KNMV motorverzekering, jouw ervaring hiermee?

Moyas

Die hard MF'er
1 mrt 2008
468
0
Ergens in Nederland :)
Ik ben zelf hier en daar aan het kijken naar diverse motorverzekeringen en zag staan dat KNMV een aantrekkelijke verzekering(en) aanbiedt.

De mensen die een KNMV verzekering hebben wil ik vragen hun mening in deze topic te weergeven, zodat het mij en vele andere twijfelaars helpt bij het afsluiten van 1 van de KNMV verzekeringen. Hoe is de dienstverlening bij bijvoorbeeld diefstal en/of schade (allrisk). Gaat dit vrij moeizaam of wordt je juist snel en adequaat geholpen?

Overigens kunnen mensen met goede ervaringen bij een andere verzekering dat uiteraard ook hierin posten, zodat wij ook daar even naar kunnen kijken.

Alvast bedankt voor jullie mening :]
 
Laatst bewerkt:
November 2009 ongeluk gehad, december 2009 stond er geld op mijn rekening voor mijn beschadigde kleding. Ook al was ik schuldig, ik kreeg toch netjes de schade aan mijn kleding vergoed.
Communicatie loopt spoedig en het verzekeren ook. Ben er zelf erg tevreden over. *O*

Maar moet zeggen dat ik er soms ook slechtere verhalen over hoor..
 
November 2009 ongeluk gehad, december 2009 stond er geld op mijn rekening voor mijn beschadigde kleding. Ook al was ik schuldig, ik kreeg toch netjes de schade aan mijn kleding vergoed.
Communicatie loopt spoedig en het verzekeren ook. Ben er zelf erg tevreden over. *O*

Maar moet zeggen dat ik er soms ook slechtere verhalen over hoor..

Dat klinkt inderdaad erg goed. Sneller in iedergeval als wat ik bij andere hoor (vaak een aantal maanden overheen).

Super dat je als eerste hierop reageerde ;)

Ik ben benieuwd naar de verhalen van anderen :Y
 
Bij mij ging er wel heel wat maanden over heen voordat ik het geld kreeg. Uiteindelijk wel netjes alles ontvangen, maar het was toch ongemakkelijk omdat de spuiter maanden op z´n geld moest wachten.
 
Zowel motor als auto verzekerd bij knmv. Maximale no-claim op alle bij. Contact gaat altijd goed en snel
 
ik heb ook allebei .
motor en auto.
zijn een stuk goedkoper dan m,n vorige.
je hebt dan ook automatisch Pechhulp buitenland dacht ik.
 
Wel de voorwaarden goed lezen, met name over het extra slot.
Betekent dus dat ik 2 ART goedgekeurde sloten nodig had (WA-extra).
 
Ik heb ook de motor en de auto bij het KNMV verzekerd. Erg aantrekkelijke prijzen, je wordt goed te woord gestaan en er wordt altijd snel en juist door ze gehandeld. Voor mij dus alleen maar pluspunten :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn motor er ook verzekerd. Vorig jaar onderuit gegaan (all-risk) en alles is zeer correct en snel afgehandeld. Mijn 'nieuwe' motor is daar dus ook weer verzekerd.
 
schade afhandeling gaat snel, binnen een maand alles geregeld en alles vergoed gehad (all-risk)
kleding ook goed vergoed.

dus zeker goed en netjes :Y
 
Het klinkt allemaal erg positief. Ik ben nu erg onder de indruk en vraag me af of er ook MF-ers zijn die minder goede ervaringen hebben gehad. Ik ben benieuwd :)

Ik heb altijd 1 ART schijf en 1 ART slot + alarm dus dat is naar mijn idee wel voldoende bij een uitgebreide verzekering ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb hier, in mijn geval, louter positieve verhalen over. 2 keer schade gehad, 2 keer zeer snel geholpen, zonder problemen van de KNMV kant.
 
vorig jaar in de eifel gecrashed, volgens de verzekering was ik niet verzekerd voor repatriering, dus zoek het maar uit (terwijl je in een ziekenhuis ligt).. met veel geluk en toeval was de motor dinsdag thuis en ik de zondag na het ongeluk.

na een paar telefoontjes bleek ik dus wel gewoon verzekerd in het buitenland (foutje mevrouw, sorry) en kon ik alles opsturen.. wist ik al, want dat had ik uitgezocht voordat ik wegging..

het ongeluk gebeurde in mei (hemelvaartsweekend) half december had ik pas mijn geld binnen!! na 3 telefoontjes hoe of wat..

ze zijn goedkoop maar je moet wel stalen zenuwen en een engelengeduld hebben..

maar dat moet ik er dan wel bijzeggen.. ze vergoeden echt netjes!! ook de kilometers die zijn gereden om die motor thuis te krijgen hebben ze vergoed..
 
Laatst bewerkt:
wellicht dat er alleen KNMV lovers reageren.

Nou voor mij iig geen verzekering van de KNMV. Hoop overbodige dingen erbij en véél te duur
 
wellicht dat er alleen KNMV lovers reageren.

Nou voor mij iig geen verzekering van de KNMV. Hoop overbodige dingen erbij en véél te duur

Hoezo erg duur? Ik denk dat je er naast zit. Prijs is erg goed hoor en kwaliteit ook.
Je kan ergens vast een paar euro goedkoper maar als je ze dan nodig hebt.... zit er vaak weer een addertje onder het gras.

@t TS: Ik denk dat je bij de KNMV wel goed terecht bent. Ik zeg doen :P
 
Niet echt vreselijk tevreden. Na de diefstal van de motoren van mij en mijn vriendin vorig jaar allebei te weinig terug gekregen. Die van haar was 1 jaar oud en die van mij 3 weken.

Nu staat mijn nieuwe in een box (Zoiets als Shurgard) en KNMV verzekeringen twijfelt of die nu wel tegen diefstal is beveiligd! 24 uur per dag camera bewaking, persoonlijke code om gebouw binnen te komen en nog een slot op de deur van de box. Als de box opengaat zonder dat je code is ingetoetst gaat het alarm af. Het probleem dat ze hebben is dat iedereen die daar een box huurt het gebouw binnen kan |(

Als ik daarentegen de motor hier aan de straat zet met 1 ART 4 kettingslot aan een lantaarnpaal is die wel verzekerd tegen diefstal. |(

Wanneer ik nu op visite of vakantie ga moet de motor ter plekke vast gezet worden met 2(!) extra ART 4 sloten. Dan kan ik toch geen enkele onderbroek meer mee nemen :(

Ze zijn nog wel het eea aan het uitzoeken want ik heb hier laatst een lang gesprek met een medewerker over gehad. Kunnen ze niet met een fatsoenlijke oplossing komen, ben ik direct weg. Op deze manier is het namelijk geen verzekering van een motorrijdersvereniging. :(
 
Ik heb ook een KNMV verzekering.
Je kan er ook pechservice bij nemen (of krijgen, dat weet ik niet precies) daar heb ik 1 keer gebruik van moeten maken door een lekke band. Werd prima geholpen, motor naar enig aandringen zelfs thuis afgezet door de berger.
 
Sinds mn eerste motor WA+ verzekerd bij KNMV. Vorig jaar zomer ongeluk gehad. Na twee telefoontjes was alles geregeld, schade op helm en pak vergoed, motor opgehaald en thuisgebracht. Prima service. Geld stond maandje later op mn rekening.

Duur vind ik ze niet, maar dat komt denk ik ook omdat mn eerste motor een ZZR 250 uit 94 was en mn huidige een CBR 600 uit 99. Betaal nu 18 euro p/m voor WA+
 
Laatst bewerkt:
vorig jaar in de eifel gecrashed, volgens de verzekering was ik niet verzekerd voor repatriering, dus zoek het maar uit (terwijl je in een ziekenhuis ligt).. met veel geluk en toeval was de motor dinsdag thuis en ik de zondag na het ongeluk.

na een paar telefoontjes bleek ik dus wel gewoon verzekerd in het buitenland (foutje mevrouw, sorry) en kon ik alles opsturen.. wist ik al, want dat had ik uitgezocht voordat ik wegging..

het ongeluk gebeurde in mei (hemelvaartsweekend) half december had ik pas mijn geld binnen!! na 3 telefoontjes hoe of wat..

ze zijn goedkoop maar je moet wel stalen zenuwen en een engelengeduld hebben..

maar dat moet ik er dan wel bijzeggen.. ze vergoeden echt netjes!! ook de kilometers die zijn gereden om die motor thuis te krijgen hebben ze vergoed..

Ajj ben blij dat het uiteindelijk goed verlopen is. Maar mei richting december dat is als ik me niet vergis ongeveer een 7 maanden.

Ik hoor in iedergeval van iedereen dat ze netjes vergoeden :Y
 
Ik heb ook een KNMV verzekering.
Je kan er ook pechservice bij nemen (of krijgen, dat weet ik niet precies) daar heb ik 1 keer gebruik van moeten maken door een lekke band. Werd prima geholpen, motor naar enig aandringen zelfs thuis afgezet door de berger.

Ja ik ben ook lid van KNMV. Bij lidmaatschap krijg je:

*pechservice (binnen nederland, met ieder vervoer)
*maandblad motor
*korting op je verzekering
*korting op knmv motor cursussen
*en nog wat dingetjes (weet zo niet wat)

Het lidmaatschap is meende ik 50 euro per jaar ongeveer. Das al goedkoper dan de pechservice van anwb alleen :X Heb één keer pechservice nodig gehad bij m'n auto en werd prima geholpen. Probleem kon ter plekke worden opgelost.
 
Niet echt vreselijk tevreden. Na de diefstal van de motoren van mij en mijn vriendin vorig jaar allebei te weinig terug gekregen. Die van haar was 1 jaar oud en die van mij 3 weken.

Nu staat mijn nieuwe in een box (Zoiets als Shurgard) en KNMV verzekeringen twijfelt of die nu wel tegen diefstal is beveiligd! 24 uur per dag camera bewaking, persoonlijke code om gebouw binnen te komen en nog een slot op de deur van de box. Als de box opengaat zonder dat je code is ingetoetst gaat het alarm af. Het probleem dat ze hebben is dat iedereen die daar een box huurt het gebouw binnen kan |(

Als ik daarentegen de motor hier aan de straat zet met 1 ART 4 kettingslot aan een lantaarnpaal is die wel verzekerd tegen diefstal. |(

Wanneer ik nu op visite of vakantie ga moet de motor ter plekke vast gezet worden met 2(!) extra ART 4 sloten. Dan kan ik toch geen enkele onderbroek meer mee nemen :(

Ze zijn nog wel het eea aan het uitzoeken want ik heb hier laatst een lang gesprek met een medewerker over gehad. Kunnen ze niet met een fatsoenlijke oplossing komen, ben ik direct weg. Op deze manier is het namelijk geen verzekering van een motorrijdersvereniging. :(

Dat is inderdaad wel vreemd. Maar dat komt denk ik ook omdat ze altijd overtuigd zijn dat als je de motor aan een paal of iets dergelijks zet dat deze dan autm. veilig staat. Wat ze niet weten is dat dieven sloten door kunnen knippen met een grote betonschaar. Dit zijn dan niet de markt sloten, maar de zware ART sloten he *D
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ben ook lid van KNMV. Bij lidmaatschap krijg je:

*pechservice (binnen nederland, met ieder vervoer)
*maandblad motor
*korting op je verzekering
*korting op knmv motor cursussen
*en nog wat dingetjes (weet zo niet wat)

Het lidmaatschap is meende ik 50 euro per jaar ongeveer. Das al goedkoper dan de pechservice van anwb alleen :X Heb één keer pechservice nodig gehad bij m'n auto en werd prima geholpen. Probleem kon ter plekke worden opgelost.

En wie kwam er bij pech dan langs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan