KNMV motorverzekering, jouw ervaring hiermee?

Geen KNMV ervaringen, wel met Centraal Beheer.

Bij laatstgenoemde zou ik de hoofdprijs (€35) aan premie betalen voor een simpele WA+ verzekering voor mijn KTM Adventure. Want risico categorie volgens hun...

Belletje naar Univé: "geen probleem DanMan, WA+ kost u €16 per maand". (80% korting)

Mijn auto gaat binnenkort ook over naar Univé.
Zelfde dekking, €25 pm goedkoper.
 
Ik zal gelijk even iedereen inlichten dat ze tegenwoordig €9,- rekenen voor elke wijziging die een wijziging in de premie/polis oplevert. Daar kwam ik achter toen ik ze belde omdat ik een uitlaat aan mijn motor had toegevoegd en die waarde in de dagwaarde verrekend wilde hebben (zoals dat eerst altijd ging), maar dat moet nu via de 'accessoires-polis', die ik dan dus omhoog moest gooien (van €500 naar €2500 omdat dat de eerstvolgende stap was aldus mw. telefoon).

Zij meldde mij die €9 extra kosten eventjes tussen neus en lippen door, toen ik vermeldde dat ik hiervan nooit op de hoogte was gesteld e.d. zei ze dat ik dit had kunnen lezen bij de veelgestelde vragen van KNMV webpagina. Stond ook niet aangegeven toen ik de wijziging online ingevoerd had eerder... Ik ben niet keitevreden met hun service over het algemeen en dit geeft me nou niet echt een lekker gevoel. Ik was hier anders enkel achter gekomen op het moment dat de wijziging online doorgevoerd was, achteraf dus.
 
Net van de telefoon af met de KNMV omdat mijn aanvraag met de post niet goed was binnengekomen. Dus voorgesteld dat ze een blanco mailden die ik dan terug mail.

Alleen het document was nogal :') Niks geen invulbare tekstboxen of aanklikbare vakjes, ik moest alles opties met de hand aanpassen en opnieuw typen. Daarna toch maar weer eens gebeld en blijkt het de bedoeling te zijn dat je het document uitprint, met de pen invult, scant en vervolgens weer terug mailt |( Komop KNMV het is 2016, zo moeilijk is het toch niet om pdf formulier te maken.
 
Op zich best tevreden over de KNMV-verzekeringen. Dekking vs premie is m.i. prima en zeker niet duur.
Alleen helaas ontving ik van de week een brief met een wijziging van mijn autoverzekering. Wijziging :? Ja, vanuit de verzekeraar... blijk ik wel ineens 3 schade vrije jaren kwijt te zijn en 10% no-claim. Heel bijzonder. Begin van de week gemaild, maar nog geen antwoord gehad. Normaliter heb je wel snel bericht met vragen oid.

Heb nog wel een dingetje m.b.t. de VRO-korting. De KNMV vind de rijopleiding die ik heb gevolgd wél een verhoogde rijvaardigheid, en accepteert dit ook. Alleen de verzekeringstak niet, die zegt gewoon:"Niet bij de KNMV, geen korting...". (Rijopleiding bij de KNMV kost €250,- en geeft 5 jaar 10% premiekorting. In mijn geval nog geen €60,- korting totaal. Dus kost me zo'n €190,-. Laat die korting dan maar, want rijopleiding via 'de zaak'...)
Heb ik even rond zitten neuzen voor een andere verzekeringsmaatschappij, maar die zijn allemaal een stuk duurder. Ook op de beurs laatst nog wat offertes opgevraagd, maar helaas.

Al met al best tevreden, vooral vanwege de lage premie :)
 
Laatst bewerkt:
Net van de telefoon af met de KNMV omdat mijn aanvraag met de post niet goed was binnengekomen.
Komop Erasmos het is 2016, zo moeilijk is het toch niet om online een aanvraag te doen :P
Mijn beide motoren heb ik gewoon via de website aangemeld.
 
Komop Erasmos het is 2016, zo moeilijk is het toch niet om online een aanvraag te doen :P
Mijn beide motoren heb ik gewoon via de website aangemeld.
Heb ik ook gedaan maar na een paar dagen plofte er gewoon nog steeds een blanco formulier op de mat waar ik alle informatie die ik aan de telefoon had doorgegeven alsnog kon invullen.
 
Op zich best tevreden over de KNMV-verzekeringen. Dekking vs premie is m.i. prima en zeker niet duur.
Alleen helaas ontving ik van de week een brief met een wijziging van mijn autoverzekering. Wijziging :? Ja, vanuit de verzekeraar... blijk ik wel ineens 3 schade vrije jaren kwijt te zijn en 10% no-claim. Heel bijzonder. Begin van de week gemaild, maar nog geen antwoord gehad. Normaliter heb je wel snel bericht met vragen oid.


Al met al best tevreden, vooral vanwege de lage premie :)

Vandaag antwoord gekregen op de vraag waarom mijn premie omhoog was gegaan en de korting minder werd.
Omdat het verzekeringsproduct is veranderd. Namelijk de zg. 6-wielenconstructie is niet meer. Omdat ik een poosje geen auto heb gehad, heb ik daar minder schade vrije jaren dan met de motor, en nu dus terugval... Jaja, goed verhaal, lekker kort.
Vind het een vrij rare gang van zaken en zo even hop die premie omhoog.
'Ja, dat stond in de brief meneer.' Nou, die brief lag dus voor mijn neus, dat stond er niet in. 'Nee, we verwijzen in de brief naar de website....' Ja, zeg dat dan en niet dat het in de brief staat... |(

Inmiddels had ik al wat offertes opgevraagd. Voor de motor blijf ik vooralsnog bij de KNMV - London verzekerd. Maar de auto verzekering is inmiddels opgezegd. Nu naar de FBTO met lagere premie en zo'n beetje dezelfde dekking. Voor de motor kon hij niet zo scherp gaan. Goedkoopste was zo'n 40% meer dan nu.
Zo tevreden was ik dus eigenlijk niet....
 
Laatst bewerkt:
Ik snap die KNMV knakker niet helemaal..
Motor erbij, oldtimer..
Goedkoopste verzekering, bij de ANWB :)

En dat is dan een motorvereniging ? * grinnik *
 
Vandaag antwoord gekregen op de vraag waarom mijn premie omhoog was gegaan en de korting minder werd.
Omdat het verzekeringsproduct is veranderd. Namelijk de zg. 6-wielenconstructie is niet meer. Omdat ik een poosje geen auto heb gehad, heb ik daar minder schade vrije jaren dan met de motor, en nu dus terugval... Jaja, goed verhaal, lekker kort.
Vind het een vrij rare gang van zaken en zo even hop die premie omhoog.
'Ja, dat stond in de brief meneer.' Nou, die brief lag dus voor mijn neus, dat stond er niet in. 'Nee, we verwijzen in de brief naar de website....' Ja, zeg dat dan en niet dat het in de brief staat... |(

Inmiddels had ik al wat offertes opgevraagd. Voor de motor blijf ik vooralsnog bij de KNMV - London verzekerd. Maar de auto verzekering is inmiddels opgezegd. Nu naar de FBTO met lagere premie en zo'n beetje dezelfde dekking. Voor de motor kon hij niet zo scherp gaan. Goedkoopste was zo'n 40% meer dan nu.
Zo tevreden was ik dus eigenlijk niet....

Hier hetzelfde verhaal. Ik kon het ook niet vinden in de brief. Ik kreeg wel direct een aanbieding om mijn schadevrije jaren van de auto en motor te ruilen. Dat pakt voor mijn auto goed uit, mijn premie voor de motor blijft nagenoeg hetzelfde.
 
Bij mij hebben ze het schadevrije jaren netjes recht getrokken (ik was iets van 7 jaren "kwijt" waren in 2012 blijven hangen na autowissel) zijn aan de autopolis toegevoegd waardoor ik nu weer een lage premie betaal.

Alleen, nu heb ik weer een nieuwe motor erbij gekocht en kom ik op een vrij hoge premie vanwege het gebrek aan dat "meerwielen plan".
Maar ik zag dat andere verzekering maatschappijen met een enkele losse motor verzekering niet goedkoper zijn.. enkel met meerdere voertuigen en overname kortings percentage.
Dus ik moet of met ALLES (6 motoren, 1 auto en wat algemene verzekeringen) naar een andere verzekeraar zodat ik weer gebruik kan maken van de hoogste aantal schadevrije jaren, of gewoon wat meer betalen bij de knmv..
 
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe verzekering voor mijn nieuwe motor. KMNV komt veruit als goedkoopste naar voren, prijsverschil is gemiddeld 40 euro goedkoper per maand dan andere verzekeraars. Bij mij slaat dan altijd de twijfel toe waar zit de adder on het gras.....

Ik heb nog even telefonisch contact opgenomen om dat ik een vraag had over de rijvaardigheidstraining op circuit zandvoort via Motorcircuittraining – Voor een leuk dagje uit!. De dame aan de telefoon gaf mij nou niet het fijne gevoel en vertrouwen wat ik verwacht dat ik iemand met kennis van zaken aan de telefoon had. En ze gaf aan dat alleen rijvaardigheidstrainingen via KNMW verzekerd zijn terwijl in de polis staat:

4.1.4 Wedstrijden
de gebeurtenis of het ongeval is veroorzaakt tijdens deelname aan wedstrijden,
snelheidsproeven of –ritten.
De schade is wel gedekt als er sprake is van regelmatigheids- of behendigheidswedstrijden of –
ritten. Deze moeten dan wel geheel binnen Nederland plaatsvinden en de bevoegde instanties
moeten voor het houden van deze ritten toestemming hebben gegeven;

Maar even een email gestuurd met nogmaals de vraag erin of ik gewoon verzekerd ben. Iemand hier al ervaring mee?
 
Normaal ben je nooit verzekerd via je standaard verzekering bij circuit trainingen en alles wat daarmee te maken heeft. Hiervoor heb je zowat altijd een extra (dag)verzekering nodig of het is op eigen risico. :)
 
Normaal ben je nooit verzekerd via je standaard verzekering bij circuit trainingen en alles wat daarmee te maken heeft. Hiervoor heb je zowat altijd een extra (dag)verzekering nodig of het is op eigen risico. :)

Klik even door op de website link dan zie je dat hier om een rijvaardigheidstraining gaat op een circuit. Gewoon verzekerd bij mijn huidige verzekering Achmea en andere zoals Europeesche. Zolang er geen wedstrijd component in zit zoals op tijd rijden.
 
Ruk, te vaak gezeik en met het gelul met de schadevrije jaren ben ik direct opgestapt.
 
Ruk, te vaak gezeik en met het gelul met de schadevrije jaren ben ik direct opgestapt.

Als sinds motorrijbewijs mijn verzekering bij KNMV lopen.
Zelf met de combinatiepolis de auto en motor op één polis gehad.

Inderdaad toen dit wettelijk niet meer mocht, heb ik even wat discussie gehad, omdat de de schadevrije jaren van de auto niet meegenomen hadden bij het splitsen. Is achteraf weer helemaal hersteld, omdat ik de verklaring van de vorige verzekeraar nog in bezit had en dus kon aantonen dat recht had op meer.

Eénmaal een schadeafhandeling moeten doen met de auto, dit is zonder problemen gegaan - zelfs het afslepen ging vlot
 
Ik rijd dus al 26 jaar schadevrij auto en 10 jaar motor. Altijd een auto gehad en verzekerd geweest en nu gooiden ze met even van de 80% no claim naar 2 schade vrije jaren en gewoon niet fatsoenlijk reageren op mijn mails. Ga alles dus opzeggen bij die laaielichters en heb een klacht ingediend bij het Verbond van Verzekeraars wegens diefstal schade vrije jaren.
 
Zit al jaren bij de KNMV en ook bij de KNMV Verzekeringen en heb nog nooit problemen gehad. Altijd vlotte en correcte behandeling. Dus ieder zijn/haar ervaring.
 
Ik wil mijn motorverzekering ook bij de KNMV afsluiten (WA + volledig casco). In de polisvoorwaarden staat dat er sprake is van 3 jaar nieuwwaarderegeling bij diefstal. Is dit automatisch van kracht bij afsluiten, of moet je dit apart ergens vermelden bij het afsluiten?
 
Ik wil mijn motorverzekering ook bij de KNMV afsluiten (WA + volledig casco). In de polisvoorwaarden staat dat er sprake is van 3 jaar nieuwwaarderegeling bij diefstal. Is dit automatisch van kracht bij afsluiten, of moet je dit apart ergens vermelden bij het afsluiten?
Let wel: alleen als je de motorfiets hagelnieuw en met 0km op de teller koopt. Bij een gebruikte motorfiets geen nieuwwaarderegeling.
Voor zover ik weet doet alleen CombiMotors dat.
 
Even Oma verjagen!

Iemand hier een Classic verzekering gehad? Voor mijn oude barrel heb ik hier vier jaar een classic-verzekering gehad. Ik heb mijn nieuwe motor hier ook verzekerd en bij schadevrije jaren deze vier jaren meegenomen.

Wat blijkt? De schadevrije jaren van een classic-verzekering tellen niet mee..
Volgens de dame aan de telefoon alom bekend, maar ik niet. Ze kon mij de polisvoorwaarden van de/mijn oude verzekering ook niet doorsturen en ze bieden de verzekering nu niet meer aan. Klopt dit?

Kost mij nu ruim 150,- per jaar extra.
 
Even Oma verjagen!

Iemand hier een Classic verzekering gehad? Voor mijn oude barrel heb ik hier vier jaar een classic-verzekering gehad. Ik heb mijn nieuwe motor hier ook verzekerd en bij schadevrije jaren deze vier jaren meegenomen.

Wat blijkt? De schadevrije jaren van een classic-verzekering tellen niet mee..
Volgens de dame aan de telefoon alom bekend, maar ik niet. Ze kon mij de polisvoorwaarden van de/mijn oude verzekering ook niet doorsturen en ze bieden de verzekering nu niet meer aan. Klopt dit?

Kost mij nu ruim 150,- per jaar extra.

Ja vier classic verzekeringen zelfs.

Dit is mij wel gewoon altijd al bekend...ook ooit eens achter gekomen bij een nieuw voertuig, en das dan effe niet zo leuk inderdaad. :o
Het staat geloof ik wel in de voorwaarden...

Volgens mij is dit ook bij iedere verzekeraar zo, dus niet iets van de KNMV specifiek.

Echter, de KNMV zou je wel ter compensatie een hogere bonus/malus trede kunnen geven...

De schadevrije jaren zijn tegenwoordig wettelijk geregeld, dus daar kan alleen hooguit mee geschoven worden.
 
Laatst bewerkt:
Ja vier classic verzekeringen zelfs.

Dit is mij wel gewoon altijd al bekend...ook ooit eens achter gekomen bij een nieuw voertuig, en das dan effe niet zo leuk inderdaad. :o
Het staat geloof ik wel in de voorwaarden...

Volgens mij is dit ook bij iedere verzekeraar zo, dus niet iets van de KNMV specifiek.

Echter, de KNMV zou je wel ter compensatie een hogere bonus/malus trede kunnen geven...

De schadevrije jaren zijn tegenwoordig wettelijk geregeld, dus daar kan alleen hooguit mee geschoven worden.

Ja, de dame aan de telefoon gaf inderdaad aan dat het bij elke verzekaar zo geregeld is.
Normaal ga ik wel door de polisvoorwaarden heen, maar schijnbaar dit gemist.

Nah goed, moeten het er maar mee doen. Thanks voor je reactie!
 
Ik zit zelf spotgoedkoop bij Interpolis.
Ik baal er wel van dat ze geen korting geven als je een VRO hebt gedaan. Dat zouden alle verzekeringen moeten doen vind ik. Maar ja...
 
Terug
Bovenaan Onderaan