Koeling Honda CBR 125R 2004

AxelVermeij

Rookie
22 okt 2017
3
0
Hallo,

Een enkele weken geleden had ik het probleem dat mijn motor te warm werdt (iets over 3/4 van de meter) Toen ik de dop van de radiateur afhaalde knalde er aardig wat druk uit (motor was koud) ik heb toen wat koel water er bij gedaan om dat de radiateur niet echt vol zat. toen kreeg ik het probleem dat de motor niet warm werdt. Dop er weer afgehaald weer ontzettend veel druk en een bijna lege radiateur. het resevoir daar in tegen zat over de maximaal streep. vervolgens heb de koelvloeistof van het resevoir terug geblazen naar de radiateur, maar hellaas zonder resultaat. aan het eind van de rit was de radiateur weer bijna leeg en het resevoir vol. nu dan eens al het koelvloeistof er uit halen. leek eerst goed tegaan tot hij stopte met stromen. de radiateur lijkt leeg te zijn maar de rest van de loop niet. ik weet niet meer wat ik moet doen. Is mijn leiding verstopt is mijn pakking versleten (wat raar klinkt want hij lekt niet). Ik zou het niet meer weten.

Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt,
Axel Vermeij
 
De compressiedruk is veel hoger dan de druk in je koelsysteem. Als er uitlaatgassen door de lekke koppakking in je koelsysteem terecht komen gaat je overdruk naar je reservoir open en loopt de koelvloeistof naar het reservoir.
 
Hallo,

Een enkele weken geleden had ik het probleem dat mijn motor te warm werdt (iets over 3/4 van de meter) Toen ik de dop van de radiateur afhaalde knalde er aardig wat druk uit (motor was koud) ik heb toen wat koel water er bij gedaan om dat de radiateur niet echt vol zat. toen kreeg ik het probleem dat de motor niet warm werdt. Dop er weer afgehaald weer ontzettend veel druk en een bijna lege radiateur. het resevoir daar in tegen zat over de maximaal streep. vervolgens heb de koelvloeistof van het resevoir terug geblazen naar de radiateur, maar hellaas zonder resultaat. aan het eind van de rit was de radiateur weer bijna leeg en het resevoir vol. nu dan eens al het koelvloeistof er uit halen. leek eerst goed tegaan tot hij stopte met stromen. de radiateur lijkt leeg te zijn maar de rest van de loop niet. ik weet niet meer wat ik moet doen. Is mijn leiding verstopt is mijn pakking versleten (wat raar klinkt want hij lekt niet). Ik zou het niet meer weten.

Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt,
Axel Vermeij

Niet dus. Als ie echt koud is staat er geen overdruk op.

Nacht laten staan, volgende dag koelsysteem vullen en ontluchten, en het expansievat op max. Drukdop en de radiateuropening bekijken of daar niets raars aan te zien is (opening ovaal, rubber van de drukdop vies/beschadigd, etcetera. Als dat okee is gaan rijden en wederom een nacht laten staan vòòòòr je de dop er afhaalt. Als er dan weer vloeistof weg is is het tijd om hem af te persen om te kijken waar hij lekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan