Koekblikken die plaatsmaken

Gebeurt mij ook heel vaak, dat ze gewoon plaats gaan maken terwijl ik er niet eens langs hoef.. geen idee wat ik er mee aan moet, voel me vaak ook bezwaard omdat die mensen me op een of andere manier willen "helpen" maar ik er niks aan heb :P
 
In frankrijk doen ze dit ook, maar dan nog met knipperlicht naar rechts aan. Ideaal, want je weet dat ze je verwachten :]
 
Ze hebben daar dus blauwe vlaggen. ;)


Zaterdag twee uitersten op een polderweggetje van circa 1,25-1,5 autobreedte:
1. auto met aanhanger.
Ging wel aan de kant voor tegenliggers, reed onder de Vmax van 60 en ging zeer breed rijden/semi slingeren om mij er niet langs te laten. Uiteindelijk bij een iets breder stuk een km of wat verder voorbij kunnen blazen. Maar ondertussen stuurde hij verder naar links. Ik houd het maar op slechte wagenbeheersing, maar het scheelde weinig of ik stak mijn knie even uit richting zijn spiegel... hij gebruikt hem verder toch niet.

2. twingo
Na het inhalen van nummer 1 kwam ik nummer 2 tegen. Deze reed eerst vlak voor 1 maar was inmiddels fors uitgelopen. De bestuurder/ster gaf opeens richting aan naar rechts richting een weiland, ging aan de kant en liet me gelijk passeren. Zo kan het dus ook.
Ik was te flabbergasted vanwege nr. 1 dat ik vergeten ben te bedanken; dus bij deze. ;)
Als ik zag dat je als een "de rijdende eigen rechter" zowat een spiegel eraf rijdt bij een verwoede poging om met gevaar voor eigen leven toch een slingerende auto met aanhangwagen in te halen, zou ik je ook maar snel voorbij laten :Y

:+
 
Laatst bewerkt:
Als ik zag dat je als een "de rijdende eigen rechter" zowat een spiegel eraf rijdt bij een verwoede poging om met gevaar voor eigen leven toch een slingerende auto met aanhangwagen in te halen, zou ik je ook maar snel voorbij laten :Y

:+

Lol

Die Twingo was aan de horizon verdwenen. De aanhanger zat gewoon te fukken. Mocht zelf geen motor rijden denk ik dan maar. Als ook bij brede stukken de auto naar de linkerkant gaat dan weet ik genoeg.

Gelukkig is een VFR sneller dan zijn verstandelijke vermogens. :P
 
Volgens mij zit je er gewoon veel te dicht op en ben je aan het drukken. Bumperkleven heet dat. Zelf ga ik ook wel aan de kant als ik meen dat een ander te dicht achter me zit en ik weet dat als ik plotseling moet remmen degene die achter me zit geen schijn van kans maakt. Ik heb geen zin om continue te spiegelen, dus ga ik wel effe aan de kant. Scheelt een hoop ergernis.

Die kans is wel aanwezig ja...
 
Volgens mij zit je er gewoon veel te dicht op en ben je aan het drukken. Bumperkleven heet dat. Zelf ga ik ook wel aan de kant als ik meen dat een ander te dicht achter me zit en ik weet dat als ik plotseling moet remmen degene die achter me zit geen schijn van kans maakt. Ik heb geen zin om continue te spiegelen, dus ga ik wel effe aan de kant. Scheelt een hoop ergernis.


Valt wel mee, ik zit er idd geen "2 seconden" achter, maar bumperkleven is het zeker niet.

Maar mooi dat meerdere mensen dit hebben, mensen maken dus plaats maar inhalen blijft vooralsnog voor eigen risico :P
 
Gebeurt mij ook heel vaak, dat ze gewoon plaats gaan maken terwijl ik er niet eens langs hoef.. geen idee wat ik er mee aan moet, voel me vaak ook bezwaard omdat die mensen me op een of andere manier willen "helpen" maar ik er niks aan heb :P


je voorkomt dat door meer afstand te houden en links van het midden te blijven rijden
:+
 
En wat doe je met koekblikkers die geen plaats maken?

Oftewel, wie glipt er wel eens tussen 2 auto's door? Niet omdat je haast hebt, niet omdat je Ghostrider na wilt doen, maar omdat de linker auto gewoon links blijft rijden, maar niet aan het inhalen is. Vooropgezet, je bent niet aan het kleven, je houdt gewoon netjes afstand, hebt niet je grootlicht gebruikt. Maar na een minuut ben je het wel een beetje moe zeg maar...
 
Laatst bewerkt:
En wat doe je met koekblikkers die geen plaats maken?

Oftewel, wie glipt er wel eens tussen 2 auto's door? Niet omdat je haast hebt, niet omdat je Ghostrider na wilt doen, maar omdat de linker auto gewoon links blijft rijden, maar niet aan het inhalen is. Vooropgezet, je bent niet aan het kleven, je houdt gewoon netjes afstand, hebt niet je grootlicht gebruikt. Maar na een minuut ben je het wel een beetje moe zeg maar...

dan pak je je bazooka en blaas je hem van de weg }) O-)

(tussen) waarom zouden koekblikkers plaats moeten maken????
rechts rijden moet natuurlijk altijd, maar ook andere koekblikkers hebben last van die linkerbaan zombies...

en als je ertussen door rijdt, blijft die auto niet gewoon links rijden maar is er rechts ook nog een _O-

gewoon wachten? ruimte komt nog wel, wat maakt die hele minuut nou uit, je kan nog jaren in je kissie liggen. Heb je Haast ofzo :?

rustig af laten zakken en kijk eens om je heen, mooi toch ? dat leven ? *O* :] *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan