MotorZeeRob
MF veteraan
- 17 mei 2017
- 21.829
- 15.758
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Om on topic te blijven: in voorgaande posts zijn dus al tig redenen, haken en ogen genoemd dat dit apengeile plan van de KNMV op papier voor de linkse mafia leuk klinkt maar in de uitvoering nogal lastig gaat worden.Dat weet ik.
Ik heb nergens EV's genoemd en snap je frustraties daarover ook niet.
Misschien moet je ook mijn uitleg aan Han S. een lezen om te snappen hoe ik erin zit.
Als je nog lang met een ICE motor wilt kunnen blijven rijden dan denk ik niet dat hakken in het zand de juiste weg.
Zorgen dat je minimaal aan de wettelijke eisen voldoet lijkt mij een goed begin.
Als je dat weet waarom haal je dan aan dat de airboxen "verbetert"zouden moeten worden?Dat weet ik.
Ik heb nergens EV's genoemd en snap je frustraties daarover ook niet.
Misschien moet je ook mijn uitleg aan Han S. een lezen om te snappen hoe ik erin zit.
Als je nog lang met een ICE motor wilt kunnen blijven rijden dan denk ik niet dat hakken in het zand de juiste weg.
Zorgen dat je minimaal aan de wettelijke eisen voldoet lijkt mij een goed begin.
CE met typegoedkeur er op is ja alles wat er nodig is.
Mijn 990 met GPR is niet anders dan een andere 990 met GPR. Scheelt nogal kosten en onduidelijkheid.
Alle wetgeving is er al om het hele probleem op te lossen.
Knal een paar van die kabaalpalen aan het begin van de dijken enz. Als je het helemaal deftig wilt doen link je die aan de RDW database met dB toelatingseisen van die motor. Vanaf een dB of 3 afwijking bon in huis en klaar...
Ik ben van een open systeem met korte, extreem luide demper overgestapt naar een open systeem met langere, veel minder luide demper. Best I can do, sorry. Dat is hoe ik "meebuig".Ik denk niet dat het met de linkse milieu maffia te maken heeft dat de KNMV hier mee komt.
Je hebt te veel mensen die honderden en soms duizenden euro's uitgeven om een herriepijp onder hun brommer te zetten.
Dat mensen dat leuk vinden is ergens nog wel te begrijpen maar met meer motoren dan ooit op de weg begint dat wel een heel hoog Remy gehalte te krijgen en wordt het tijd om weer meer normaal te gaan doen en te bedenken dat we met ruim 17 miljoen in dit land wonen.
Wanneer we als motorrijders niet zelf bedenken dat dit steeds minder getolereerd zal gaan worden als we zo doorgaan dan zal je inderdaad de linkse maffia de middelen in handen geven om het gehele motorrijden te gaan verbieden, want vervuilend, luidruchtig en ook nog eens gevaarlijk dus dan maar helemaal verbieden.
Ik denk dat niemand hier daarop zit te wachten dus dan maar een beetje meebuigen om toch nog te kunnen blijven rijden.
Hakken in het zand maakt dat we steeds meer geweerd en wellicht zelfs verboden gaan worden.
Echt???Volgens mij is het helemaal niet verplicht om een E-keur op je uitlaat te hebben.
Mijn motor voldoet aan de wettelijke eisen maar mag volgens het typeplaatje nog steeds 95 dB maken.Dat weet ik.
Ik heb nergens EV's genoemd en snap je frustraties daarover ook niet.
Misschien moet je ook mijn uitleg aan Han S. een lezen om te snappen hoe ik erin zit.
Als je nog lang met een ICE motor wilt kunnen blijven rijden dan denk ik niet dat hakken in het zand de juiste weg.
Zorgen dat je minimaal aan de wettelijke eisen voldoet lijkt mij een goed begin.
Je motor voldoet weliswaar aan de wettelijke eisen / typegoedkeuring.Mijn motor voldoet aan de wettelijke eisen maar mag volgens het typeplaatje nog steeds 95 dB maken.
Ik zeg: ik mag gewoon rijden waar ik wil want mijn motor voldoet terwijl de dijkbewoners en het nefom zullen zeggen: pak de hooivork!
25 dB aan geluid reduceren is ook niet haalbaar want dan kan ik denk ik beter trappers monteren omdat het ding niet meer fatsoenlijk te rijden valt.
Je motor voldoet weliswaar aan de wettelijke eisen / typegoedkeuring.
Maar door een plaatselijke verordening kan daarvan worden afgeweken.
Toen ze in Tirol hun extreme geluidsemissie-grens introduceerden,
moest het plaatselijke politie corps al hun Ducati Multistrada verpatsen. Want daarmee mochten ze niet meer patrouillieren.
Precies dit, ik heb voor de gein eens gevraagd bij het RDW of ik mijn DB'en eens mocht testen om te kijken of het oke was. (Gedaan of m'n neus bloed) maar dat kan dus alleen na een aanhouding. Politie gebeld, zelfde verhaal, nee meneer dat kan niet.De mensen die stiekem een dikke pijp monteren gaan echt geen afspraak maken bij de rdw met het risico dat hun kenteken ingenomen wordt of een WOK verklaring.
Misschien helpt het as de KNMV aan t begin van het motor seizoen een gratis nationale "decibel meet dag" te doen voor de twijfelaars. Mensen die een tweedehands motor gekocht hebben, of achteraf een beetje geschrokken zijn van hun nieuwe uitlaat kunnen hier wel iets mee. Bijvoorbeeld bij de motorbeurs?
We kunnen nog wel 1000 dingen verzinnen, als er geen handhaving plaatsvindt op de extreemste gevallen dan blijft het allemaal onzin.
Bij voetbalwedstrijden staat ook een heel peloton ME klaar. We gaan toch niet alle stadions afsluiten omdat er te vaak rellen zijn?
Exact dit.Toch wel bijzonder dat de wetgevende macht dat doet.
Zij zijn namelijk dezelfde als die goedkeuring hebben gegeven aan het voertuig in kwestie. Ze keuren dus hun eigen beleid af.
Eigenlijk is het gewoon te lomp voor woorden.
Je geeft goedkeuring aan een product, daarbij hef je een bepaalde belasting en stel je spelregels voor gebruik op. De koper maakt aan de hand daarvan een afweging en besluit dat bij zijn gebruik deze kosten en spelregels dit voor diegene de juiste deal is.
Daarna worden de spelregels gewijzigd, sommige wegen gaan dicht, sommige steden mag je met bepaalde voertuigen niet meer in etc.
Alleen was er geen "DDT-tax" die de gebruiker wél moest blijven afdragen terwijl hij het product niet meer of beperkt mocht gebruiken.Tja, DDT was ook eerst goedgekeurd en mag nu ook niet meer.
Heet dat niet “Voortschrijdend Inzicht”?Tja, DDT was ook eerst goedgekeurd en mag nu ook niet meer.