"Known Errors" Fazer 600 uit 2000?

Whizzer

MF'er
28 nov 2003
144
0
Zoetermeer
Hey Mensen,

Een poging gewaagd via Google te zoeken op zowel hier als fazer.nl, maar niet echt iets kunnen vinden wat ik zoek.

Het volgende is het geval; Mijn vriendin is bezig met haar motorrijles *O* *O* . Dus uiteindelijk gaat er ook een aparte motor voor haar komen. Nu wil het alleen dat een kennis zijn Fazer 600 uit 2000 weg wil doen (te weinig rijden en het hebben van een kleine zijn de oorzaken). Motor ziet er netjes uit, heeft < 10.000km gelopen en omdat het van een bekende is, hoef ik er niet vanuit te gaan dat ie "van een oud omaatje" is geweest. Gezien de enorme schaamranden op de banden en platte achterband heeft ie er ook niet echt wild mee gedaan in de bochten, plus dat ie jaarlijks z'n beurtjes heeft gehad.

Nu heb ik al een proefrit gemaakt en dat was allemaal goed. Blok loopt netjes, motor rijdt mooi rechtuit zonder trillend stuur enzo. Alleen vond ik hem met langzaam rijden en een bochtje maken erg snel met zijn stuur draaien (hopelijk duidelijk verwoord). Maargoed, ik gok erop dat dat gewoon het verschil is tussen eerst 2 uur op een VFR rijden en vervolgens op die Fazer stappen. Daarbij moest je hem ook echt over het vlakke stuk van die achterband zetten voor mijn gevoel.

Het vrouwtje vind de motor lekker zitten en ik heb (behalve het bovenstaande) dus weinig te klagen over het rijden an sich. Nu ben ik geen technisch wonder, maar zijn er bepaalde bekende kwaaltjes bij een Fazer uit dit bouwjaar die wel eens roet in het eten kunnen gooien qua plezier ervan?

Zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden mocht ie op 25kw moeten (zal misschien moeten gebeuren, maar is absoluut niet zeker)? Ik lees overal dat dit type fazer met gemak op 25kw kan, dus ik gok erop dat dat ook echt geen problemen geeft.
 
Fazers (en Thundercatjes, die vrijwel zelfde blok hebben) zijn behoorlijk betrouwbaar, let op de gebruikelijke zaken als toestand ketting, banden, electra, lagers, remmen enz.

Succes. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan