Knukkel & FD's trip 'zum heimat' & een Ebayles

Knukkel

MF veteraan
21 jun 2004
2.599
0
Tja... vandaag zijn de Flyin' Dutchman en ik naar duitsland getuft om een '53-er Panhead op te halen...

Ik had deze Pan (onder voorbehoud) gekocht op ebay en had enige malen telephonisch gebeld met de verkoper om alle zaken uit de beschrijving te checken... "Alles war super original". De verkoper had ook het kentekenbewijs nog gefaxt en alles zag er goed uit.
Volgens de routeplanner was het ~1100 km heen en terug. Is erg veel, maar gezien de prijs vond ik het de moeite...

Dus een auto met aanhanger geregeld en om 5:30 vanoggend de autobaan opgezocht...
... 8 uur, 3 lange files, 1 broodje schnitsel, 1 broodje gezond, 2 tankbeurten, een aantal punkrock CD's en vele winden van FD later kwamen we aan bij de winkel die de Pan in opdracht van de eigenaar verkocht.

Nadat we kennis hadden gemaakt met de enthousiaste "Didi" gingen we de Pan bekijken, waar binnen 2 minuten de ontgoocheling toesloeg...

Het frame was niet orgineel en miste 2 gietstukken, het blok was niet eens van HD (maar STD) en toen we het kenteken checkten, stond er niet eens een nummer in het frame! Didi schraapte stotterend de poedercoating op het balhoofd weg "waar het nummer absoluut stond", maar helaas... nergens een nummer...

Het was dus een samengesteld, niet orgineel brik, die officieel niet eens op kenteken stond!
Er volgde uiteraard een vervelende woordenwisseling en de verkoper/bemiddelaar leek zowaar ontdaan... Hij kende en vertrouwde de eigenaar en had niet eens de moeite genomen om alles te checken...

Over de prijs viel niet te onderhandelen omdat de eigenaar op vakantie was en hij was niet te bereiken. Als compensatie werden opeens allerlei oude kentekenbewijzen en halve blokken en frames aangeboden, maar daarvoor hebben we maar bedankt... Na wat over- en weer geblaf zijn we maar weer terug getuft...

De terugreis duurde 7 uur, dezelfde CD's, 1 zigeunerschnitsel mit pommes, 1 bratwurst, 1 tankstop & 2 plasstops en wederom een aantal winden van FD, maar was desondanks erg gezellig (bedankt Maurice!!).

Dusss... als je ooit een motor via Ebay wil kopen, kun je beter alle belangrijke details middels een foto opvragen. Telefonisch afspraken maken werkt blijkbaar niet...

Hieronder nog wat foto's...
 
Laatst bewerkt:
Vol goede moed van start...

full
 
De Pan... Ik vind hem lelijk, maar hij wordt toch als donor fiets voor een sixties chopper gebruikt...

full
 
Eeeehhhh... hier horen toch gietstukken met 'sidecar loops' te zitten...?

full
 
En hier toch een HD bloknummer...???

full
 
Laatst bewerkt:
"Nee, nee, nee... er staat ABSOLUUT een framenumer in, wacht maar, ik schraap de coating wel even weg...!"

... niet dus...

full
 
...Met een lege aanhanger terug maar weer... FD heeft een kleine blaas...

full
 
Tja... vandaag zijn de Flyin' Dutchman en ik naar duitsland getuft om een '53-er Panhead op te halen...

Ik had deze Pan (onder voorbehoud) gekocht op ebay en had enige malen telephonisch gebeld met de verkoper om alle zaken uit de beschrijving te checken... "Alles war super original". De verkoper had ook het kentekenbewijs nog gefaxt en alles zag er goed uit.
Volgens de routeplanner was het ~1100 km heen en terug. Is erg veel, maar gezien de prijs vond ik het de moeite...

Dus een auto met aanhanger geregeld en om 5:30 vanoggend de autobaan opgezocht...
... 8 uur, 3 lange files, 1 broodje schnitsel, 1 broodje gezond, 2 tankbeurten, een aantal punkrock CD's en vele winden van FD later kwamen we aan bij de winkel die de Pan in opdracht van de eigenaar verkocht.

Nadat we kennis hadden gemaakt met de enthousiaste "Didi" gingen we de Pan bekijken, waar binnen 2 minuten de ontgocheling toesloeg...

Het frame was niet orgineel en miste 2 gietstukken, het blok was niet eens van HD (maar STD) en toen we het kenteken checkten, stond er niet eens een nummer in het frame! Didi schraapte stotterend de poedercoating op het balhoofd weg "waar het nummer absoluut stond", maar helaas... nergens een nummer...

Het was dus een samengesteld, niet orgineel brik, die officieel niet eens op kenteken stond!
Er volgde uiteraard een vervelende woordenwisseling en de verkoper/bemiddelaar leek zowaar ontdaan... Hij kende en vertrouwde de eigenaar en had niet eens de moeite genomen om alles te checken...

Over de prijs viel niet te onderhandelen omdat de eigenaar op vakantie was en hij was niet te bereiken. Als compensatie werden opeens allerlei oude kentekenbewijzen en halve blokken en frames aangeboden, maar daarvoor hebben we maar bedankt... Na wat over- en weer geblaf zijn we maar weer terug getuft...

De terugreis duurde 7 uur, dezelfde CD's, 1 zigeunerschnitsel mit pommes, 1 bratwurst, 1 tankstop & 2 plasstops en wederom een aantal winden van FD, maar was desondanks erg gezellig (bedankt Maurice!!).

Dusss... als je ooit een motor via Ebay wil kopen, kun je beter alle belangrijke details middels een foto opvragen. Telefonisch afspraken maken werkt blijkbaar niet...

Hieronder nog wat foto's...


Wat een verhaal!!
Ik was gek geworden!!!!!!
 
Wat zei die duitser: "Ich habs nicht gewust"

Klote voor je man, better luck next time.

nu weet je in ieder geval waar die luchtverfrissers in de auto voor zijn :)
 
overgens wel fijn dat je dan nu tijd had om foto's te maken...

from the bright side...
nu heb je weer wat over om in Snap-on the investeren.
 
Weer een vooroordeel bevestigd. Niet te geloven wat een sukkels, en dit was bij een 'officiele' motorzaak? Naam en adres graag, zodat deze loser op de zwarte lijst geplaatst kan worden.
 
Zie hieronder het officiële afmeldformulier/vrijwaring.
Datum van gisteren erop, Merk, Nummer... stempeltje erbij... ziet er autentiek uit toch?
Ik ben er nog niet uit of ze ons probeerden op te lichten, of dat ze het ècht niet wisten...

Er is niet gemat, omdat de verkoper ook enigzins beschaamd was en hij anderhalve kop groter was en ze met z'n drieën waren...
Ik weet niet wat er was gebeurd als Slow was meegegaan...

Op een gegeven moment stonden we alleen buiten met motor, sleutels en papieren en toen stelde FD nog wel voor om hem aan te trappen en... toch maar niet gedaan.

Hoe kun je checken of dit nummer wellicht bij een gestolen motor hoort?

@Ed: daar moest staan 'Ebay les'

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan