KNMV wilt extra RDW keuring na montage andere uitlaat

Dat weet ik.

Ik heb nergens EV's genoemd en snap je frustraties daarover ook niet.

Misschien moet je ook mijn uitleg aan Han S. een lezen om te snappen hoe ik erin zit.

Als je nog lang met een ICE motor wilt kunnen blijven rijden dan denk ik niet dat hakken in het zand de juiste weg.
Zorgen dat je minimaal aan de wettelijke eisen voldoet lijkt mij een goed begin.
Om on topic te blijven: in voorgaande posts zijn dus al tig redenen, haken en ogen genoemd dat dit apengeile plan van de KNMV op papier voor de linkse mafia leuk klinkt maar in de uitvoering nogal lastig gaat worden.

Leuk plan, benieuwd waar de creatievelingen nu weer mee gaan komen..
 
Je zou bijna denken dat "gewoon handhaven" meer zin heeft, minder fraudegevoelig is, en goedkoper.. Want net als bij de APK: Na het herkeuren van je motor met al goedgekeurde demper, kan je je katalysator er natuurlijk alsnog tussenuit halen.

Dus de enige uitwerking die ik kan verzinnen, is dat deze manier van keuren effect heeft als algeheel ontmoedigingsbeleid tegen het plaatsen van aftermarket dempers. Maar zeg dát dan gewoon, stelletje huichelaars.
 
Dat weet ik.

Ik heb nergens EV's genoemd en snap je frustraties daarover ook niet.

Misschien moet je ook mijn uitleg aan Han S. een lezen om te snappen hoe ik erin zit.

Als je nog lang met een ICE motor wilt kunnen blijven rijden dan denk ik niet dat hakken in het zand de juiste weg.
Zorgen dat je minimaal aan de wettelijke eisen voldoet lijkt mij een goed begin.
Als je dat weet waarom haal je dan aan dat de airboxen "verbetert"zouden moeten worden?
Om te trollen 🤔



Doe ik geheel origineel,dus daar houdt jouw betoog richting mij mee op. 🤔

Ik ben tegen de grote betutteling en hetze die gaande is tegen de motorrijder.
Van alle kanten schieten de anti motor kartels uit de grond.
 
CE met typegoedkeur er op is ja alles wat er nodig is.
Mijn 990 met GPR is niet anders dan een andere 990 met GPR. Scheelt nogal kosten en onduidelijkheid.

Alle wetgeving is er al om het hele probleem op te lossen.
Knal een paar van die kabaalpalen aan het begin van de dijken enz. Als je het helemaal deftig wilt doen link je die aan de RDW database met dB toelatingseisen van die motor. Vanaf een dB of 3 afwijking bon in huis en klaar...
 
CE met typegoedkeur er op is ja alles wat er nodig is.
Mijn 990 met GPR is niet anders dan een andere 990 met GPR. Scheelt nogal kosten en onduidelijkheid.

Alle wetgeving is er al om het hele probleem op te lossen.
Knal een paar van die kabaalpalen aan het begin van de dijken enz. Als je het helemaal deftig wilt doen link je die aan de RDW database met dB toelatingseisen van die motor. Vanaf een dB of 3 afwijking bon in huis en klaar...

Ik denk niet dat het met de linkse milieu maffia te maken heeft dat de KNMV hier mee komt.

Je hebt te veel mensen die honderden en soms duizenden euro's uitgeven om een herriepijp onder hun brommer te zetten.
Dat mensen dat leuk vinden is ergens nog wel te begrijpen maar met meer motoren dan ooit op de weg begint dat wel een heel hoog Remy gehalte te krijgen en wordt het tijd om weer meer normaal te gaan doen en te bedenken dat we met ruim 17 miljoen in dit land wonen.

Wanneer we als motorrijders niet zelf bedenken dat dit steeds minder getolereerd zal gaan worden als we zo doorgaan dan zal je inderdaad de linkse maffia de middelen in handen geven om het gehele motorrijden te gaan verbieden, want vervuilend, luidruchtig en ook nog eens gevaarlijk dus dan maar helemaal verbieden.

Ik denk dat niemand hier daarop zit te wachten dus dan maar een beetje meebuigen om toch nog te kunnen blijven rijden.
Hakken in het zand maakt dat we steeds meer geweerd en wellicht zelfs verboden gaan worden.
Ik ben van een open systeem met korte, extreem luide demper overgestapt naar een open systeem met langere, veel minder luide demper. Best I can do, sorry. Dat is hoe ik "meebuig".

Kan wel genieten van al die prachtige "alternatieven", "oplossingen" en andere woeste zelfverzonnen plannen die never nooit gaan gebeuren, dat dan weer wel.

Dat ik dan volgens jullie een deel van het probleem ben, prima. Mag je vinden.

In mijn ogen is het eindeloze gezeik en geklaag, de betutteling en dit soort trieste figuren een podium blijven geven het probleem. Als we per direct allemaal electrisch zouden gaan rijden klagen ze daar wel over. En zo is er altijd wel iets.

Maar what do I know.. 😅
 
Volgens mij is het helemaal niet verplicht om een E-keur op je uitlaat te hebben.
Echt???

Volgens mij juiste WEL verplicht omdat een uitlaat aan bepaalde wettelijke eisen moet voldoen. E-keur is een Europese keur welke dus wel van toepassing is.

Lees het hier maar eens:
Een uitlaat in Nederland moet verplicht voorzien zijn van een E-keur. Dit is een Europees keurmerk. Wil je een uitlaat met een mooi/meer geluid dat vol klinkt en lekkere knallen geeft? Geen enkele uitlaat met E-keur heeft dat. Ze zijn te koop, maar als je hiermee op de openbare weg rijdt, ben je in overtreding.

FAQ - Veelgestelde vragen




Er zit echter wel een wezenlijke verschil tussen normen voor geluid (in dB0 en het stikstof uitstoot. Uitlaten met een E-keur zijn gekeurd op emissie (stokstof uitstoot) en hoeveel dB jouw uitlaat mag maken staat vastgesteld op kenteken. Deze 2 zaken dienen apart beschouwd te worden en niet op 1 hoop gegooid te worden.
 
Dat weet ik.

Ik heb nergens EV's genoemd en snap je frustraties daarover ook niet.

Misschien moet je ook mijn uitleg aan Han S. een lezen om te snappen hoe ik erin zit.

Als je nog lang met een ICE motor wilt kunnen blijven rijden dan denk ik niet dat hakken in het zand de juiste weg.
Zorgen dat je minimaal aan de wettelijke eisen voldoet lijkt mij een goed begin.
Mijn motor voldoet aan de wettelijke eisen maar mag volgens het typeplaatje nog steeds 95 dB maken.

Ik zeg: ik mag gewoon rijden waar ik wil want mijn motor voldoet terwijl de dijkbewoners en het nefom zullen zeggen: pak de hooivork!

25 dB aan geluid reduceren is ook niet haalbaar want dan kan ik denk ik beter trappers monteren omdat het ding niet meer fatsoenlijk te rijden valt.
 
Net zoals dat 100 op een snelweg in z’n 2/3 ook gewoon kan en dat is slechter dan 130 in z’n 6/7/8/9. Misschien mogen we dan snel weer 130 🤣 (edit op de motor maar ook in de auto)
 
Mijn motor voldoet aan de wettelijke eisen maar mag volgens het typeplaatje nog steeds 95 dB maken.

Ik zeg: ik mag gewoon rijden waar ik wil want mijn motor voldoet terwijl de dijkbewoners en het nefom zullen zeggen: pak de hooivork!

25 dB aan geluid reduceren is ook niet haalbaar want dan kan ik denk ik beter trappers monteren omdat het ding niet meer fatsoenlijk te rijden valt.
Je motor voldoet weliswaar aan de wettelijke eisen / typegoedkeuring.
Maar door een plaatselijke verordening kan daarvan worden afgeweken.
Toen ze in Tirol hun extreme geluidsemissie-grens introduceerden,
moest het plaatselijke politie corps al hun Ducati Multistrada verpatsen. Want daarmee mochten ze niet meer patrouillieren.
 
Toch wel bijzonder dat de wetgevende macht dat doet.

Zij zijn namelijk dezelfde als die goedkeuring hebben gegeven aan het voertuig in kwestie. Ze keuren dus hun eigen beleid af.

Eigenlijk is het gewoon te lomp voor woorden.
Je geeft goedkeuring aan een product, daarbij hef je een bepaalde belasting en stel je spelregels voor gebruik op. De koper maakt aan de hand daarvan een afweging en besluit dat bij zijn gebruik deze kosten en spelregels dit voor diegene de juiste deal is.

Daarna worden de spelregels gewijzigd, sommige wegen gaan dicht, sommige steden mag je met bepaalde voertuigen niet meer in etc.
 
Je motor voldoet weliswaar aan de wettelijke eisen / typegoedkeuring.
Maar door een plaatselijke verordening kan daarvan worden afgeweken.
Toen ze in Tirol hun extreme geluidsemissie-grens introduceerden,
moest het plaatselijke politie corps al hun Ducati Multistrada verpatsen. Want daarmee mochten ze niet meer patrouillieren.

Totdat de verwachte inkomsten,opgebracht door motorrijders,uitblijven.
Kan men daar weer over huilen 🤗
Maar niet getreurd ,de staat (burgers) compenseren wel weer.
 
De mensen die stiekem een dikke pijp monteren gaan echt geen afspraak maken bij de rdw met het risico dat hun kenteken ingenomen wordt of een WOK verklaring.

Misschien helpt het as de KNMV aan t begin van het motor seizoen een gratis nationale "decibel meet dag" te doen voor de twijfelaars. Mensen die een tweedehands motor gekocht hebben, of achteraf een beetje geschrokken zijn van hun nieuwe uitlaat kunnen hier wel iets mee. Bijvoorbeeld bij de motorbeurs?

We kunnen nog wel 1000 dingen verzinnen, als er geen handhaving plaatsvindt op de extreemste gevallen dan blijft het allemaal onzin.
Bij voetbalwedstrijden staat ook een heel peloton ME klaar. We gaan toch niet alle stadions afsluiten omdat er te vaak rellen zijn?
Precies dit, ik heb voor de gein eens gevraagd bij het RDW of ik mijn DB'en eens mocht testen om te kijken of het oke was. (Gedaan of m'n neus bloed) maar dat kan dus alleen na een aanhouding. Politie gebeld, zelfde verhaal, nee meneer dat kan niet.
Op mijn vraag of ik dus als meedenkend motorrijder niet kan helpen in het terugbrengen van geluid was het dan ook een stilzwijgen.

Ik vind een aantal test-dagen inlassen een puik plan.
 
Toch wel bijzonder dat de wetgevende macht dat doet.

Zij zijn namelijk dezelfde als die goedkeuring hebben gegeven aan het voertuig in kwestie. Ze keuren dus hun eigen beleid af.

Eigenlijk is het gewoon te lomp voor woorden.
Je geeft goedkeuring aan een product, daarbij hef je een bepaalde belasting en stel je spelregels voor gebruik op. De koper maakt aan de hand daarvan een afweging en besluit dat bij zijn gebruik deze kosten en spelregels dit voor diegene de juiste deal is.

Daarna worden de spelregels gewijzigd, sommige wegen gaan dicht, sommige steden mag je met bepaalde voertuigen niet meer in etc.
Exact dit.
Met een apk goedgekeurde Euro3 auto mag je wettelijk gezien de weg op.
Maar door de plaatselijke verordening mag je er niet mee binnen een Euro4-milieuzone in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan