Koekblik terreur

1 Tip, kijk wel in je spiegel.

Vorige week reed ik in de polder en had ik zo een stuk gebak voor me. Notabene 3 jonge gassies, in een Twingo dat dan weer wel.... 70 Waar je 100 mocht en natuurlijk een doorgetrokken streep. Heb het even vol gehouden en toen maar er voorbij gegaan. Ik kijk vervolgens in mijn spiegel om te zien of mijn maat meekomt. Er kwamen inderdaad 2 motors mee maar wel van het type zwaailichten en sirene |( Ze hadden de zwaailichten al aan staan en ik dacht dat ik volop de sjaak zou zijn...... Ze reden gelukkig door, ze moesten ergens anders zijn *O*

Zelf Tip1 niet gevolgd? :N

Maar het is inderdaad heel ergerlijk. Gisteren Beijerincklaan Waddinxveen. 80 toegestaan, permanent 60 tuffen. Dubbele doorgetrokken streep en vaak flitsers. Dus maar braaf er achter gebleven.
Stukje verder, andere auto, Dreef Waddinxveen. Hij "schoot" al eerder voor me, net toen ik de 1e kwijt raakte :( een ouder stel in een Agila of zo'n soort trut auto. 30 waar je 50 mag, steeds aarzelen bij kruisingen, wachten op verkeer dat van links komt terwijl je zelf op een voorrangsweg rijd :( . En dan zonder richting aan te geven eerst voorsoorteren naar links, dan toch maar rechts en dan weer naar links waar ik al stond. Motorlaarzen maken een flinke deuk als toeter niet gehoord wordt!
Hij boos, man achter me: "meneer, u rijdt zo slecht, ik ga uw kenteken maar doorgeven aan de politie, u bent een gevaar op de weg!. U zou zo die motor hebben aangereden!". Opa droop af met een deuk van zeker € 500,--.
:( :(
 
Goeie actie van die man achter je.
Het zou ook een goede manier zijn om koekblikken te markeren - als je er een ziet die een deuk ten hoogte van de voetsteunen heeft, dan weet je dat hij een mogelijke gevaar voor motoren is. -O-
 
Op het traject A13-A20 leuk voorbeeld (not) drie connexion tour bussen die in de ontstane opstopping onnodig aan het in en uitvoegen gaan, en daardoor zo'n gat van 300 meter laten ontstaan. voorste een eikelientje met veel gein om haar aktie.

kon uiteindelijk wel een leuk sprintje maken daardoor.
 
Gister voor het eerst een heerlijk ritje gehad zonder last van slome blikken. stuk lege snelweg van ongeveer 10km dus ik even lekker het gas open met zon beetje de maximale snelheden die een 25kw svtje haalt kuch(185 bergaf) word ik mega hard ingehaald door een duitser in dikke bmw die me even een duimpje geeft als die langs rijdt ;) er zijn toch nog goede blikken.(weliswaar bijna alleen in buitenland)
 
Ik vind het ook weleens zonde van de 2 a 3 bochtjes die in mijn woon-werk ritje zitten. Zit je je alvast te verheugen op dat ding en zit er een auto in de weg. Maar opwinden doe ik al niet meer. Wanneer ik onbeperkt wil racen doe ik dat wel op de mountainbike, mag ik zo hard als ik durf.
 
Yup Inderdaad JW, daar heb ik dus ook dagelijks last van :P en dan haal je ze in en dan gooie ze het stuur naar links, maar nog 10 jaartjes geduld.. dan hoop ik dat dat nieuwe rijden er zo langzaamerhand wel in zit bij de meeste mensen en dat de langzame generatie wat vaker de fiets pakt..

Anyway ik spreek je nog wel,

Oh trouwens, ze hebbe nu overal kiezelsteen wegen aangelegd rondom weert, echt vet kut!! eerst de mooie bochtencombinatie Thorn/Panheel. en nu ook nog Ell - Weert, en ze zijn ook al bezig in stramproy, dus laat die autos maar lekker langzaam rijden.. dit is mijn ergernis nummero uno

Bijna 10 jaar later en nog steeds pakken ze geen fiets!!!!!!!!

:P
 
In Tasmanie gaan wonen, hier mag je overal 100, en dat valt op non highway wegen vaak niet eens met goed fatsoen te halen.
Er stasn hier ook borden; 100 it's a limit, not a challenge.
 
In Tasmanie gaan wonen, hier mag je overal 100, en dat valt op non highway wegen vaak niet eens met goed fatsoen te halen.
Er stasn hier ook borden; 100 it's a limit, not a challenge.
Maar daar mag je nog je verstand gebruiken.
Hier in dit pleures land niet meer.
 
Hallo mede motorrijders.

Ik ben vandaag/gister/eergister enz enz enz, een stuk geweest rijden en ik begin een ophoping te zien van een gruwelijk probleem.
Ik wil dit syndroom/probleem graag noemen: Chronische langzameritus koekblikkus.
Net als ik begonnen ben met rijden begint het al, bebouwde kom maximum snelheid 50 er rijdt een dikke Mercedes voor me met een snelheid van ongeveer 35, oke ik denk dalijk haal ik hem wel in niet zon probleem.
Maar dan komt het volgende probleem als ik dan de bebouwde kom uitrijd kom ik achter 4 autos te zitten die op een 80 weg ongeveer 55 aan het rijden zijn ik kan maar niet inhalen vanwege de onoverzichtelijke bochten in deze weg.
De frustratie en bloeddruk nemen al toe maar ik probeer het hoofd koel te houden als ik de mooie bochten nader en de autos godzijdank zijn afgeslagen kom ik achter een mega porsche cayenne te zitten die ook met een snelheid van 60 km per uur rijdt langs een dikke dubbele doorgetrokken streep waar een auto met gemak met 80+ door kan.
Ik probeer nogmaals het hoofd koel te houden maar na een stuk of 35 kms ongelooflijk langzaam te hebben gereden kan ik echt bijna niets meer hebben.
Dus ik denk voor toch even ergens de motor een stukje lekker hard te kunnen optrekken pak ik de oprit naar de snelweg waar ik weer kan afremmen voor iemand die met 65 kmph invoegt op de snelweg aaaaaaaaahhh!
Oke ik haal deze auto in en dan even lekker uitwaaien en dan zie ik de stout autos al rijden naast een vrachtauto die allemaal 85 rijden die maar gelijk opblijven gaan waardoor het een onmogelijk doordringbare barriere van blik/vrachtauto is.
Na een kilometer of 3 op deze manier gereden te hebben spreekt het duiveltje op mijn schouder knal die idioten gewoon over de lege vluchtstrook voorbij! }) Maar het spreekwoordelijke engeltje zegt tegen mij neem de afslag maar gewoon en ga naar huis ;( ik besluit dit maar te doen om compleet gefrustreerd maar dit verhaal te typen als vermindering van de stress.
Het ergste is gewoon dat ik wil rijden voor de ontspanning en dan hoef ik niet eens meer dan de maximumsnelheid te rijden misschien een tikkeltje meer gas in de bochten.
Dit wordt onmogelijk gemaakt door de blikken of ik nu smorgens smiddags of savonds ga rijden het maakt allemaal niks uit elke dag probeer ik het opnieuw en alleen in het buitenland is verlichting te vinden.

Als je tot hier gekomen bent met lezen wil ik je graag vragen: Heb jij hier nou ook zoveel last van of ben ik de enige met dit probleem. Met rijles wordt toch geleerd dat je vlot moet rijden en geen hinder moet zijn in het verkeer of heb ik gewoon een incapabele instructeur gehad?

Vertel in dit topic of je hier ook zoveel last/frustratie van ondervindt en wat jij als oplossing hiervoor hebt.

Mijn oplossing tot dusver:

1. S`nachts rijden.
2. Naar het buitenland rijden.

(Vrijdag topic ik weet het maar het is bijna zover) *O*

ik noem het altijd een vissen groep hersenloose vissen die niet meer zelf rijden maar domweg de voorganger kopiëren, met ze 10en links voor het stoplicht staan en op de rechterbaan niemand... ik heb toch anders geleerd.om hier aan te ontkomen toch even naar duitsland :Y
 
Syrie, daar is ruimte zat en lekker rustig.. Want die zitten straks hier allemaal :+
_O- _O- _O-

Scheel weinig stroom in de woestijn dus een flits paal is al geen optie :+
Of ze moeten hem op zonnen energie laten lopen.
Zonnepaneel in beeld a flitspaal gas terug :+
 
Rij dagelijks woon-werk over een 2x 2-baans weg, waar de max snelheid 80 km/u is.

En ook ik wordt helemaal simpel van die uilskuikens die maar links blijven hangen.
De ergste zijn idd diegene die dan op de linkerbaan naast een ander blijven rijden met nagenoeg dezelfde snelheid |(

En ja, er staan verkeerslichten dus ja, je wint er bijna geen tijd mee wanneer je wel harder rijdt, maar dat interesseert me geen klap.
Het gaat om het idee dat je doorrijdt.

Dus opgesodemieterd met je 80 km/u op die linkerbaan, wanneer je net zo snel rijdt als de rechterbaan. Ga daar maar rond kachelen.


Zo dat is er uit.
Dat lucht wel op.
Helaas begint de ellende maandag weer opnieuw B|
 
blauw zwaailicht monteren dan maar denk ik. zullen ze vast wel aan de kant gaan


maar goed ontopic denk ik dat t deels ook door t toegenomen vrachtverkeer komt, die vaak de hele rechterbaan inpikken. op de snelweg invoegen met de auto word dan al lastig, en mensen die geen 90 willen rijden gaan links rijden. helaas zijn dat dus ook de mensen die 100 willen rijden op een 120 km snelweg.

Nee hoor, dan ook niet B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan