KNMV motorverzekering, jouw ervaring hiermee?

Heb alle voertuigen daar verzekerd, goedkoop en snel.

Na een ongeval (niet mijn schuld) na nog geen maand uitgekeerd gekregen.
 
Waar staat dat er 2 ART4 sloten op moeten? Volgens mijn polis is het 1 ART4 en 1 ander slot , wat dus ook een stuurslot kan zijn. Of lees ik iets verkeerd? BTW ook KNMV verzekerd.
Ik schrok hier ook wel even van dus ik heb het even opgezocht in mijn polisvoorwaarden (afgelosten oktober 2009)

Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met diefstal of
vandalisme dient het motorrijwiel tussen 23:00 uur ‘s avonds en 06:00 uur ‘s morgens
op het huisadres altijd binnen te zijn gestald. Indien het motorrijwiel op het
huisadres altijd buiten wordt gestald dient het motorrijwiel door middel van een
ART-Categorie IV of hoger goedgekeurd ketting- of beugelslot (naast het normale
stuurslot) te worden bevestigd aan een aard- of nagelvast voorwerp.
Indien op deze verzekering tevens clausule 007 (alarmsysteem) van toepassing is,
dient het alarmsysteem bij stalling buiten altijd te zijn ingeschakeld en bedrijfsklaar
te zijn.

Toelichting
Als de verzekerde met het motorrijwiel tijdelijk niet op het huisadres verblijft, bijvoorbeeld wegens vakantie of visite, mag het motorrijwiel buiten worden gestald
mits men de motor:
1. met twee extra ART- Categorie IV of hoger goedgekeurde sloten (bijvoorbeeld
een beugelslot + een schijfremslot naast het normale stuurslot) op slot zet.
of
2. met een ART- Categorie IV of hoger goedgekeurd ketting- of beugelslot (naast
het normale stuurslot) bevestigt aan een aard- of nagelvast voorwerp.

Nu heb ik de motor normaal altijd in de garage staan, maar als ik bij vrienden langs ga zet ik de motor alleen op stuurslot + remschijfslot. Als hij dan 's nachts gejat wordt ben ik zo te horen alsnog de sjaak.
 
Ik schrok hier ook wel even van dus ik heb het even opgezocht in mijn polisvoorwaarden (afgelosten oktober 2009)Nu heb ik de motor normaal altijd in de garage staan, maar als ik bij vrienden langs ga zet ik de motor alleen op stuurslot + remschijfslot. Als hij dan 's nachts gejat wordt ben ik zo te horen alsnog de sjaak.

vraag even bij de KNMV of kijk even op je polisblad of deze clausule van toepassing is op jou. het staat bij mij ook in mijn voorwaarden, maar omdat het niet op mijn polisblad staat is het niet op mij van toepassing (heb ik schriftelijk bevestigt gekregen van de KNMV). de voorwaarden zijn natuurlijk redelijk algemeen opgesteld en niet alles geld dus voor iedereen (net als clausule 007 over de alarmen)
 
vraag even bij de KNMV of kijk even op je polisblad of deze clausule van toepassing is op jou. het staat bij mij ook in mijn voorwaarden, maar omdat het niet op mijn polisblad staat is het niet op mij van toepassing (heb ik schriftelijk bevestigt gekregen van de KNMV). de voorwaarden zijn natuurlijk redelijk algemeen opgesteld en niet alles geld dus voor iedereen (net als clausule 007 over de alarmen)
Bedankt voor de tip. Ik heb even gekeken en volgens mij polisblad is clausule "CLAUSULE 006 - EXTRA SLOT" van toepassing op de polisvoorwaarden.

Deze zeggen:
Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met diefstal, joyriding
of pogingen daartoe dient het motorrijwiel, bij het al dan niet bewaakt parkeren
of stallen naast het normale stuurslot te worden afgesloten met een ARTCategorie
IV of hoger goedgekeurd
, dan wel door een KNMV Verzekeringen goedgekeurd,
extra slot. Dit geldt eveneens bij stalling in een niet-inpandige garage,
schuur of berging.
Dus als ik het zo goed lees is 1 slot voldoende :) *zucht*
 
Dan hierbij mijn negatieve ervaring maar.

Ik had 2 motoren daar naar tevredenheid verzekerd. Na 10 jaar sneeuwbaggeren kocht ik dit jaar een auto. Die wilde ik die dag verzekeren en toen begon de ellende.

Normaal gesproken kun je op de dag van aankoop bellen en kun je kenteken + meldcode doorgeven en klaar. Bij de KNMV verzekeren ze echter geen auto's ouder dan 15 jaar bleek. Mijn barrel voor de winter is uit 1988, dus dat ging niet. Aangezien het een MOTOR-verzekeringsmaatschappij is, vond ik dat prima.

Ik bel dus op naar een andere verzekering en ik kan mijn auto daar prima verzekeren. Ik kon mijn schadevrije jaren van de motor meenemen, zolang ik van KNMV verzekeringen een verklaring kreeg dat ik al zolang schadevrij rijd. Dus ik bel op naar KNMV-verzekeringen.

Krijg ik te horen dat ik van hen GEEN verklaring krijg van mijn schadevrij jaren, tenzij ik mijn verzekeringen opzeg. WTF??
Dus ik vertel dat ik dat wel een hele vreemde manier van klantenbinding vind. Eerst willen ze mijn auto niet verzekeren, en nu krijg ik geen verklaring tenzij ik opzeg.
De dame aan de telefoon meld dan dat ze mijn auto wél wil verzekeren, maar dan als oldtimer. Aangezien ik dan aan een 7.000KM limiet ben gebonden, voelde ik daar niks voor. De dame aan de telefoon gaat het uitzoeken en zegt dat ze misschien toch mijn auto kunnen verzekeren (jippie!). Ze zou nog wat laten horen. Dat was in de ochtend.

20 minuten later krijg ik een mail dat ik moet inloggen bij 'mijn KNMV verzekering'. Ik volg de link en ik moet mijn e-mail adres invoeren. Dat doe ik en ik krijg de melding 'mailadres niet bekend'. O.K. ik krijg een mail van jullie en et adres waar jullie het naar toe sturen kennen jullie niet? Ik heb copy&paste geprobeerd, 3x nagetypt, niks.
Toen was de maat vol: motorverzekeringen direct opgezegd. Dan krijg ik tenminste mijn verklaring van mijn schadevrije jaren.

Ik verzeker mijn auto bij de andere maatschappij en vraag gelijk een offerte voor 2 motoren. Blijk ik bij die andere verzekering nog goedkoper (als in een paar tientjes per jaar) uit te zijn ook. Heel mooi.

Belt om 17:30 KNMV verzekering op: ze zijn eruit, ik heb geluk, ze willen mijn auto toch verzekeren. Maar toen hoefde het al niet meer.

Conlusie: prima maatschappij zolang je motor rijdt, maar koop er geen barrel voor de winter bij, want dat mag misschien niet.
 
Laatst bewerkt:
Krijg ik te horen dat ik van hen GEEN verklaring krijg van mijn schadevrij jaren, tenzij ik mijn verzekeringen opzeg. WTF??
Dus ik vertel dat ik dat wel een hele vreemde manier van klantenbinding vind. Eerst willen ze mijn auto niet verzekeren, en nu krijg ik geen verklaring tenzij ik opzeg.
eeuuhh dat is heel normaal: pas bij opzeggen van een verzekering krijg je een papiertje waarop staat hoeveel schadevrije jaren je hebt :)
 
Laatst bewerkt:
eeuuhh dat is heel normaal: pas bij opzeggen van een verzekering krijg je een papiertje waarop staat hoeveel schadevrije jaren je hebt :)

De schadevrije jaren worden centraal in Roydata bijgehouden, dus dat zou opvallen bij de nieuwe verzekeraar.
Bovendien zou ik wel een bewijs hebben van de verzekeraar, maar zou ik liegen als ik zou invullen dat ik tot die datum schadevrij rij. En als je liegt, dan kan je verzekering worden vernietigd, ook na zoveel jaar en is de verzekeraar niet gehouden uit te keren.

En ik zie dus nog steeds niet in wat in jouw voobeeld het probleem voor de KNMV als verzekeraar zou zijn.

En dat het normaal is in verzekeringenland, wil niet zeggen dat KNMV-verzekeringen (die er voor de motorrijder is) niet een uitzondering kan maken in geval iemand een auto koopt die zij -in de eerste instantie- niet willen verzekeren.
 
Laatst bewerkt:
Conlusie: prima maatschappij zolang je motor rijdt, maar koop er geen barrel voor de winter bij, want dat mag misschien niet.
een vriend van mij was ook opzoek naar een oldtimerverzekering voor zijn terreinwagen van 2200kg. overal premies van tussen de 800 - 1100 euro per jaar voor alleen WA.

ik gekeken bij KNMV, zat je op 8 euro in de maand. daar ging het dus ook eerst nogal moeilijk, want alleen oldtimerverzekering als je al een verzekering hebt. dus voor 0,80 per maand ook een reisverzekering afgesloten en toen kon er een oldtimerverzekering worden afgesloten :') volgens mij is oldtimer 10.000 km p/jr maar je hoeft de stand niet op te geven...
 
Hoi,
Ook bij mij ging er iets mis, toen ik mijn auto bij KNMV erbij wilde verzekeren...
Op mijn motor had ik 80% no-claim korting. Pas bij het aanmelden van mijn auto, ontdekten ze bij KNMV dat ik geen schadevrije jaren in Roy-data had. Tja, leaserijders hebben dat niet. Dus ging mijn no-claim percentage van motor en auto opeens naar 60%... Best jammer dat ik mijn auto heb aangemeld dus, anders had ik nog jarenlang 80% no-claim gekregen.
Telefonisch overleg met een medewerker leverde op, dat ik aanvullende verklaringen mocht toesturen van schadevrij lease-rijden en 2 jaar schadevrij autorijden daarvoor. Na een extra telefoontje en extra praten heb ik uiteindelijk 6 jaar no-claim gekregen, dus 75% no-claim voor zowel motor als auto.
De teveel in rekening gebrachte premie is ondertussen teruggestort.
Eind goed, al goed :) Veel praten blijkt noodzakelijk :/
 
Ik heb net de KNMV gebeld, maar ze eisen een alarm voor een motor boven 20.000.
Dus ook nu hier deze shit.
Terwijl ik dat niet wil.

Dan maar Combiverzekeringen die vragen dat niet, nog niet eigenlijk.....
 
Laatst bewerkt:
Er zijn aantal nieuwe optie wat polis betreft. Winterstop korting, KNMV lidmaatschap korting enzovoort. Alleen hadden ze dit niet doorgegeven dus ik moet tot eind contract datum wachten.

Verder moet je nu alles online , schade kun je telefonisch melden maar verder moet je ook niets verwachten.
 
Hoi,
Bij de KNMV motorverzekering zit een "gratis" verhaalsrechtsbijstandsverzekering...
Op 20 april 2009 ben ik aangereden bij het optrekken bij het stoplicht (nee, ik ben er niet uitgetrokken; er reed een andere auto voor me en ik zat in de sandwich). Wegens onjuist ingevuld schadeformulier heb ik de politie ter plaatse gevraagd. Helaas heeft de politie uitgelegd, dat ik alleen tekende voor de zakelijke gegevens en niet voor de omstandigheden of de situatieschets :( B| De verhaalsrechtsbijstandsverzekering kijkt wel in eerste instantie puur naar die situatieschets.
Sinds die tijd ben ik bezig mijn beide verzekeringen uit te leggen, hoe de aanrijding tot stand was gekomen. Mijn WA bij KNMV stond op het punt de schade van de tegenpartij uit te keren, maar waren gelukkig gevoelig voor mijn uitleg. Heel eerlijk: de WA van KNMV heeft me uitgelegd dat ze een eigen verantwoordelijkheid hebben in het vergoeden van de schade van de tegenpartij, dus ook als ik het er niet mee eens zou zijn.
De verhaalsrechtsbijstandsverzekering komt minder actief op mij over. Ik heb ze nogal voor moeten kauwen, welke wetgeving van toepassing is. Ze lijken wel verstand te hebben van auto's, maar niet van motoren. Als in: "een motor kan niet over dezelfde rijbaan langs een rij stilstaande auto's rijden. *ik toon foto* Oja, dat moet wel passen." Ze hebben ondertussen ingezien dat de verklaring van tegenpartij op het ondertekende schadeformulier onjuist is. Een rechtszaak lijken ze helaas niet aan te willen... Tja, wat is hun belang om mij echt goed te helpen met deze zaak??
Wordt vervolgd...
 
NOOIT MEER KNMV voor mij!!!!!!!!!!!!!!!

Jaren bij ze verzekerd geweest, zonder ooit iets te claimen.
Dan koop ik op een avond een andere motor, oude ingeruild.
En toen niet meteen de verzekering gebeld (stom, mijn fout) om dit door te geven.
Krijg ik meteen een zwaar ongeval met forse letselschade. De tegenpartij was duidelijk fout (ging zonder verlichting keren op de weg terwijl het donker was), maar nadat ik uit het ziekenhuis kwam weigerde KNMV alle medewerking. Ze wilden zelfs niet als contactpersoon dienen, terwijl de zaak duidelijk lag.
Het was dus niet zo dat ik niet verzekerd was, maar alleen dat het verkeerde kenteken op hun papieren stond......

Toen de tegenpartij dit doorkreeg hebben ze de zaak jaren gerekt, en heb ik zelf een advocaat moeten inhuren. Na ruim 3 jaar heeft hij de zaak geschikt.

Wat mij het meeste dwarszit is het telefonische contact met de KNMV. Op een arrogant toontje werd mij gezegd dat ik zelf verantwoordelijk was, en het maar zelf moest uitzoeken. "We zijn geen filantropische instelling meneer....."
 
Ik heb 4 schade vrije jaren en allrisk verzekerd en betaal rond 39,50 per maand voor een Soes GSXR K7. Premie lijkt mij redelijk maar je moet ook niets meer verwachten. KNMV is bezig met cost saving door alles te automatiseren dus minder personelen minder mensen. Helpdesk mag geen info meer verstrekken alleen schade afhandelen, dus dan weet je al
 
Ik heb 4 schade vrije jaren en allrisk verzekerd en betaal rond 39,50 per maand voor een Soes GSXR K7. Premie lijkt mij redelijk maar je moet ook niets meer verwachten. KNMV is bezig met cost saving door alles te automatiseren dus minder personelen minder mensen. Helpdesk mag geen info meer verstrekken alleen schade afhandelen, dus dan weet je al
vragen kun je via de site stellen en ik moet zeggen: het duurt even, maar je krijgt wel antwoord (zelf nog gedetaileerd antwoord als je daar om vraagt, zo kreeg ik een overzicht per jaar hoe de opbouw van mijn schadevrije jaren was vanwege een geclaimde schade in het verleden)

maar mocht je telefonisch een afdeling willen bereiken: succes! bij mij bleek zelfs het telefoonnummer op de groene kaart voor pech en schade in het buitenland niet te kloppen: die zou alleen voor schade zijn (en ik stond dus met pech). voordat je dan de juiste afdeling te pakken hebt.

maak ook niet de fout door het pechhulp nummer op je KNMV pasje te bellen in het buitenland: dat is een andere organisatie dan de pechhulp van je verzekering (en onderling weten ze niet eens van elkaar bestaan af.......)
 
In reactie op Bandietman: De polisvoorwaarden zijn dit jaar aangepast en gelden voor alle lopende verzekeringen. De stallingsclausule (die ik heb) is ook gunstiger geworden wanneer je niet op je huisadres verblijft (vakantie of visite). Overigens gaat er iets mis daar. De polisvoorwaarden die ik download vanuit de digitale polismap zijn anders dan de polisvoorwaarden die iedereen van de site kan downloaden |(

Als ik het zo allemaal lees, denk ik dat het niet zo heel veel kwaad zou kunnen om een brief naar de KNMV zelf te sturen.
 
Beste mensen...

De kogel is door de kerk, vandaag namelijk afgesloten.

Bedankt voor jullie reacties!

Had nog wel een boete van 20 euro van mijn vorige verzekering ontvangen vanwege de overbruggingsdatum (3 dagen verzekering), de dieven.

Maar het is allemaal gelukt met afsluiten, dus ben helemaal happy.
 
Laatst bewerkt:
Net uitsluitsel van KNMV Verzekeringen gekregen omtrent stalling in CityBox. De motor is indien in CityBox gestald alleen verzekerd als die aard- of nagelvast staat, op slot met 2 ART4 sloten en de alarmclausule op m'n polis blad komt.

Dit vind ik compleet onbegrijpelijk aangezien CityBox zelf over een zeer goed alarmsysteem beschikt. Ik heb dan ook direct de motorverzekering opgezegd. :(

Ik neem aan dat dezelfde eisen ook gesteld zullen worden als de motor bij een concurrent van CityBox wordt gestald. Mijn advies aan iedereen die in dezelfde situatie zit: check het even bij je eigen verzekering anders kan je straks met lege handen staan.
 
Net uitsluitsel van KNMV Verzekeringen gekregen omtrent stalling in CityBox. De motor is indien in CityBox gestald alleen verzekerd als die aard- of nagelvast staat, op slot met 2 ART4 sloten en de alarmclausule op m'n polis blad komt.

Dit vind ik compleet onbegrijpelijk aangezien CityBox zelf over een zeer goed alarmsysteem beschikt. Ik heb dan ook direct de motorverzekering opgezegd. :(

Ik neem aan dat dezelfde eisen ook gesteld zullen worden als de motor bij een concurrent van CityBox wordt gestald. Mijn advies aan iedereen die in dezelfde situatie zit: check het even bij je eigen verzekering anders kan je straks met lege handen staan.

Balen ik heb daar gelukkig geen last van.

Ik heb eerlijk gezegd meer last van de opzegging van mijn oude verzekering.

Ik wacht mijn post van KNMV nog af :)
 
ik was op de beurs voor een prijs opgaven van de knmv ,enne ze waren 200 piek
duurder dan londen.
waar ik al 32 jaar bij ben, en dus nog wel even blijf.
ze zijn zekers niet de goedkoopste op de markt, blijf verder wel lid maar
van verzekeren hebben ze weinnig verstand geloof ik.
 
ik was op de beurs voor een prijs opgaven van de knmv ,enne ze waren 200 piek
duurder dan londen.
waar ik al 32 jaar bij ben, en dus nog wel even blijf.
ze zijn zekers niet de goedkoopste op de markt, blijf verder wel lid maar
van verzekeren hebben ze weinnig verstand geloof ik.

Dan is het per motor verschillend maar bij mij kwamen ze wel als goedkoopste uit de bus :Y
 
Laatst bewerkt:
Net uitsluitsel van KNMV Verzekeringen gekregen omtrent stalling in CityBox. De motor is indien in CityBox gestald alleen verzekerd als die aard- of nagelvast staat, op slot met 2 ART4 sloten en de alarmclausule op m'n polis blad komt.

Dit vind ik compleet onbegrijpelijk aangezien CityBox zelf over een zeer goed alarmsysteem beschikt. Ik heb dan ook direct de motorverzekering opgezegd. :(

Ik neem aan dat dezelfde eisen ook gesteld zullen worden als de motor bij een concurrent van CityBox wordt gestald. Mijn advies aan iedereen die in dezelfde situatie zit: check het even bij je eigen verzekering anders kan je straks met lege handen staan.
Even als aanvulling op bovenstaande. KNMV verzekering is er zelf ook achter gekomen dat dit buiten alle proporties is. Ze belden op dat stalling in CityBox met een ART4 slot toch voldoende is. Aangezien ik mijn verzekering al had opgezegd, vroegen ze of ik een nieuwe aan wou vragen. Hiermee kwam ik echter 8 euro per maand duurder uit dan voorheen met dezelfde dekking. Terwijl de premies omlaag waren gegaan en (mits afgesloten voor 30 april) er een jaar gratis diefstaldekking bij zit. Hierop hebben ze me een beetje hoger ingeschaald dan voorheen, van trede 11 naar 18 O-) . Ik zit nu direct op 80% korting en kom een kleine 5 euro goedkoper uit dan met de vorige verzekering *O*

Blijkt dat er dus goed met die mensen te praten valt. Het duurt alleen een hele tijd (bijna 2 weken nu), maar dat mag de pret niet drukken.
 
Even als aanvulling op bovenstaande. KNMV verzekering is er zelf ook achter gekomen dat dit buiten alle proporties is. Ze belden op dat stalling in CityBox met een ART4 slot toch voldoende is. Aangezien ik mijn verzekering al had opgezegd, vroegen ze of ik een nieuwe aan wou vragen. Hiermee kwam ik echter 8 euro per maand duurder uit dan voorheen met dezelfde dekking. Terwijl de premies omlaag waren gegaan en (mits afgesloten voor 30 april) er een jaar gratis diefstaldekking bij zit. Hierop hebben ze me een beetje hoger ingeschaald dan voorheen, van trede 11 naar 18 O-) . Ik zit nu direct op 80% korting en kom een kleine 5 euro goedkoper uit dan met de vorige verzekering *O*

Blijkt dat er dus goed met die mensen te praten valt. Het duurt alleen een hele tijd (bijna 2 weken nu), maar dat mag de pret niet drukken.

Goed om te horen Sharko. Misschien hebben ze wel met ons meegelezen en hebben ze daardoor aan de bel getrokken. Ik denk dat het een stukje onervarenheid is. Het zal en gaat in iedergeval een stuk makkelijker voor de persoon na jou worden, die zijn motor ook gewoon in een Citybox wil stallen en daarbij de zekerheid wil hebben dat de boel verzekerd is.

Toch nog positief uitgepakt ;) Ik heb mijn polisblad net uitgeprint en mijn groene kaart net per post binnen gekregen, goed geregeld dus :)
 
Laatst bewerkt:
Goed om te horen Sharko. Misschien hebben ze wel met ons meegelezen en hebben ze daardoor aan de bel getrokken. Ik denk dat het een stukje onervarenheid is. Het zal en gaat in iedergeval een stuk makkelijker voor de persoon na jou worden, die zijn motor ook gewoon in een Citybox wil stallen en daarbij de zekerheid wil hebben dat de boel verzekerd is.

Toch nog positief uitgepakt ;) Ik heb mijn polisblad net uitgeprint en mijn groene kaart net per post binnen gekregen, goed geregeld dus :)
Ben er zeker wel blij mee dat het zo uitpakt.

Ik denk dat het ook wel helpt dat ik contact met de KNMV heb opgenomen over het voorval. Dag of wat later werd ik namelijk terug gebeld door de verzekering ;)
 
Dag Oma!

Met hemelsvaart naar de eiffel gegaan. Zaterdag motor kapot gegaan (Nokken-asketting c.q. spanner). Gebelt met de knmv en er kwam direct een monteur, die kon het niet repareren en de motor naar een dichtbijzijnde dealer gebracht op zaterdag.
Maandag zou knmv bellen om de motor in te plannen om opgehaald te worden.

Ik niet wetende dat The London verzekeringen de uitvoerende tak is van knmv. The London zegt - meneer scst heeft geen recht op afsleep van de motor (WA+) en de KNMV wel. Nu ben ik dus de dupe van een onenigheid van die twee en de motor staat tot op heden nog bij de garage.

Zaterdag had de motor volgens knmv al meegenomen kunnen worden naar NL maar helaas ligt The London hierover dwars.

Dus.. ik ga zelf wel de motor ophalen aanstaande vrijdag. Aanhanger mee en gaan met de banaan.

Iemand anders ook van zulke situaties gehad? Ik ben er zelf behoorlijk pissig over, mn motor staat nu al sinds zaterdag bij 1 of andere fiat dealer in een hoekje :(.
 
Terug
Bovenaan Onderaan