ONK / Benelux Trophy topic (Rijders en bezoekers)

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.581
36.094
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Zie deze link: Vol gas in 2023: KNMV Open Nederlands Kampioenschap gaat van start! 🔥

1669884674246.png


De kalender staat hier:

1669884640905.png
 
Ik vind het een gave kalender, echter zijn dit iets te veel races voor mijn portemonnee. Ik denk dat ik het bij de Benelux Trophy hou.
 
Kan, maar er word tenminste wat gedaan en met een mooie kalender naar mijn mening.
Als ik moest kiezen tussen IDC en ONK (en ik had de financiële middelen) had ik het wel geweten.
 
Hoe verhouden ONK, ZAC, RSZ en IDC zich nu eigenlijk van elkaar? Is ONK dan de Nederlandse tegenhanger van IDM, BSB, etc.?
 
Best leuk om kampioen te worden, verder hecht ik er niet mega veel waarde aan.
Zolang er snellere klasses zijn is het gewoon leuk om te behalen, maar je kan altijd hoger/sneller :)
 
Best leuk om kampioen te worden, verder hecht ik er niet mega veel waarde aan.
Zolang er snellere klasses zijn is het gewoon leuk om te behalen, maar je kan altijd hoger/sneller :)
Voor mij is het grote verschil tussen "losse" races rijden of voor een kampioenschap gaan, het tactische deel en de druk.
Dus het moeten scoren (ook al heb je je dag niet, weer zit tegen, etc.) en hoeveel risico neem je om toch voor de eerste plek te gaan.
Qua aanzien is er natuurlijk wel een verschil of je Rookie kampioen, Duits kampioen of wereld kampioen wordt. En zelfs hier is er altijd discussie ben je echt de snelste als je Moto GP kampioen bent op een Duc.

In Nederland kun je geen geld verdienen met racen dus het is voor ons allen een uit de hand gelopen hobby, of je nu Rookie cup rijdt of ONK. Dus laten we lekker genieten van onze sport op ons niveau en trots zijn op onze resultaten en die van anderen..
 
Toen ik dit nieuws las hoopte ik wel dat ze van het verleden geleerd zouden hebben. (Ben vast niet de enige met die gedachte)

Voordat het onk ophield te bestaan gingen er jaren wanbeleid aan vooraf.

De kalender ziet er wel uitdagend uit, je kan het geen Assen cup noemen in elk geval, dus wat mij betreft een goed begin, nu nog afwachten hoe de rest in de praktijk gaat lopen.
 
Toen ik dit nieuws las hoopte ik wel dat ze van het verleden geleerd zouden hebben. (Ben vast niet de enige met die gedachte)

Voordat het onk ophield te bestaan gingen er jaren wanbeleid aan vooraf.

De kalender ziet er wel uitdagend uit, je kan het geen Assen cup noemen in elk geval, dus wat mij betreft een goed begin, nu nog afwachten hoe de rest in de praktijk gaat lopen.
Ik heb uitgerekend wat in het gunstigste geval een seizoen Benelux Trophy me gaat kosten...
No way dat ik de ONK kalender kan rijden :P
 
Ik heb uitgerekend wat in het gunstigste geval een seizoen Benelux Trophy me gaat kosten...
No way dat ik de ONK kalender kan rijden :P
Moet je wel een hele goeie sponsor hebben he.
Allemaal leuk zo'n grote kalender, maar het is op een gegeven moment niet meer te betalen.

Blijft uiteraard wel heel gaaf als je het wel kan doen!
 
Morgen (dinsdag 4 april) is de eerste trainingsdag op Assen voor de KNMV licentiehouders en de vooruitzichten voor wat betreft het weer zijn schitterend. Mijn motor is echter nog niet geleverd en ik vind de huurvoorwaarden op het circuit niet al te aantrekkelijk.

Ik overweeg dan ook mijn dag op Assen te verkopen. Je moet echter wel KNMV licentiehouder zijn vandaar dat ik het maar in dit topic post. Voor EUR 100 wil ik mijn plek wel afstaan (met frisse tegenzin), maar wellicht vindt niemand dit interessant.

Goedkoper kun je vast niet op Assen rijden dit jaar :]

Heb jij al een plek @Roy "R"acing ? Tijd en ruimte moet je natuurlijk ook nog hebben. De dag is uitverkocht dus waarschijnlijk hebben er mensen achter het net gevist. Mocht je iemand anders weten (bij voorkeur Superbike-klasse) dan kun je hem/haar hier ook op wijzen natuurlijk ;)
 
Ik heb uitgerekend wat in het gunstigste geval een seizoen Benelux Trophy me gaat kosten...
No way dat ik de ONK kalender kan rijden :P
Overigens zie ik dat ik hierop terug moeten komen.
ONK kalender is de Benelux Trophy kalender zonder Hengelo en Chimay. En aangezien ik Hengelo sowieso wil rijden gaan we dan Chimay ook doen, dus dan rij ik voor beide klassementen volledig mee.

Ik weet wie je bedoelt! _O-
Ik niet, maar “de media” zal er zelf ook altijd een sappig verhaal van maken of het dat nu is of niet.


Enniewee! Vriidagmorgen vertrek om vh weekend op Croix te gaan kijken of en zo ja waar ik me in het veld staande kan houden.
F0B5AAC0-8622-4CB0-A08D-944AFF20FB7C.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan