KNMV wilt 25kw op uitdraai niet verzekeren

DenizB

MF'er
6 sep 2012
233
1
's-hertogenbosch
Vorige week een nieuwe motor gekocht, ik kan hem volgende week ophalen.

Dus alvast aan het kijken waar ik mijn motor ga verzekeren. Aangezien ik nog het oude 25kw rijbewijs heb en mijn motor 72KW is (yamaha fz6 s2). Ga ik hem laten begrenzen op het gas en zo met een uitdraai verzekeren. Nu mailde ik gisteren het KNMV of het mogelijk was om mijn motor op 25kw te verzekeren met een uitdraai. Ik gaf ze aan dat ik nog het oude 25kw rijbewijs had dus niet het nieuwe A2 (35kw) rijbewijs en ik kreeg dit antwoord:

Bij het terug draaien van het motorvermogen is de regel dat het maximale vermogen van de motor niet meer mag zijn dan 70KW.

Is het oorspronkelijke vermogen van de motor meer dan 70KW dan kan/mag deze niet worden teruggedraaid naar 35KW.


Informtie en regels kunt u terugvinden op de site www.knmv.nl of op de site van het ministerie.


Wij zullen in deze situatie niet tot acceptatie van een aanvraag voor een nieuwe verzekering overgaan.


Met vriendelijke groeten,


Komt dit jullie bekend voor? Als dit echt zo is zoek ik verder aan een andere verzekering bijv Unive.
 
Ik gok dat er een balietroela een foutje gemaakt heeft en zich vergist heeft met de 35kw regeling. Bel even met ze met dezelfde vraag.. :)
 
Hallo leden,

Ik heb een Suzuki gsx600f op het oog. Hij levert 0,29 kw/kg dus: 59kw. Ik heb nog in de oude regeling mijn rijbewijs gehaald, dus mag ik nu 35 kw rijden. Deze motor moet met uitdraai dus gewoon verzekerd kunnen worden bij de knmv?
 
Ik zit bij de knmv en heb ze gesproken op de beurs. je kan je motor met 35 kw (met een 25kw rijbewijs) verzekeren. MAAR het moet echt op kenteken staan. en dat heb ik van ene peter te horen gekregen en die was iets 'hoog' bij de verzekerings tak of zo... hij liep ook als weinige in pak
 
@Chroompoetser, niet bij de knmv, die wilt het op het kentekenbewijs. misschien bij een andere verzekeringsmaatschappij wel.

(sorry voor de late reactie)
 
Ik heb ook nog even mail contact gehad met KNMV verzekeringen. Ik kreeg als reactie dat het niet meer mogelijk is om je motor bij hun op uitdraai te verzekeren. Dat wordt dus een andere verzekering zoeken..

groetjes
 
Heb mijn blackbird bij centraal beheer verzekerd. Zelfs toen ik mijn vol vermogen rbw nog niet had. Nooit gezeik mee gehad.
 
Ik heb ook nog even mail contact gehad met KNMV verzekeringen. Ik kreeg als reactie dat het niet meer mogelijk is om je motor bij hun op uitdraai te verzekeren. Dat wordt dus een andere verzekering zoeken..

groetjes

Maat van mij heeft zijn gixxer 750 laatst nog verzekerd bij hun, op uitdraai.
 
Nee, 25kw, maar daar gaat dit topic toch ook over? Of heb ik ergens overheen gelezen? :/

Nee, het gaat om die maat van je. Al doen ze het bij de topicstarter fout en bij je maat wel goed... De ts zou 'm bij knmv ook goed moeten krijgen op uitdraai, maar ze gaan idd vreemd doen en in de war raken.

edit;
Op de KNMV site staat dit;

Kan ik mijn motor met een licht rijbewijs verzekeren?

De oude regeling inzake het "terugtunen op de vermogensbank" is komen te vervallen. Op het motorrijbewijs van jeugdige bestuurders staat precies aangegeven welke motor zij mogen berijden.

Maar ze doen het dus nog blijkbaar wel voor de mensen die voor 19 jan 2013 het rijbewijs hebben gehaald? Ik heb de info van KNMV in elk geval helemaal van mijn site afgehaald, als ze op de eigen site al aangeven het niet meer te doen.
 
Laatst bewerkt:
KNMV wilde mijn motor ook niet verzekeren op uitdraai, heb zowel mail contact als telefonisch contact gehad en in beide gevallen zeiden ze dat het niet meer mogelijk is.
Dit is het mailtje wat ik van hun terug kreeg. (zit nog in de oude regeling en wilde mijn motor naar 25kw begrenzen, dit ook duidelijk gemaakt in de mail.)

Uw bericht hebben wij ontvangen.

Op basis van de oude regeling kunt u een motor laten terugtunen tot
25 KW. De motor moet echter wel gekeurd worden en er moet een
aantekening worden gemaakt op uw kentekenbewijs. Wij verzoeken u
contact op te nemen met de RDW.

Zonder de keuring en aantekening kunnen wij u geen dekking verlenen.
De verzekering kunt u aanvragen via www.knmvverzekeringen.nl

Nadat u de aanvraag hebt gedaan kunt u ons een kopie van de uitdraai
sturen.

Ik vind het een beetje dubbel hoe diegene het uitlegt in zijn mail, maar als ik het goed begrijp kan het dus niet meer.
Ik heb mijn motor nu verzekerd bij ANWB, deden totaal niet moeilijk. helaas wel ietsjes duurder voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Eventjes toch (ondanks ouderdom).
Heb zojuist met de KNMV gebeld, omdat dit topic in alle zoekvelden naar boven komt.

Ze dekken 25KW oude regeling WEL WEER.
Kan gewoon dynojet autodraai sturen.
Alleen oude regeling.

Nieuwe regeling heeft inderdaad andere afspraken.

(letterlijk net, 5-5-14, 18:00, van de telefoon) ;)
Weten ook de googlelaars hoe t zit ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan