool in je koelsysteem.
Zullen ze volgende week wel extra scherp op zijn tijdens de keuring...

Organisatie van HAMOVE was prima voor elkaar!
 
Laatst bewerkt:
Klopt 24e geworden en man wat vond ik dit een kicke baan :) Vooral dat blinde stuk bij de boerderij :) eerste keer smaak naar meer!
Leuke afwisseling van Assen!

Dat wachten na de race was inderdaad geen succes :(
Hopelijk volgende week minder gezeik op Assen. Er was bij de B groep ookal een hoop gezeur over een klein beetje (scheutje) koelvloeistof/mocool in je koelsysteem.
Zullen ze volgende week wel extra scherp op zijn tijdens de keuring...

Organisatie van HAMOVE was prima voor elkaar!


Volgens mij stond jij achteraan in de rij in de schaduw 8-) naast hans van kempen (een maat van mij) met die gele honda (TBRT). En was je aan het klooien met je camera.
Kan dat kloppen?
 
Zo, dus weer flink wat gedoe daar in Hengelo. Erg jammer voor Durk, en natuurlijk alle anderen die onderuit zijn gegaan. Ben benieuwd hoe alles gelopen is, zal dat ongetwijfeld een dezer dagen horen. Tot 9 en 11 juni.
 
Volgens mij stond jij achteraan in de rij in de schaduw 8-) naast hans van kempen (een maat van mij) met die gele honda (TBRT). En was je aan het klooien met je camera.
Kan dat kloppen?

Dat klopt! Ik had nog net een mooi schaduw plekje te pakken ;)
Ik heb Hans nog een hele tijd vlak voor me, en dus mooi op de film, gehad. Kon de aansluiting net niet houden.
Je stofwolk is het enige wat ik op de film heb staan van je touche met Roy...

Ga jij samen met Hans op Oss rijden?
 
Dat klopt! Ik had nog net een mooi schaduw plekje te pakken ;)
Ik heb Hans nog een hele tijd vlak voor me, en dus mooi op de film, gehad. Kon de aansluiting net niet houden.
Je stofwolk is het enige wat ik op de film heb staan van je touche met Roy...

Ga jij samen met Hans op Oss rijden?

Nee dit jaar rij ik niet op Oss. 2 jaar geleden wle in de B groep.
TBRT gaat wel naar Oss.
Altijd gezellig en veel rijtijd op Oss. Aanrader dus!
Net als Hamove goede organisatie en vriendelijke mensen die laten merken dat ze blij zijn dat je komen.
Leuk weekend altijd met pinksteren.

Waar is je filmpje te bekijken? Op youtube???
 
Nee dit jaar rij ik niet op Oss. 2 jaar geleden wle in de B groep.
TBRT gaat wel naar Oss.
Altijd gezellig en veel rijtijd op Oss. Aanrader dus!
Net als Hamove goede organisatie en vriendelijke mensen die laten merken dat ze blij zijn dat je komen.
Leuk weekend altijd met pinksteren.

Waar is je filmpje te bekijken? Op youtube???

Nou wie weet dan ook maar een keer naar Oss...
Eerst nog wat meer ervaring/snelheid oppikken.
HAMOVE was idd erg vriendelijk en zo'n enthousiasme van Marshalls en publiek in de uitloopronde heb ik nog nooit meegemaakt :}

filmpje:

Tot volgende week!
 
ook een filmpje gemaakt :)


edit :z Alex was me voor
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan