Koekblikkers op een motor? Gatverdamma!

Weleens de vijfde versnelling gezien? Een Engelse programma over koekblikken.

Vandaag gingen ze (man&vrouw) eens voor de lol naar een circuit om te leren motorrijden. Voor bijna 300 euro heb je daar al een cbr600rr, pak, helm en de hele dag.

Eenmaal aangekomen beginnen ze gelijk over knee-downs en wheelies |( Let wel op, motorervaring?? 1 keer achter op toen hij dronken was. Alsof motorrijden niets is, geen kunst.

En je gelooft het nooit. Hij heeft een 'knee-down' gemaakt. Motor 20 graden naar links, en knie helemaal uitgestoken. Voilá. Een knee-down. Zijn derde was ook gelijk zijn laatste, glimmende kant kwam onderaan. :W

En die twee zaten de hele dag te klieren. Alleen maar opletten op andere motorrijders die hun inhaalden. 'Wacht maar als ik mijn koekblik heb!' Was zijn reactie! _O- _O- :}

Gewoon verbieden! Sommige mensen mogen echt geen motorrijden!

hoe ging jouw eerste rijles? (als je die uberhaupt al gehad hebt) ik klierde de eerste keer ook maar wat aan namelijk
 
Het klinkt als een oude aflevering die ik een paar jaar geleden al heb gezien... Als ik me goed herinner waren dat inderdaad Tiff Needell, die vroeger bij Top Gear alle andere presentatoren eruit reed en alleen daarvoor al respect verdient :} en Vicki Butler-Henderson :9 die wel degelijk zelf ook motorrijdt (Ducati, als ik het goed heb). Was het niet zo dat Tiff steeds liep te roepen dat het allemaal niks voorstelde, dat motorrijden, en dat zij hem zogenaamd een beetje af moest remmen? 't Is allemaal nep hoor, TV :Y
mij nemen ze ook niet serieus '(
In jouw geval is dat terecht })
 
Ik vrees dat het soort auto weinig uitmaakt, Tiff Needell reed de 24 uur van Le Mans al als fabrieksrijder toen jij nog geboren moest worden.
En met zijn Formule 1 ervaring heeft hij meer kijk op circuitrijden dan jij of ik ooit zullen krijgen.
Ik heb het programma niet gezien (logisch, gaat over auto's) maar ik mag Tiff wel, hij heeft humor en kan rijden.

:^

Die man die kan gewoon loeihard over een circuit blazen met een auto en dan nog gewoon vrij relaxed lullen over de pro's en con's van de auto... Geweldig :}

[me]Didiot vind fifth gear altijd leuk om te kijken :Y eigenlijk nog veel leuker dan Topgear met die altijd irritante Jeremy Clarkson...[/me]
 
Weleens de vijfde versnelling gezien? Een Engelse programma over koekblikken.

Vandaag gingen ze (man&vrouw) eens voor de lol naar een circuit om te leren motorrijden. Voor bijna 300 euro heb je daar al een cbr600rr, pak, helm en de hele dag.

Eenmaal aangekomen beginnen ze gelijk over knee-downs en wheelies |( Let wel op, motorervaring?? 1 keer achter op toen hij dronken was. Alsof motorrijden niets is, geen kunst.

En je gelooft het nooit. Hij heeft een 'knee-down' gemaakt. Motor 20 graden naar links, en knie helemaal uitgestoken. Voilá. Een knee-down. Zijn derde was ook gelijk zijn laatste, glimmende kant kwam onderaan. :W

En die twee zaten de hele dag te klieren. Alleen maar opletten op andere motorrijders die hun inhaalden. 'Wacht maar als ik mijn koekblik heb!' Was zijn reactie! _O- _O- :}

Gewoon verbieden! Sommige mensen mogen echt geen motorrijden!

Waar maak je je toch zo druk over? Ik vond het een leuk stukje om te kijken, en helemaal om de glimmende kant boven te zien komen bij Mr. Needell!! Dat doet ie normaal nooit!!

Overigens hebben beide een A-rijbewijs, en rijdt Vicky (als het mooi weer is) op een Duc (zoals al eerder gemeld).

Don't worry, be happy!!

8-)
 
Laatst bewerkt:
lieverd: ze hebben beide hun motorrijbewijs, de dame reed alleen in de zomer (mooiweerrijder) en Tiff reed zelf zelden, maar wel ervaring dus..

En terwijl hij die slechts 20 graden boog en zn knie aan de grond legde, praatte hij rustig door over waar hij mee bezig was.

Fifth Gear is een geweldig programma, Tiff een geweldige Engelsman, en tieft op met je 1988 :z
:z

wat een klote-topic... :z
 
Ik vond het erg leuk dat er een item over motoren ging. Punt uit.
En doe niet zo zielig met "koekblikkers", ik rij motor en dat vind ik heel erg gaaf, maar daarnaast heb ik ook gewoon een auto, sterker nog ik heb er 2!
Dus niet zeuren!!! :N
 
Hi,

wat ik trouwens niet snap is waarom iedereen zo een haat heeft over auto's, terwijl er 'koekblikken' zijn die met hun tiendubbel gewicht sneller van 0 - 100 gaan dan een hayabusa en snelheden halen waar de MotoGp nog maar over kan dromen. De haat zou zich meer moeten verplaatsen naar domme mensen die er niet mee overweg kunnen...waar Tiff Needell niet bijhoort... Hij is de beste chauffeur die zijn voormalig programma Top Gear ooit heeft gekend. En de enige die geen vooroordelen had op automerken als BMW (leg de link naar Jeremy Clarkson). Ik ben er trouwens van overtuigd dat Tiff Needell "The Stig" is. Ach leer er gewoon mee leven dat er nu eenmaal domme mensen zijn, die je trouwens ook op de motor tegenkomt. En accepteer gewoon dat de motor een zware concurrent heeft... het koekblik...
 
Ik heb gisteren ook gekeken, en ik vond het juist hartsikke leuk!
Vooral haar enthousiasme vond ik er leuk! Dat "whoehoe!!" Geweldig!
Ik kreeg ook meteen zin om te gaan citcuitrijden!

Leuk programma! Vind motorprogramma's leuker, maar autoprogramma's zijn ook leuk, zeker als dit dan voorbijkomt!
 
Hi,

wat ik trouwens niet snap is waarom iedereen zo een haat heeft over auto's, terwijl er 'koekblikken' zijn die met hun tiendubbel gewicht sneller van 0 - 100 gaan dan een hayabusa en snelheden halen waar de MotoGp nog maar over kan dromen. De haat zou zich meer moeten verplaatsen naar domme mensen die er niet mee overweg kunnen...waar Tiff Needell niet bijhoort... Hij is de beste chauffeur die zijn voormalig programma Top Gear ooit heeft gekend. En de enige die geen vooroordelen had op automerken als BMW (leg de link naar Jeremy Clarkson). Ik ben er trouwens van overtuigd dat Tiff Needell "The Stig" is. Ach leer er gewoon mee leven dat er nu eenmaal domme mensen zijn, die je trouwens ook op de motor tegenkomt. En accepteer gewoon dat de motor een zware concurrent heeft... het koekblik...

Helaas...

Wikipedia linkje
 
Terug
Bovenaan Onderaan