Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik schrok hier ook wel even van dus ik heb het even opgezocht in mijn polisvoorwaarden (afgelosten oktober 2009)Waar staat dat er 2 ART4 sloten op moeten? Volgens mijn polis is het 1 ART4 en 1 ander slot , wat dus ook een stuurslot kan zijn. Of lees ik iets verkeerd? BTW ook KNMV verzekerd.
Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met diefstal of
vandalisme dient het motorrijwiel tussen 23:00 uur ‘s avonds en 06:00 uur ‘s morgens
op het huisadres altijd binnen te zijn gestald. Indien het motorrijwiel op het
huisadres altijd buiten wordt gestald dient het motorrijwiel door middel van een
ART-Categorie IV of hoger goedgekeurd ketting- of beugelslot (naast het normale
stuurslot) te worden bevestigd aan een aard- of nagelvast voorwerp.
Indien op deze verzekering tevens clausule 007 (alarmsysteem) van toepassing is,
dient het alarmsysteem bij stalling buiten altijd te zijn ingeschakeld en bedrijfsklaar
te zijn.
Toelichting
Als de verzekerde met het motorrijwiel tijdelijk niet op het huisadres verblijft, bijvoorbeeld wegens vakantie of visite, mag het motorrijwiel buiten worden gestald
mits men de motor:
1. met twee extra ART- Categorie IV of hoger goedgekeurde sloten (bijvoorbeeld
een beugelslot + een schijfremslot naast het normale stuurslot) op slot zet.
of
2. met een ART- Categorie IV of hoger goedgekeurd ketting- of beugelslot (naast
het normale stuurslot) bevestigt aan een aard- of nagelvast voorwerp.
Ik schrok hier ook wel even van dus ik heb het even opgezocht in mijn polisvoorwaarden (afgelosten oktober 2009)Nu heb ik de motor normaal altijd in de garage staan, maar als ik bij vrienden langs ga zet ik de motor alleen op stuurslot + remschijfslot. Als hij dan 's nachts gejat wordt ben ik zo te horen alsnog de sjaak.
Bedankt voor de tip. Ik heb even gekeken en volgens mij polisblad is clausule "CLAUSULE 006 - EXTRA SLOT" van toepassing op de polisvoorwaarden.vraag even bij de KNMV of kijk even op je polisblad of deze clausule van toepassing is op jou. het staat bij mij ook in mijn voorwaarden, maar omdat het niet op mijn polisblad staat is het niet op mij van toepassing (heb ik schriftelijk bevestigt gekregen van de KNMV). de voorwaarden zijn natuurlijk redelijk algemeen opgesteld en niet alles geld dus voor iedereen (net als clausule 007 over de alarmen)
Dus als ik het zo goed lees is 1 slot voldoende *zucht*Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met diefstal, joyriding
of pogingen daartoe dient het motorrijwiel, bij het al dan niet bewaakt parkeren
of stallen naast het normale stuurslot te worden afgesloten met een ARTCategorie
IV of hoger goedgekeurd, dan wel door een KNMV Verzekeringen goedgekeurd,
extra slot. Dit geldt eveneens bij stalling in een niet-inpandige garage,
schuur of berging.
eeuuhh dat is heel normaal: pas bij opzeggen van een verzekering krijg je een papiertje waarop staat hoeveel schadevrije jaren je hebtKrijg ik te horen dat ik van hen GEEN verklaring krijg van mijn schadevrij jaren, tenzij ik mijn verzekeringen opzeg. WTF??
Dus ik vertel dat ik dat wel een hele vreemde manier van klantenbinding vind. Eerst willen ze mijn auto niet verzekeren, en nu krijg ik geen verklaring tenzij ik opzeg.
eeuuhh dat is heel normaal: pas bij opzeggen van een verzekering krijg je een papiertje waarop staat hoeveel schadevrije jaren je hebt
een vriend van mij was ook opzoek naar een oldtimerverzekering voor zijn terreinwagen van 2200kg. overal premies van tussen de 800 - 1100 euro per jaar voor alleen WA.Conlusie: prima maatschappij zolang je motor rijdt, maar koop er geen barrel voor de winter bij, want dat mag misschien niet.
vragen kun je via de site stellen en ik moet zeggen: het duurt even, maar je krijgt wel antwoord (zelf nog gedetaileerd antwoord als je daar om vraagt, zo kreeg ik een overzicht per jaar hoe de opbouw van mijn schadevrije jaren was vanwege een geclaimde schade in het verleden)Ik heb 4 schade vrije jaren en allrisk verzekerd en betaal rond 39,50 per maand voor een Soes GSXR K7. Premie lijkt mij redelijk maar je moet ook niets meer verwachten. KNMV is bezig met cost saving door alles te automatiseren dus minder personelen minder mensen. Helpdesk mag geen info meer verstrekken alleen schade afhandelen, dus dan weet je al
Net uitsluitsel van KNMV Verzekeringen gekregen omtrent stalling in CityBox. De motor is indien in CityBox gestald alleen verzekerd als die aard- of nagelvast staat, op slot met 2 ART4 sloten en de alarmclausule op m'n polis blad komt.
Dit vind ik compleet onbegrijpelijk aangezien CityBox zelf over een zeer goed alarmsysteem beschikt. Ik heb dan ook direct de motorverzekering opgezegd.
Ik neem aan dat dezelfde eisen ook gesteld zullen worden als de motor bij een concurrent van CityBox wordt gestald. Mijn advies aan iedereen die in dezelfde situatie zit: check het even bij je eigen verzekering anders kan je straks met lege handen staan.
ik was op de beurs voor een prijs opgaven van de knmv ,enne ze waren 200 piek
duurder dan londen.
waar ik al 32 jaar bij ben, en dus nog wel even blijf.
ze zijn zekers niet de goedkoopste op de markt, blijf verder wel lid maar
van verzekeren hebben ze weinnig verstand geloof ik.
Even als aanvulling op bovenstaande. KNMV verzekering is er zelf ook achter gekomen dat dit buiten alle proporties is. Ze belden op dat stalling in CityBox met een ART4 slot toch voldoende is. Aangezien ik mijn verzekering al had opgezegd, vroegen ze of ik een nieuwe aan wou vragen. Hiermee kwam ik echter 8 euro per maand duurder uit dan voorheen met dezelfde dekking. Terwijl de premies omlaag waren gegaan en (mits afgesloten voor 30 april) er een jaar gratis diefstaldekking bij zit. Hierop hebben ze me een beetje hoger ingeschaald dan voorheen, van trede 11 naar 18 . Ik zit nu direct op 80% korting en kom een kleine 5 euro goedkoper uit dan met de vorige verzekeringNet uitsluitsel van KNMV Verzekeringen gekregen omtrent stalling in CityBox. De motor is indien in CityBox gestald alleen verzekerd als die aard- of nagelvast staat, op slot met 2 ART4 sloten en de alarmclausule op m'n polis blad komt.
Dit vind ik compleet onbegrijpelijk aangezien CityBox zelf over een zeer goed alarmsysteem beschikt. Ik heb dan ook direct de motorverzekering opgezegd.
Ik neem aan dat dezelfde eisen ook gesteld zullen worden als de motor bij een concurrent van CityBox wordt gestald. Mijn advies aan iedereen die in dezelfde situatie zit: check het even bij je eigen verzekering anders kan je straks met lege handen staan.
Even als aanvulling op bovenstaande. KNMV verzekering is er zelf ook achter gekomen dat dit buiten alle proporties is. Ze belden op dat stalling in CityBox met een ART4 slot toch voldoende is. Aangezien ik mijn verzekering al had opgezegd, vroegen ze of ik een nieuwe aan wou vragen. Hiermee kwam ik echter 8 euro per maand duurder uit dan voorheen met dezelfde dekking. Terwijl de premies omlaag waren gegaan en (mits afgesloten voor 30 april) er een jaar gratis diefstaldekking bij zit. Hierop hebben ze me een beetje hoger ingeschaald dan voorheen, van trede 11 naar 18 . Ik zit nu direct op 80% korting en kom een kleine 5 euro goedkoper uit dan met de vorige verzekering
Blijkt dat er dus goed met die mensen te praten valt. Het duurt alleen een hele tijd (bijna 2 weken nu), maar dat mag de pret niet drukken.
Ben er zeker wel blij mee dat het zo uitpakt.Goed om te horen Sharko. Misschien hebben ze wel met ons meegelezen en hebben ze daardoor aan de bel getrokken. Ik denk dat het een stukje onervarenheid is. Het zal en gaat in iedergeval een stuk makkelijker voor de persoon na jou worden, die zijn motor ook gewoon in een Citybox wil stallen en daarbij de zekerheid wil hebben dat de boel verzekerd is.
Toch nog positief uitgepakt Ik heb mijn polisblad net uitgeprint en mijn groene kaart net per post binnen gekregen, goed geregeld dus