KNMV licenties 2012

volgens mij was het zo dat wanneer je ooit wedstrijden gereden hebt kun je zo weer een licentie aanvragen, het enige verschil is nu de prijs in b en c en dat trekken ze recht, iedereen een nationale licentie + euro licentie als je oschersleben meedoet (gokje iets duurder als voorheen) opzich vind ik het wel logisch dit zie je namelijk ook bij de baansport en wordt je kampioen dan ben je dan ook nationaal kampioen lijkt me. (was voorheen niet zo, ik spreek uit ervaring)


Ik denk dat je voor de race in Oschersleben geen interlicentie hoeft te hebben. Dat heb je nu toch ook niet omdat de race onder Nederlandse organisatie staat.
 
een amateurcup oftewel mensen die een stuk minder geld betalen voor een licentie :P. ik zou ook best supercup willen rijden maar ga echt niet zo belachelijk veel geld voor een licentie betalen + de andere kosten. voor een paar sessies en een race. tis geen onk.. en denk dat er genoeg mensen mee willen rijden in de cup en zeker snel genoeg zijn maar gewoon geen zin hebben om er zoveel voor tebetalen, of het geld er niet voor hebben. ben benieuwd wat de voorwaarden en kosten zullen zijn.

B en C licentie zijn gelijke duur in aanschaf. Alleen de cursus is 'ietsje"duurder. En qua inschrijving zijn cup en c races gelijke duur. Bij de ZAC ben je niet veel goedkoper uit. OK, als alles meezit rij je wel meer. Vergeet echter niet dat voor de ZAC altijd een vrije dag opgenomen moet worden.

Ben wel benieuwd of KNMV en ZAC er nu wel weer uitkomen
 
Dus de KNMV die eerst wist te vertellen dat B en C licentierijders absoluut niet bij elkaar in de baan mochten vanwege het "enorme" opleidingsverschil voegt ze nu weer samen?

Absurd.

Of zou men met de scheiding tussen B en C van een paar jaar geleden en het opzetten van een eigen C competitie geprobeerd hebben de ZAC de nek om te draaien..... :9 :X

Trax, ik weet dat je een gloeiende hekel aan de KNMV hebt. Echter was het vooral een verzekeringskwestie. Als de verzekeringsmaatschappij er geen problemen mee had gehad, was de hele discussie over B en C rijders door elkaar nooit een probleem geworden. En waarom zou de KNMV de ZAC de nek willen omdraaien. Als bovenstaande problemen zich niet hadden voorgedaan, dan had de KNMV nu iets meer licentiehouders gehad. De KNMV heeft trouwens geen C competitie opgezet maar CRT.
Geeft toch mooi de mogelijkheid aan de rijders om in het weekend te rijden in plaats van brije dagen op te nemen.
 
Trax, ik weet dat je een gloeiende hekel aan de KNMV hebt. Echter was het vooral een verzekeringskwestie. Als de verzekeringsmaatschappij er geen problemen mee had gehad, was de hele discussie over B en C rijders door elkaar nooit een probleem geworden. En waarom zou de KNMV de ZAC de nek willen omdraaien. Als bovenstaande problemen zich niet hadden voorgedaan, dan had de KNMV nu iets meer licentiehouders gehad. De KNMV heeft trouwens geen C competitie opgezet maar CRT.
Geeft toch mooi de mogelijkheid aan de rijders om in het weekend te rijden in plaats van brije dagen op te nemen.


Het gemiep rond de verzekeringen speelde pas later en leidde alleen maar tot de overgang van ZAC naar de Fame. .

Wat mij verbaasd is dat de KNMV eerst verbiedt dat B en C samen rijden vanwege "het verschil in ervaring en kunde" en nu weer alles samenvoegt.

Eigenlijk is het heel simpel: Nederland kent 2 racenivo's. ONK en amateurracerij.
Binnen amateurracerij heb je snelle en langzame mannen, mensen die door de week of in het weekend willen rijden. Allemaal prima, iedereen zijn eigen keuze. De ZAC heeft hiervoor S0 t/m S3, de Cup heeft A en B groepen. Ongeacht het soort licentie komt iedereen toch wel op zijn eigen rijnivo terecht....

En dan nu de vraag voor de koelkast: Waarom denk je dat de KNMV een paar jaar geleden deze onzinnige regel heeft ingevoerd en 'm nu weer afschaft?
 
Dus als ik het goed begrijp, ik heb vorig jaar nog een C-licentie gehad, dus ik kan zo een A-licentie aanvragen?
 
Ik denk dat je voor de race in Oschersleben geen interlicentie hoeft te hebben. Dat heb je nu toch ook niet omdat de race onder Nederlandse organisatie staat.


enige verschil is (of was na dit seizoen dan misschien) dat een C licentie een districts licentie is met enkel dekking (verzekering) binnen Nederland. Voor Oschersleben was dit jaar een uitzondering gemaakt.


Voor wat betreft euwige gezemel over ZAC en KNMV :] :]

De ene doet dit en de andere doet dat. Nu is het weer de KNMV die zomaar iets doet wat de ZAC ook doet. Dat de ZAC daarintegen (ook vanuit het begin absoluut tegen hun principes) wel met regenbanden en warmers mag rijden en er ook maar een heus kampioenschap aan vast hangt is iets wat de KNMV toch weer eerder door had.

Gewoon lekker rijden :Y :Y Als er niets veranders binnen de organisatie ga ik volgend jaar ZAC rijden. NIet omdat me dat beter of goedkoper lijkt, maar enkel in alleen omdat ik van mening ben dat de groepen/tijden beter op elkaar afgestemd zijn.


Dus gewoon lekker :] :] en waar of bij wie maakt toch geen drol uit :W
 
Dus ik kan mijn geld terug gaan vragen omdat ik jaren geleden een veel te dure cursus heb gedaan?

Of moeten de huidige C licentie houders een "upgrade" licentie kopen?

;)

Tis gewoon een beetje vaag allemaal. Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

Word tijd dat de ZAC in het weekend gaat rijden.. Dan is alles opgelost.
 
Dus ik kan mijn geld terug gaan vragen omdat ik jaren geleden een veel te dure cursus heb gedaan?

Of moeten de huidige C licentie houders een "upgrade" licentie kopen?

;)

Tis gewoon een beetje vaag allemaal. Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

Word tijd dat de ZAC in het weekend gaat rijden.. Dan is alles opgelost.
ik zeg tyl voor president... *O*
 
nog nieuws gisteravond?


als ik het goed begrepen heb komt er idd wel 1 licentie (en 1 voor ONK rijders)

De CUP zoals ie nu is zal wel blijven bestaan, de CRT-C verdwijnt iig qua naam (aangezien er geen C licentie meer is ;) ) en zal op wat punten moeten worden aangepast om het weer een instapklasse te maken. De hele invulling moet nog uitgedacht/uitgewerkt worden, daar kunnen we zelf ook input voor geven.

Organisatie wil af van de "eendags" rijders die even laten zien hoe goed ze zijn tussen rijders die wat minder snel zijn, door de wijziging in licentie zullen die (aantoonbaar) snellere bijvoorbeeld wel in de cup mee kunnen doen.
 
als ik het goed begrepen heb komt er idd wel 1 licentie (en 1 voor ONK rijders)

De CUP zoals ie nu is zal wel blijven bestaan, de CRT-C verdwijnt iig qua naam (aangezien er geen C licentie meer is ;) ) en zal op wat punten moeten worden aangepast om het weer een instapklasse te maken. De hele invulling moet nog uitgedacht/uitgewerkt worden, daar kunnen we zelf ook input voor geven.

Organisatie wil af van de "eendags" rijders die even laten zien hoe goed ze zijn tussen rijders die wat minder snel zijn, door de wijziging in licentie zullen die (aantoonbaar) snellere bijvoorbeeld wel in de cup mee kunnen doen.
en de huidige C/Fame licentie is volgend jaar genoeg voor die licentie?
 
Eendags rijders kunnen ze voorkomen door het inschijf geld in
1x voor heel het jaar te betalen dus net als in andere landen
je koop en kun je ook geen losse wetstrijden rijden
tenzij je voor een heeljaar betaald
 
Ideetje:

De tijden zijn initieel te controleren aan de hand van de SGT tijden (of andere groepen) die crt toch al in handen heeft en/of door tijden die opgegeven worden door de rijders zelf. Hiernaast kan tijdens de eerste kwalificaties die mensen in een gegeven jaar doen natuurlijk de groepsindeling gedaan worden. Hiermee bedoel ik dat als mensen bijvoorbeeld de eerste wedstrijd niet rijden, ze aan de hand van de kwalificatie van de tweede wedstrijd ingedeeld worden in de juiste groep.

Als mensen dan in een gegeven jaar te snel gaan rijden voor de klasse waarin ze op dat moment rijden, worden ze voor het daarop volgende jaar automatisch doorgestuurd naar de snellere klasse. Dit is makkelijk te regelen aangezien de organisatie alle rondetijden toch al kent, iig vanuit de races die verreden zijn. Op deze manier is het ook makkelijker voor een rijder binnen een klasse kampioen te worden, zonder ergens in het jaar ineens naar een snellere klasse te worden doorgestuurd omdat ie te snel rijdt en dus zijn punten kwijtraakt.

En iemand die bv in de kwalificaties 2.00 rijdt en in de wedstrijd ineens 1.45 om toch te kunnen winnen is er dan ook weer makkelijk uit te gooien / diskwalificeren, aangezien niemand zo snel kan leren.
 
Laatst bewerkt:
ja nog ff en we zijn aan het auto racen , krijg je 20 kilo aan je frame omdat je ''te snel'' bent ................
 
Laatst bewerkt:
ja nog ff en we zijn aan het auto racen , krijg je 20 kilo aan je frame omdat je ''te snel'' bent ................

Bij golf speel je ook met een handicap :P...

Anyway, er moeten gewoon genoeg klassen zijn om het leuk te houden. Als rossi in het onk gaat rijden is de lol er ook wel af neem ik aan, kan je er wel vanuit gaan dat het voor de meesten leuker is om nog een beetje mee te kunnen komen.
 
nog wat mailcontact gehad, de bedoeling is dat de cuppers die dit jaar met elkaar reden dat blijven doen en de c-licentie club ook bij elkaar blijft...
 
:^ Als ze 42'rs blijven rijden in de SC1000. Stap ik wel over naar de CRT-C. Wat een mafkezen.
 
in de c rij je met een '51 ook op de 10e plek :P

we zijn gewoon slakkies.... gas de'r buijjjjjjjj
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan