Koekblik terreur

Drum&Bass

MF veteraan
6 nov 2007
1.178
1
Limburg
Hallo mede motorrijders.

Ik ben vandaag/gister/eergister enz enz enz, een stuk geweest rijden en ik begin een ophoping te zien van een gruwelijk probleem.
Ik wil dit syndroom/probleem graag noemen: Chronische langzameritus koekblikkus.
Net als ik begonnen ben met rijden begint het al, bebouwde kom maximum snelheid 50 er rijdt een dikke Mercedes voor me met een snelheid van ongeveer 35, oke ik denk dalijk haal ik hem wel in niet zon probleem.
Maar dan komt het volgende probleem als ik dan de bebouwde kom uitrijd kom ik achter 4 autos te zitten die op een 80 weg ongeveer 55 aan het rijden zijn ik kan maar niet inhalen vanwege de onoverzichtelijke bochten in deze weg.
De frustratie en bloeddruk nemen al toe maar ik probeer het hoofd koel te houden als ik de mooie bochten nader en de autos godzijdank zijn afgeslagen kom ik achter een mega porsche cayenne te zitten die ook met een snelheid van 60 km per uur rijdt langs een dikke dubbele doorgetrokken streep waar een auto met gemak met 80+ door kan.
Ik probeer nogmaals het hoofd koel te houden maar na een stuk of 35 kms ongelooflijk langzaam te hebben gereden kan ik echt bijna niets meer hebben.
Dus ik denk voor toch even ergens de motor een stukje lekker hard te kunnen optrekken pak ik de oprit naar de snelweg waar ik weer kan afremmen voor iemand die met 65 kmph invoegt op de snelweg aaaaaaaaahhh!
Oke ik haal deze auto in en dan even lekker uitwaaien en dan zie ik de stout autos al rijden naast een vrachtauto die allemaal 85 rijden die maar gelijk opblijven gaan waardoor het een onmogelijk doordringbare barriere van blik/vrachtauto is.
Na een kilometer of 3 op deze manier gereden te hebben spreekt het duiveltje op mijn schouder knal die idioten gewoon over de lege vluchtstrook voorbij! }) Maar het spreekwoordelijke engeltje zegt tegen mij neem de afslag maar gewoon en ga naar huis ;( ik besluit dit maar te doen om compleet gefrustreerd maar dit verhaal te typen als vermindering van de stress.
Het ergste is gewoon dat ik wil rijden voor de ontspanning en dan hoef ik niet eens meer dan de maximumsnelheid te rijden misschien een tikkeltje meer gas in de bochten.
Dit wordt onmogelijk gemaakt door de blikken of ik nu smorgens smiddags of savonds ga rijden het maakt allemaal niks uit elke dag probeer ik het opnieuw en alleen in het buitenland is verlichting te vinden.

Als je tot hier gekomen bent met lezen wil ik je graag vragen: Heb jij hier nou ook zoveel last van of ben ik de enige met dit probleem. Met rijles wordt toch geleerd dat je vlot moet rijden en geen hinder moet zijn in het verkeer of heb ik gewoon een incapabele instructeur gehad?

Vertel in dit topic of je hier ook zoveel last/frustratie van ondervindt en wat jij als oplossing hiervoor hebt.

Mijn oplossing tot dusver:

1. S`nachts rijden.
2. Naar het buitenland rijden.

(Vrijdag topic ik weet het maar het is bijna zover) *O*
 
Neem eens een dijkweg, mag je overal inhalen, al rijd je er 80 dan lijkt het al snoeihard in sommige bochtencombinaties :)
 
Ben 't helemaal met je eens TS.
Ik heb er ook regelmatig last van, en als ik in t blik moet is t nog veel erger, want dan kan ik er zeker weten niet langs.
Mensen rijden standaard 15 tot 20 km te langzaam tegenwoordig, en daar krijg je echt de schurft van.
Gekke is dat iedereen t lijkt te doen, en heb me ook wel eens afgevraagd of ik dan de enige ben die graag doorrijd....En het idee om de vluchtstrook te pakken is ook bij mij wel vaker opgekomen maar doe je dan idd toch maar niet omdat t gewoon aso is.
Dat beleid wat er nu gevoerd word tegen bumperklevers kunnen ze imo maar beter verschuiven en kijken naar de mensen die dit veroorzaken...
 
Ben 't helemaal met je eens TS.
Ik heb er ook regelmatig last van, en als ik in t blik moet is t nog veel erger, want dan kan ik er zeker weten niet langs.
Mensen rijden standaard 15 tot 20 km te langzaam tegenwoordig, en daar krijg je echt de schurft van.
Gekke is dat iedereen t lijkt te doen, en heb me ook wel eens afgevraagd of ik dan de enige ben die graag doorrijd....En het idee om de vluchtstrook te pakken is ook bij mij wel vaker opgekomen maar doe je dan idd toch maar niet omdat t gewoon aso is.
Dat beleid wat er nu gevoerd word tegen bumperklevers kunnen ze imo maar beter verschuiven en kijken naar de mensen die dit veroorzaken...


Buiten dat t aso is, dr zal net n vrachtwagen staan met pech.....:?
 
Pffff...........waar je je druk om maakt, dr zijn ergere dingen in t leven

Tuurlijk zijn er ergere dingen maar waarom kunnen blikken gewoon niet 80 rijden waar je dat moet rijden en vooral als je zon dikke autos koopt, waarom ga je met 85 3km lang naast een vrachtwagen rijden.
Zo gaat het bijna elke dag! dat vind ik niet echt meer normaal je krijgt toch les om te leren rijden en niet om te gaan slakken.

Ik ben altijd superrustig en ik maak me nergens druk om MAAR DIT! waarom het is nergens voor nodig en toch elke dag op een stuk van 25 km kan ik niet eens boven de 60 uitkomen hoe f*cking gefrustreerd zou jij zijn.
 
Buiten dat t aso is, dr zal net n vrachtwagen staan met pech.....:?

Het lijkt me toch dat je wel ziet dat er een vrachtwagen staat :?
Helaas is de helft van de tijd niet eens een vluchtstrook aanwezig want dat is dan opeens spitsstrook :X leuk als je panne krijgt.
 
Buiten dat t aso is, dr zal net n vrachtwagen staan met pech.....:?

Ik weet niet waar jij kijkt maar 90% van de tijd kan je perfect zien of er iets op de vluchtstrook staat voor een heeel groot stuk genoeg om 3 keer die inhaalmanouvre te maken. We doen het toch allemaal maar niet maar het is zo frustrerend.
 
Mensen rijden standaard 15 tot 20 km te langzaam tegenwoordig, en daar krijg je echt de schurft van.
Gekke is dat iedereen t lijkt te doen


Dit is het resultaat van het beleid van Koos Spee en zijn Koorknapen.
 
Tuurlijk zijn er ergere dingen maar waarom kunnen blikken gewoon niet 80 rijden waar je dat moet rijden en vooral als je zon dikke autos koopt, waarom ga je met 85 3km lang naast een vrachtwagen rijden.
Zo gaat het bijna elke dag! dat vind ik niet echt meer normaal je krijgt toch les om te leren rijden en niet om te gaan slakken.

Ik ben altijd superrustig en ik maak me nergens druk om MAAR DIT! waarom het is nergens voor nodig en toch elke dag op een stuk van 25 km kan ik niet eens boven de 60 uitkomen hoe f*cking gefrustreerd zou jij zijn.


Rij dagelijks gemiddeld 300 km op n dag, naar gelang ik moet werken in NL. Laat de verstandigste winnen en neem gas af ( ja klinkt gek) meestal zijn t ouwe van dagen in hun dure bakken en genieten gewoon van de weg. het is een Maximum snelheid, je hoeft niet per se t maximum te rijden.

Is vervelend is frustrerend, maar zeer slecht voor je rikketik..... zijn ergere dingen in de wereld, wees blij dat je na elke rit weer heelhuids thuis bent, want dr rijden mongolen rond. Liever achter n auto sukklen dan gesneden worden en nog erger overreden worden. Rustig aan je hebt n heel leven voor je.
 
Ik weet niet waar jij kijkt maar 90% van de tijd kan je perfect zien of er iets op de vluchtstrook staat voor een heeel groot stuk genoeg om 3 keer die inhaalmanouvre te maken. We doen het toch allemaal maar niet maar het is zo frustrerend.

Was maar n aanname, je kan t idd goed overzien,maar je zla er raar van opkijken hoeveel er van dat soort ongelukken gebeuren....

zelfs n motoragent maakte die fout....;(

en als je jezelf opfokt door langzaamrijdende vrachtwagens die ingehaald worden door n vrachtwagen met 2 km verschil kan je wel s fouten maken, maar vr.wagen was enkel voorbeeld, mss plak of whatever, vluchtstroken zijn nu eenmaal niet bepaald de schoonste vlakken op de weg
 
Maar meneer one eye, de maximumsnelheid is hier overal al veel! te laag, als ik 80 over een 80 weg rijd dan voelt dat al zo langzaam aan. Ik accepteer het omdat ik weet dat ik anders boetes krijg maar als je NOG langzamer gaat rijden dan deze wat eigenlijk minimumsnelheid zou moeten zijn(die nu maximum heet) en er is voor achterop komend verkeer geen mogelijkheid in te halen. Dan wordt mijn spreekwoordelijke kortje lontje wel heel erg ingekort.
 
Was maar n aanname, je kan t idd goed overzien,maar je zla er raar van opkijken hoeveel er van dat soort ongelukken gebeuren....

zelfs n motoragent maakte die fout....;(

en als je jezelf opfokt door langzaamrijdende vrachtwagens die ingehaald worden door n vrachtwagen met 2 km verschil kan je wel s fouten maken, maar vr.wagen was enkel voorbeeld, mss plak of whatever, vluchtstroken zijn nu eenmaal niet bepaald de schoonste vlakken op de weg

Het was geen vrachtwagen die de vrachtwagen inhaalde maar een auto die met 85 een 85 rijdende vrachtwagen probeerde in te halen.
 
Dit is het resultaat van het beleid van Koos Spee en zijn Koorknapen.

Ja weet ik niet. Het verhogen van boetes lijkt me toch niet direct de aanleiding voor zo'n massale verandering van het rijgedrag?
ik dacht aan de hoge benzineprijs die dit in de hand werkt.
Maar ga dan aan de rechterkant van de snelweg rijden ipv uiterst links met 90.
Hoe vaak ik zulke aardappels voor me heb zitten :z
 
de meeste automobilisten ergeren zich aan opdringerige motorrijders

Nogmaals ik ben al bereid gewoon de maximumsnelheid te rijden voor de blikken die zich zogenaamd ergeren aan opdringerige motorrijders, Maar laat mij in godsnaam deze snelheid dan ook halen.
 
Maar meneer one eye, de maximumsnelheid is hier overal al veel! te laag, als ik 80 over een 80 weg rijd dan voelt dat al zo langzaam aan. Ik accepteer het omdat ik weet dat ik anders boetes krijg maar als je NOG langzamer gaat rijden dan deze wat eigenlijk minimumsnelheid zou moeten zijn(die nu maximum heet) en er is voor achterop komend verkeer geen mogelijkheid in te halen. Dan wordt mijn spreekwoordelijke kortje lontje wel heel erg ingekort.


Tja, je hebt ook nog n optie als OV, maar denk dat je dat helemaal niet wilt.

Het zijn nu eenmaal de regels in dit land ( wil niet zeggen dat ik het eens mee ben) ook ik knal als t kan in Duitsland.

Maar om je over zulke dingen op te vinden, je leven begint pas en je zal nog wel ergere obstakels tegen komen....

relativeer het een beetje, verkeer is n serieuze bezigheid en we willen allemaal van onze hobby genieten.....

als ik achter n langzaamrijder zit en t duurt me te lang of begin me te ergeren, stop k ff op n parkeerplaats of whatever (ja ik weet t, nee blijf niet de hele dag staan :+ ) maar je snapt me wel....
 
kom naar 't noorden van 't land...!
ac de graafweg en a7 nabij hoorn is hetzelfde verhaal.
ac de graaf mag je 80, iedereen rijdt er 70. en is ook nog dusdanig onoverzichtelijk dat je niet in kunt halen, ben ook altijd erg blij met de stoplichten die er in zitten zodat ik vooraan kan gaan staan :)
a7 rijdt iedereen 100 tegenwoordig, ipv de 120 die toegestaan is
 
Ik rijd ook wekelijks op een 80 weg naar mn werk toe (in blik maargoed), heb dan ook regelmatig mensen voor me die krap aan 60-65 gaan rijden.. Ik kan me daar ook vreselijk aan ergeren, vooral omdat het een weg is waar je gemakkelijk 90-100 kunt rijden. Nu hoeft dat dan ook weer niet, maar om nou zover onder de maximumsnelheid te gaan zitten :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan