Koekblikken irritant? Kan nog erger......

Ik rij heel wat km in het jaar en heb flink de bale van scooterrijders, voorbeeldje (een van velen);

Voor 2 weken terug kom ik vrij vlot door Arnhem gereden :] maar stop netjes voor een rood stoplicht O-) komen er een 1/2 minuut later 2 scooters door rood met blik op oneindig voorbij gereden :( . Het liefst had ik ze van hun scooter geschopt zodat ze voelen wat andere verkeersdeelnemers staat te wachten door hun puberale gedrag.

Het is bijzonder jammer dat we hier ook met een aantal van die wanabee motor/ex-scooterrijders zitten opgescheept die naast waardeloos rijgedrag ook nog eens met hun beperkte verstand reply's posten. :r Nog nooit zijn er zulke wegpiraten geweest als de huidige generatie scooterrijders.

Dit is niet bedoeld voor de scooterrijders die zich normaal gedragen :}
 
Laatst bewerkt:
Wat mij opvalt is dat de meeste zo schat ik .
Zelf net nog tot deze generatie hoorden en dus net zo gek deden .
Ze hebben nu een motorrijbewijs gehaald en weten nu zelf of hebben meegemaakt
dat men erg kan schrikken en het ziet er altijd gevaarlijker uit als een ander het doet.
Wees dus niet roomser als de paus en wees dan maar blij dat je zelf ??
denkt dat je veiliger rijdt.
niet wijzen kijk naar je zelf...
 
Ik rijd zelf ook nog brommer(nog een maandje of twee als het goed is) en hier in de buurt van heerenveen en leeuwarden vind ik het zelf nogal meevallen. o.k er zijn aso die veeeel te hard in de bebouwde kom enz. rijden. maar zoals altijd zijn er ook goeden bij. ook onder motoren en autos heb je aso's. dat is altijd zo en zal ook altijd wel zo blijven.
in de grote steden is het idd veel erger. vorig jaar ben ik met de brommert op vakantie geweest(heerenveen-Venlo) en ik tijdens die toch ben ik me in de grote steden(arnhem, apeldoorn enz.) echt kapot geschrokken. ik dacht altijd dat de meeste mensen ovdreven, maar nou geloof ik dat ze gelijk hebben.

ps.
niet elke motorrijder denkt slecht over brommers. toen wij afgelopen zomer tijdens onze vakantie in nijmegen totaal de weg kwijt waren. zijn we vier keer dezelfde motorrijder tegengekomen. hierop is hij naar ons toegekomen en heeft ons weer een heel eind op weg geholpen. mocht de bewuste biker dit toevallig lezen, alsnog mijn(onze)hartelijke dank!!!!!!

:} aan de motorrijder die die twee jongens die met hun brommertjes totaal de weg kwijt waren in nijmegen weer op het goede spoor heeft gezet, je hebt onze vakantie zo'n beetje gered :}
 
Ik had vanochtend wel een grappige (dus geen irritante) ervaring met zo'n gastje.
Er werd aan de weg gewerkt en er gold ter plaatse een max snelheid van 30 km/u. Ik kachel met iets van 40 km/u voorbij (sorry, te hard) en in mijn spiegel zie ik in de verte dat gastje, plat op zijn scootertje, met grote snelheid naderen.
Toen ik de "30 km zone" voorbij was, zat ie niet zo ver meer achter me. Ik versnel naar 60, ging bewust niet harder rijden (mocht wel, was buiten de bebouwde kom) en nog steeds kwam ie dichterbij, ik kon de overwinningsroes al in zijn ogen zien schitteren.
Toen ie net een meter achter me zat trok ik het gas open en ging er met 110 van tussen })
Jammer dat ik toen zijn gezicht niet kon zien :P

Dat een Vulcan 110 kan halen! })
Geinige actie, scooterje treiteren... :}
 
Ik reed zaterdag over de rijksweg (mag je 80 buiten beb. kom), zie ik zo'n scootertje rijden met 2 gasten erop. En dat ding ging nog een 75~80 ook! Nu vind ik dat wel allemaal geinig, het kon me vroeger ook niet hard genoeg gaan. Maar de meeste van dat soort gasten rijdt in een spijkerbroek/trainingsbroek, al dan niet een jas aan (is nl. ook stoer, met dit weer al zonder jas rijden :? ), en als ze al een helm dragen, zie je vaak het helmbandje flapperen |( .
Ik vraag me af of ze weten hoeveel vel je kwijt kunt raken bij een schuiver met 80...

Koz
 
Ik reed net door mijn woonplaats.... 't was druk op en bij de weg.... Ik reed braaf 40 km per uur (met het verkeer mee) Word ik opeens in een flits RECHTS ingehaald door zo'n pubertje op een bromscootertje. |( Ik schrok me wezeloos.. Gaat ie nog raar reageren ook, als ik d.m.v. claxoneren en naar het voorhoofd wijzen, laat weten dat ie niet goed snik is in zijn hoofd.....


Ach go, ben je geschrokken?????
Kom op zeg, je wordt ingehaald terwijl je 40 rijdt, vind je het gek, ben je boos omdat je schrok, hoe denk je wat automobilisten van jouw vinden als je inhaald met je Hotcam???
 
Ik had vanochtend wel een grappige (dus geen irritante) ervaring met zo'n gastje.
Er werd aan de weg gewerkt en er gold ter plaatse een max snelheid van 30 km/u. Ik kachel met iets van 40 km/u voorbij (sorry, te hard) en in mijn spiegel zie ik in de verte dat gastje, plat op zijn scootertje, met grote snelheid naderen.
Toen ik de "30 km zone" voorbij was, zat ie niet zo ver meer achter me. Ik versnel naar 60, ging bewust niet harder rijden (mocht wel, was buiten de bebouwde kom) en nog steeds kwam ie dichterbij, ik kon de overwinningsroes al in zijn ogen zien schitteren.
Toen ie net een meter achter me zat trok ik het gas open en ging er met 110 van tussen })
Jammer dat ik toen zijn gezicht niet kon zien :P

Goh goh, kon je het winnen van een scooter, ik doe dat altijd met Vulcan's :Z
 
Ik sta vanmiddag achter een rij autos voor een verkeerslicht te wachten, hoor ik achter me een gegier van banden. Zie ik in mijn spiegels een auto toch akelijk dicht achter me nummerplaat staan. Heeft eea ander muts niet op zitten te letten, had dus het mobieltje nog in de handen, tjonge, tjonge.

Nu zou je denken: ze gaat wat afstand bewaren, nee dus. Weer akelijk dicht op me. Ik bij de volgende verkeerslicht, ff van de motor gestapt en ff "netjes" toegesproken, he dat lucht op. Bumperklevers afschieten die handel......


Dat is reden 1 om naar voren te rijden bij een stoplicht, en het is ook zeer verstandig om in je spiegels te blijven kijken als je de laatste bent in een rij of de file, kan je misschien nog maken dat je wegkomt.

En ik heb ook een hekel aan bumperklevers, soms zitten ze wel op maar een paar cm van me voorwiel })
 
Ongelooflijk, wat een berg boter zit hier op de verschillende hoofden....
Niemand van jullie heeft natuurlijk scooter of brommer gereden....
Niemand doet wel eens stoer op z'n motor......
Niemand trekt wel eens heel stoer het gas ver open......
Niemand trekt heel snel op bij het stoplicht.....
Niemand schept hier op over wheelies....
Niemand verrijkt ons met zijn knee-downs.....
Niemand knutselt aan z'n motor....

Nee......dan die scooterboys....."die zijn pas irritant"!
:+
 
Zo, ik heb me weer lekker uitgeleefd.

Kom op, wij zijn ook echt niet heilig hoor.
 
Zo, ik heb me weer lekker uitgeleefd.

Kom op, wij zijn ook echt niet heilig hoor.


Ik kan alleen zeggen dat ik normaal gas gaf, dat vind ik persoonlijk wel irritant, en dat "geluid" herken ik hier uit de buurt ook wel .

Verders, ach , ik heb mijn motorrijbewijs gehaald omdat ik het zat was mijn pas opgevoerde brommertjes voorgoed te stallen op het politiebureau ...
 
Op zondag 23 maart 2003 09:32 schreef biertje? het volgende:
Ongelooflijk, wat een berg boter zit hier op de verschillende hoofden....
Niemand van jullie heeft natuurlijk scooter of brommer gereden....
brommer, een Honda MB50, ik wilde me niet verlagen tot het berijden van een scooter of een Puch
Niemand doet wel eens stoer op z'n motor......
Ik ben niet zo van de stoere, sorry
Niemand trekt wel eens heel stoer het gas ver open......
Guilty to that (zo heel af en toe)
Niemand trekt heel snel op bij het stoplicht.....
Ook hier geld het af en toe verhaal
Niemand schept hier op over wheelies....
Nog nooit geprobeerd, veel te bang dat ik hem achterover trek, het lijkt me wel leuk om te kunnen doen
Niemand verrijkt ons met zijn knee-downs.....
Mijn kneepads (de eerste) zijn nog zo goed als ongeschonden
Niemand knutselt aan z'n motor....
Alleen het onderhoudt wat ik zelf kan doen (remblokekn e.d.)

Nee......dan die scooterboys....."die zijn pas irritant"!
Ja, die zijn echt irritant. Als ze eens wat vaker die scooterrijders die 80 bbk pakken i.p.v. motor/koekblik rijders die met 5 km/u te veel geflitst worden dan wordt het een stukje veiliger op de weg
:+
 
Goh goh, kon je het winnen van een scooter, ik doe dat altijd met Vulcan's :Z
Het verschil is dat ik dat niet eens probeer omdat ik daar geen behoefte aan heb, en hij wel. Als ik een ZZR of whatever zie rijden (de meesten kunnen toch sneller dan ik) dan ga ik zoiets niet eens proberen. Begint er zo eentje naast me bij het stoplicht te gassen (zoals gistermiddag), dan ga ik ook gassen, en kachel daarna gewoon met 50 weg, terwijl ik hem in de verte op zijn achterwiel rakelings langs een auto zag gaan. Ja, hij vroeg er ook om :P
 
Ongelooflijk, wat een berg boter zit hier op de verschillende hoofden....
Niemand van jullie heeft natuurlijk scooter of brommer gereden....
Niemand doet wel eens stoer op z'n motor......
Niemand trekt wel eens heel stoer het gas ver open......
Niemand trekt heel snel op bij het stoplicht.....
Niemand schept hier op over wheelies....
Niemand verrijkt ons met zijn knee-downs.....
Niemand knutselt aan z'n motor....

Nee......dan die scooterboys....."die zijn pas irritant"!
:+
Je hebt volkomen gelijk, en gelukkig heb ik ook (nog) nooit echt irritante dingen met scootertjes meegemaakt. Ik vind het niet altijd even slim wat ze doen, soms zelf behoorlijk stom, maar ik was zelf niet anders, destijds op mijn Kreidler. En bovendien brengen ze in de meeste gevallen alleen zichzelf in gevaar. Maar soms vermaak ik me prima met mensen die een race met me aan willen gaan, of ze nou 10 keer langzamer, of 100 keer sneller zijn dan ik.
 
En dan heb je het nog niet eens over die scooters in Italie. Die denken allemaal dat ze op tijd moeten zijn voor het erepodium en doen dat echt met ware doodsverachting. Een tour-genoot wilde uit ergernis nog zo'n gastje van zijn scooter aftrappen toen hij steeds links en rechts werd ingehaald door het zelfde knaapje.

Beter is het (maar oh oh dat vraagt zelfbeheersing) om je rustig in te laten halen en je niet te laten verleiden tot gevaarlijke capriolen. Hopelijk zet dat de scooter aan het denken.

Of zou het zijn dat het helemaal niet het rijgedrag is van de scooters dat ons irriteert. Zou het misschien zo zijn dat wij ons zo verheven voelen boven die scooters dat wij het als een belediging ervaren als je wordt ingehaald ..
 
Als scootereigenaar (niet voor openbaar weg gebruik!) en iemand die zijn motorrijbewijs aan het halen is, moet ik hierop reageren voordat er meer mensen die gaan generaliseren (wat uit ervaring veel gebeurd!, ook bij scooters dus!)

-Allereerst de tering herrie, Ja die maken de meeste straat scooters!
met hun expansie uitlaatjes en `power`filters...... Alleen vergeet niet dat er
ook scooters zijn (DIT NOEMT MEN SMAAK!!!!!!) die een aangenamer geluid maken.
bijv. SOBW racescooters of volledig getunede Hobby scooters (nogmaal deze worden
niet op de openbare weg gebruikt!!!!!!!). Want ik vind het ronduit irritant
wanneer ik hier in Gouda op een terras wat zit te drinken er een (vaak) Harley
voorbij komt die gewoon een enorm tering geluid en natuurlijk dan vol gas weg
rijd. Maar wanneer dit een Duc. is dan hoor je mij niet klagen, andere mensen
misschien weer wel. Dus niet alleen scooters maken een tering herrie!

-Zoals wij hier iets met motoren hebben, zo zijn er ook fora`s met
scootereigenaren. Deze groep (en alle scootereigenaren) is te verdelen
in twee delen.
1. de groep jochies vaak zonder helm op scooters die een teringherrie maken
en levensgevaarlijke capriolen maakt. Deze jongens denken aan een ding!
HARDRIJDEN! en denken niet aan bijv. betere banden of remmen. En aan de juiste
kleding. Dit zijn de jongens die jullie tegenkomen! deze rijden `s ochtends
vroeg door je straat met die herrie, daar schrik je van als ze je met 80 links
inhalen. Zo zenuwachtig gasgeven bij stoplichten, ronduit A-sociaal en
irritant! Maar kijkeens wat ik weleens op blik o/d weg zie? (progr. moet
blijven trouwens!) juist A-socialen motorrijders! en zijn dan dat allemaal
dat soort jochies maar dan 18+????? Nee, dat is generaliseren....
2. de ander groep zijn jongens die een scooter hebbben maar die je nooit zo
op straat ziet, tuurlijk rijden zij ook weleens, maar dit is straat uit en
weer terug... of op een industrie terrein. Dit allemaal omdat dit de jongens
zijn die uit hun 50 of 70cctjes zoveel mogelijk Pk`s willen halen... Dit zijn
geen jochies, zijn gewoon serieus bezig met hun hobby. Het verstevigen van
frame`s en betere remmen, kill-switches is normaal. Dit doet men overigens
omdat er geregeld officiele meetings worden georganiseerd waar deze jongens
komen sprinten of testbanken!.

Ik ben ook van mening dat iemand die een scooter wil gaan rijden,
een serieus praktijk en theorie examen moeten doen! Elke mafkees
stapt nu zo op een scooter. Want het maakt niet uit op ze ze opvoeren
of niet, gevaarlijk zijn dat soort gasten allemaal.

Over mensen die zo`n uitgesproken mening hebben.....
vroeger gebeurde dit natuurlijk nooit...iedereen reed
veilig en volgens de regels met goedgekeurde helm en
niet opgevoerde kreidler op zundapp (of iets dergelijks).
Dit is toch niets nieuws??? Het ligt aan de persoon, niet aan de
waar die op rijd..................!

Tinne..
(en dat als een van m`n eerste posts.... :P )
 
Problemen met scooters ??????

Samen evenhard optrekken wn als ie dan denkt ik ga winnen of hou het bij.
Handje opstekken en gas open.
Vrrrooooeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmmm, weeeeeeeeeeggggggggggggggggggggg, ddddoooeeeeeeiii.

Blijven ze gefrustreerd achter. O-)

Daarnaast, met auto's vooral bij een verkeerslicht waar een flitspaal bij staat.
Laat maar komen, mee gassen en iets optrekken als ze naar je kijken.
Reactie van die koekblikken is reageren, jij doet verder niets, en eer ze het in de gaten hebben dat het licht nog op rood staat staan ze al op de kiek. O-)
 
Problemen met scooters ??????

Samen evenhard optrekken wn als ie dan denkt ik ga winnen of hou het bij.
Handje opstekken en gas open.
Vrrrooooeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmmm, weeeeeeeeeeggggggggggggggggggggg, ddddoooeeeeeeiii.

Blijven ze gefrustreerd achter. O-)

Daarnaast, met auto's vooral bij een verkeerslicht waar een flitspaal bij staat.
Laat maar komen, mee gassen en iets optrekken als ze naar je kijken.
Reactie van die koekblikken is reageren, jij doet verder niets, en eer ze het in de gaten hebben dat het licht nog op rood staat staan ze al op de kiek. O-)

Da's vooral lachen als je van rechts of links (groen) komt....hahahah |(
 
Ik reed net door mijn woonplaats.... 't was druk op en bij de weg.... Ik reed braaf 40 km per uur (met het verkeer mee) Word ik opeens in een flits RECHTS ingehaald door zo'n pubertje op een bromscootertje. |( Ik schrok me wezeloos.. Gaat ie nog raar reageren ook, als ik d.m.v. claxoneren en naar het voorhoofd wijzen, laat weten dat ie niet goed snik is in zijn hoofd.....
Hij knalde overigens wel bijna op z'n voorligger (een auto) omdat hij te veel bezig was stoer te doen tegen mij. Mag het niet zeggen, maar ging helaas goed. ;( :X
Dit moest ik even kwijt.... Iemand nog meer irritante situatie's meegemaakt met dergelijke types op bromscooters?

Zelfde situaties als de jouwe al verscheidene keren meegemaakt. ;(
Maar...beter in je spiegels kijken had je niet zo doen schrikken })
 
Terug
Bovenaan Onderaan