KNMV wilt extra RDW keuring na montage andere uitlaat

Nee hoor, stroom zoekt altijd de weg van de minste weerstand.
Dat zal het frame en/of de cel ernaast zijn.

Het enige gevaar wat ik zou kunnen bedenken is dat je een rotklap maakt en de accu los uit het frame wordt geslingerd.
Wanneer er dan een kabel scheurt en deze open en bloot ligt is het wel gevaarlijk. (De Energica heeft ongeveer 400V spanning)
Alles wat Oranje is aan kabels bij een EV (auto en motor) niet losdraaien en of aanpakken wanneer het open en bloot ligt.

Maar bij zo'n klap heb je waarschijnlijk meer problemen :X
Dus je gaat dan geen licht geven, knetteren en wat geuren afgeven🤔
 
Nee hoor, stroom zoekt altijd de weg van de minste weerstand.
Dat zal het frame en/of de cel ernaast zijn.

Het enige gevaar wat ik zou kunnen bedenken is dat je een rotklap maakt en de accu los uit het frame wordt geslingerd.
Wanneer er dan een kabel scheurt en deze open en bloot ligt is het wel gevaarlijk. (De Energica heeft ongeveer 400V spanning)
Alles wat Oranje is aan kabels bij een EV (auto en motor) niet losdraaien en of aanpakken wanneer het open en bloot ligt.

Maar bij zo'n klap heb je waarschijnlijk meer problemen :X
Wat denk je van kortsluiting? Bij EV auto's is dat een serieus probleem, zo'n brand is niet blussen.
 
Wat denk je van kortsluiting? Bij EV auto's is dat een serieus probleem, zo'n brand is niet blussen.
Voordeel van een motor is dat je eraf vliegt. (of dat een voordeel is valt te bezien, maar dat gebeurd wel natuurlijk)

Zoals al aangegeven heb je bij een klap waarbij dat een issue is een veel groter probleem.
Dit dus.

En tegenwoordig is de brandweer al beter voorbereid op deze branden, die leren ook bij.
 
Maar wederom mannen het is geen EV topic maar een topic voor een uitlaat keuring.
En dat het toch een bedenkelijke keuring gaat zijn want de meeste dempers die je koopt zijn al voorzien van een keuring.
Een keuring is een wassen neus want eenmaal thuis kan de demper dusdanig worden aangepast dat er weer een teveel aan geluid geproduceerd kan worden.
Een keuring die er niet toe gaat doen want….
 
De huidige dempers hebben tegenwoordig ook al een E-keur maar die is een wassenneus.
Een E-keur Arka van een Duke 125 zetten op een Super Duke 1290 gaat vast geen goede demping geven.
Die e is dan ook alleen geldig wanneer de demper ook op de juiste motor zit. Daarvoor is die homologatie.
Zelfs als ik een demper gebruik die stiller is dan vereist. Is de demper gemaakt voor een ander type motor dan is het nog niet goed.
Alleen zal je daar niet snel wat van horen. Letterlijk.
Ik ga nu niet die dijksukkels van neefom noemen want die tellen niet.
 
Die zijn er tegenwoordig niet meer voor de motorrijders maar er tegen!
Zijn ze nooit geweest,alleen hoge heren die zichzelf heel belangrijk vinden😝,
vind het ook nog steeds erg jammer dat ze toen de NMB hebben geannexeerd:r
Hun verzekering is ook kud🤢,
Dus geld nog steeds m,n uitspraak: KNMV weg er mee.:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan