KNMV licenties 2012

Duc900

MF veteraan
In memoriam
8 sep 2004
4.100
12
Den Helder
Van de KNMV website:
http://www.knmv.nl/knmv/nieuws/nieuwe-licentiestructuur-knmv-wegrace (We kunnen even niet verder... - KNMV)

Nog even, en je kunt de licentie voor het wegraceseizoen 2012 weer aanvragen via 'Mijn KNMV'. De opzet van de wegracelicentie wordt volgend jaar gewijzigd. Er komen twee typen licenties.Te weten: de licentie KNMV Wegrace Nationaal voor deelname aan cupwedstrijden en de licentie KNMV Wegrace Inters voor de deelname aan (O)NK wedstrijden.

KNMV Wegrace Nationaal
De licentie Wegrace Nationaal is bedoeld voor de rijder die met plezier betaalbaar wil racen. Dit zijn de cupwedstrijden in Nederland op bijvoorbeeld het TT Circuit Assen of de Varsselring in Hengelo. Wil je in Europa ook meedoen aan cupwedstrijden? Met ingang van 2012 is dat mogelijk door eenvoudig een Euro-B toevoeging aan te schaffen.

De volgende klassen rijden voor een cupkampioenschap:

Cup kampioenschap
SuperCup 600
SuperCup 1000
TalentCup 600
Honda GP3 Moriwaki Cup
C-competitie
3D Cup
KNMV Wegrace Inters
De licentie KNMV Wegrace Inters is bedoeld als de topsportlicentie. Met deze licentie kun je in Nederland aan het ONK deelnemen, maar ook in Europa, zoals bijvoorbeeld het IDM of het Spaanse kampioenschap. Deze licentie omvat de volgende klassen:

ONK Kampioenschap
NK Kampioenschap
Dutch Moto3
Supermono
Dutch Supersport
Dutch Superbikes
Sidecar
Classics
Wil je in 2012 beginnen met Wegrace? Volg dan de erkende Wegracecursus bij een van de erkende opleidingsorganisaties. Na het volgen van deze wegracecursus kun je de KNMV Wegrace Nationaal aanvragen. Voor de KNMV Wegrace Inters gelden aanvullende, strengere criteria. Hierover volgt later meer.

Ben benieuwd hoe het zit met aanvragen en volgen wegracecursus als je in verleden al een licentie hebt gehad (C licentie bijvoorbeeld).
 
ik las het ook net, vraag me af of de c-licentie nog geldig is... zo ja, wat is dan de toegevoegde waarde van de c-cup nog in het nieuwe systeem?


ik heb ze ff een mailtje gestuurd...
 
Laatst bewerkt:
Ja hoe zit dat, ik had voor het laatst een licentie in '87 ....... O-) zou ik zo weer op mogen stappen ? of moet ik ook weer op ideale lijnen cursus :+
 
Geachte relatie, English below

Bedankt voor uw email. Ik ben t/m 28 september niet aanwezig. Voor dringende vragen kunt u bellen met mijn collega's van de afdeling sport, telefoon 026 - 352 85 17.

Inschrijvingen voor ONK wegrace worden wel verwerkt.

Met vriendelijke groet,
 
ja ben ook erg benieuwt hoe ze dat gaan doen of mogen die nu al een c lucentie hebben hem zo in wisselen voor een b
Wat denk je zelf....

Het is wel de KNMV hoor.
Maximale kosten en minimale service.... :X

Ook bij deze wijziging krijg ik het gevoel dat de afkorting staat voor Kan Nog Meer Verdienen....
 
Volgende info van KNMV - Roland Brontsema, secretaris wegrace - ontvangen:

Je wegracecursus is 3 jaar geldig. M.a.w. heb je in 2009 een cursus gedaan, dan kun je in 2012 nog een Nationaal licentie aanvragen. Jij hebt in 2009 ook een C-licentie gehad, dus dan is het zeker geen probleem.
 
Ben benieuwd hoe ze dit gaan doen.
De KNMV heeft altijd uitgedragen dat de mensen met een B-licentie 'veel beter zijn opgeleid en meer ervaring hebben'. Lijkt me slecht te rijmen met een beleid om B en C-licenties op één hoop te gooien...
 
Vrees dat het toch gaat gebeuren, kreeg dit mailtje terug net....



Hallo ,

Als je in 2009, 2010 en/of 2011 een C-licentie hebt gehad kun je in 2012 een Nationaal licentie aanvragen.

Met vriendelijke groet,





trouwens, van mensen die 3 jaar met een c-licentie hebben gereden hebben kun je niet met droge ogen zeggen dat die een kennisachterstand hebben op mensen met een B-licentie... hooguit een snelheidsachterstand :P
 
Laatst bewerkt:
Vrees dat het toch gaat gebeuren, kreeg dit mailtje terug net....

Hallo ,

Als je in 2009, 2010 en/of 2011 een C-licentie hebt gehad kun je in 2012 een Nationaal licentie aanvragen.

Met vriendelijke groet,

trouwens, van mensen die 3 jaar met een c-licentie hebben gereden hebben kun je niet met droge ogen zeggen dat die een kennisachterstand hebben op mensen met een B-licentie... hooguit een snelheidsachterstand :P
...... en mensen met B-licentie rijden soms ook nog beroerde lijnen.........
 
Dat is een hele andere discussie. Het gaat er vooral om dat de KNMV de B en C licentiehouders strikt gescheiden wilde houden. Nu krijgen we dezelfde licentie...
 
Voor ons met een c-lucentie is het beter maar ik begrijp jullie
punt maar op deze wijze kunnen ze wel het snelheids verschil
Oplossen en krijg je gewoon een 600 & 1000 a,b,c groep net als
vroeger op ronde tyd ingedeeld gezijk met snelheids verschil opgelost
 
Gek genoeg staat de CRT-C gewoon op de lijst met "cups" die volgend jaar worden verreden.
Schaf dat af en je krijgt vollere klasses en misschien (eindelijk) meer rijtijd? :P
 
Ik zou het super vinden als ze alles bij elkaar zetten. De groepen passen beter bij elkaar en we krijgen een voller startveld. Wat willen we nog meer?! ;)
Het nadeel is wel dat degene die echt voor het eerst een race willen rijden meteen tussen al dat "geweld" terecht komen!
 
gewoon ff vragen levert al een hoop op ;)

Hallo,

Vraagje, wat heeft de aanstaande KNMV licentiewijziging voor gevolg
voor de raceklassen? Heeft de crt-c nog wel een bestaan zometeen?

groet,



antwoord van hennie

Dit item heeft zeker de aandacht.
We zijn in overleg met de KNMV technische commissie om te kijken of we hier een passende invulling aan kunnen geven.
Tijdens het Cupfeest zal ik dit meenemen in mijn praatje.
Onze insteek is dat we naast de SuperCups een "amateur" competitie willen blijven behouden.
Suggesties zijn welkom.
 
Ik zou het super vinden als ze alles bij elkaar zetten. De groepen passen beter bij elkaar en we krijgen een voller startveld. Wat willen we nog meer?! ;)
Het nadeel is wel dat degene die echt voor het eerst een race willen rijden meteen tussen al dat "geweld" terecht komen!

Indelen op snelheid. Net als nu... supercup600A, 600B en eventueel 600C ? :)
 
Dus de KNMV die eerst wist te vertellen dat B en C licentierijders absoluut niet bij elkaar in de baan mochten vanwege het "enorme" opleidingsverschil voegt ze nu weer samen?

Absurd.

Of zou men met de scheiding tussen B en C van een paar jaar geleden en het opzetten van een eigen C competitie geprobeerd hebben de ZAC de nek om te draaien..... :9 :X
 
gewoon ff vragen levert al een hoop op ;)

Hallo,

Vraagje, wat heeft de aanstaande KNMV licentiewijziging voor gevolg
voor de raceklassen? Heeft de crt-c nog wel een bestaan zometeen?

groet,



antwoord van hennie

Dit item heeft zeker de aandacht.
We zijn in overleg met de KNMV technische commissie om te kijken of we hier een passende invulling aan kunnen geven.
Tijdens het Cupfeest zal ik dit meenemen in mijn praatje.
Onze insteek is dat we naast de SuperCups een "amateur" competitie willen blijven behouden.
Suggesties zijn welkom.

een amateurcup oftewel mensen die een stuk minder geld betalen voor een licentie :P. ik zou ook best supercup willen rijden maar ga echt niet zo belachelijk veel geld voor een licentie betalen + de andere kosten. voor een paar sessies en een race. tis geen onk.. en denk dat er genoeg mensen mee willen rijden in de cup en zeker snel genoeg zijn maar gewoon geen zin hebben om er zoveel voor tebetalen, of het geld er niet voor hebben. ben benieuwd wat de voorwaarden en kosten zullen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dus de KNMV die eerst wist te vertellen dat B en C licentierijders absoluut niet bij elkaar in de baan mochten vanwege het "enorme" opleidingsverschil voegt ze nu weer samen?

Absurd.

Of zou men met de scheiding tussen B en C van een paar jaar geleden en het opzetten van een eigen C competitie geprobeerd hebben de ZAC de nek om te draaien..... :9 :X

das is natuurlijk gewoon onzin. zijn genoeg c rijders die b rijders om de oren rijden. en b rijders die minder van het racen snappen als c rijders. dat papiertje kan je kopen en gaat niet op prestatie.
 
Volgende info van KNMV - Roland Brontsema, secretaris wegrace - ontvangen:

Je wegracecursus is 3 jaar geldig. M.a.w. heb je in 2009 een cursus gedaan, dan kun je in 2012 nog een Nationaal licentie aanvragen. Jij hebt in 2009 ook een C-licentie gehad, dus dan is het zeker geen probleem.

Ah , dus als je ooit Nationaal Kampioen geweest bent, nog met Barry Sheene in 1 rondje hebt gereden en 3 jaar cursisten hebt voorgereden, zelfs je BACO diploma hebt ,moet je opnieuw in de schoolbanken :? |(

of moet ik lezen dat je sec de cursus hebt gedaan maar geen licentie hebt aangevraagd ? (wie doet dat ?)

weet je wat het erge is, ik geloof het gelijk !! B|
 
Laatst bewerkt:
volgens mij was het zo dat wanneer je ooit wedstrijden gereden hebt kun je zo weer een licentie aanvragen, het enige verschil is nu de prijs in b en c en dat trekken ze recht, iedereen een nationale licentie + euro licentie als je oschersleben meedoet (gokje iets duurder als voorheen) opzich vind ik het wel logisch dit zie je namelijk ook bij de baansport en wordt je kampioen dan ben je dan ook nationaal kampioen lijkt me. (was voorheen niet zo, ik spreek uit ervaring)


Ah , dus als je ooit Nationaal Kampioen geweest bent, nog met Barry Sheene in 1 rondje hebt gereden en 3 jaar cursisten hebt voorgereden, zelfs je BACO diploma hebt ,moet je opnieuw in de schoolbanken :? |(

of moet ik lezen dat je sec de cursus hebt gedaan maar geen licentie hebt aangevraagd ? (wie doet dat ?)

weet je wat het erge is, ik geloof het gelijk !! B|
 
das is natuurlijk gewoon onzin. zijn genoeg c rijders die b rijders om de oren rijden. en b rijders die minder van het racen snappen als c rijders. dat papiertje kan je kopen en gaat niet op prestatie.
Ben ik helemaal met je eens.

Ik heb het ook niet verzonnen. Het was de KNMV die een aantal jaar geleden nadat veel cuprijders (B licentie) overgestapt waren naar de ZAC (ivm geluidsgezeik waardoor de Cup bijna een jaar niet werd verreden) met dit zwamverhaal kwam.

Dat was vanzelfsprekend enkel en alleen voor de veiligheid. En niets anders.



...zoals altijd bij de KNMV.... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan