Koekblik met 1 koplamp = Motorfiets wannabe?

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
Ik zie de laaste tijd steeds meer auto's rijden met maar één werkend(e) koplamp of remlicht. Zouden ze nou echt zo stom zijn dat ze niet doorhebben dat één van hun lampen het niet doet???

Remlicht OK, dat kan ik eventueel nog begrijpen dat je dat niet meteen doorhebt, maar een koplamp moet je toch wel opmerken??

Volgens mij wordt het tijd dat er een lampje ofzo in de auto's komt dat aangeeft of de hele zooi wel goed werkt.....
 
Zit in veel autos, maar helaas ik heb ook 1 dag rondgereden met 1 kapotte koplamp
zag het pas toen ik thuis aan kwam
 
Ik zie de laaste tijd steeds meer auto's rijden met maar één werkend(e) koplamp of remlicht. Zouden ze nou echt zo stom zijn dat ze niet doorhebben dat één van hun lampen het niet doet???

Remlicht OK, dat kan ik eventueel nog begrijpen dat je dat niet meteen doorhebt, maar een koplamp moet je toch wel opmerken??

Volgens mij wordt het tijd dat er een lampje ofzo in de auto's komt dat aangeeft of de hele zooi wel goed werkt.....

Ziet ook veel dat de koplamp(en) verkeerd staan af gesteld. Lekker verblindend voor je voorliggers. |(
 
ze knipperen vaak naar mij, van je heb maar 1 koplamp,...toen ik eens een keer weg reed kwam er een mannetje op mij afgehold; "je heb maar 1 lamp" neehee, dat hoort zooh...
wel leuk dat ie er even wat van zij hoor.
 
[off topic]
toen ik de titel las moest ik eigenlijk aan dit wagentje denken
carver.jpg

maar deze hebben ook 2 koplampen zo te zien
 
Koplamp van m'n pa is ook hartstikke kapot, nouja, brand erg zachtjes en z'n achteruitrij lampjes werken ook niet meer.
Heb ik vaak tegen 'm gezegd maar hij is gewoon te lam om er wat aan te doen.

Zo ongeveer alle waarschuwingslampjes op het dashbord branden......koekblikrijders |(

En ik heb vandaag z'n ruiterwissertroep staan vervangen want er was echt niks meer door die smerige ruit te zien. Maar gelukkig laat hij nog wel motorrijders voor als we een mooie bocht naderen....
 
Neem een Alfa 33 met Alfa Control ;)
Die hadden vanaf '90 of '91 al een systeem die dat in de gaten hield.
Mooi spul he dat Italiaanse :} *D
 
ik kwam vanmiddag een motor met zijspan tegen in een vrij donker bos, op een behoorlijk smalle weg,
technisch gezien was zijn verlichting in orde, maar voor zijn veiligheid was het niet zo verstandig zo te rijden, door zijn verblinde verlichting zag ik veel te laat naar mijn zin dat hij op een zijspan combinatie reed. ik was er vast van overtuigd dat hij veeeeeeeeel te ver links reed, dus verwachte ik dat hij uit, ging wijken, de rechtse wielen van mijn 4wd koekblik zaten al in de berm, en met een massieve bomengallerij er naast kon ik niet verder naar rechts , maar alleen behoorlijk remmen.
Ik was niet blij , maar ik weet niet of de bestuurder in kwestie in dit geval zelf op de hoogte was van zijn eigen onveiligheid, de combinatie van een zijspan met verlichting ter grote van een waxine lichtje, icm verblindende verlichting heb ik niet als veilig ervaren

( draaien en inhalen was geen optie anders had ik het hem echt verteld, hij was "iets "sneller dan mijn 4wd) :(
 
[off topic]
toen ik de titel las moest ik eigenlijk aan dit wagentje denken
carver.jpg

maar deze hebben ook 2 koplampen zo te zien
Wel een cool wagentje. Lijkt me een aparte ervaring...
==============================================

Het is me eigelijk 2 weken geleden op gevallen, en toen ben ik er eens echt op gaan letten. Vandaag weer tijdens de rit naar huis, en ik ben er zeker 30 á 40 tegengekomen die de verlichting niet op orde hadden.

Nu kan het idd voorkomen dat het een dag ofzo duurt voordat je zoiets opmerkt, maar ik ben vandaag een auto tegengekomen die ik twee weken terug ook al met een kapot licht zag rijden. Heb toen geseind, maar heeft weinig effect zo.... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan