Koeling Thunderace

T.K.

MF'er
20 jun 2002
80
0
Wie oh wie kan mij antwoord geven????
Twee maanden geleden is mijn Ace voor een grote beurt bij de dealer geweest, sinds die tijd heb ik problemen met m'n koeling, de temp meter loopt op tot tegen het rooie vlak, voor de beurt nooit verder dan 80 graden.
Als de meter tegen het rooie vlak aankomt slaan de ventilatoren wel aan en zakt de temp naar zo'n 100 graden.
Mijn vraag is deze: HOE HEET MAG EEN THUNDERACE EIGENLIJK WORDEN????
Nog het vermelden waard: Ik verlies GEEN koelvloeistof, alle sensoren zijn inmiddels vervangen,en er zit GEEN lucht in het systeem.
 
hm,... mijn ace heb ik nog niet lang maar tot nu toe is ie nog niet boven 70 graden uitgekomen...
hooguit 80 misschien....

kan het aan het soort olie liggen dat ze erin gepleurt hebben...? kan mij voorstellen dat de ene olie sneller op temparartuur is en heter wordt dan de andere.
 
Ik denk dat 106 graden de max is...

Hebben ze je koelvloeistof vervangen? Kan zijn dat ze het systeem niet goed ontlucht hebben (zou niet best zijn voor die motorzaak).
 
Helaas collega motorgekken, de thermostaat is nieuw, koelvloeistof is wel vervangen en er zit geen lucht meer in, motorolie is volgens de Yamaha op gegeven waarden ververst.
Ik heb inmiddels ook een brief gestuurd naar Yamaha Nederland maar die vinden het niet nodig om te reageren. :(
 
Helaas collega motorgekken, de thermostaat is nieuw, koelvloeistof is wel vervangen en er zit geen lucht meer in, motorolie is volgens de Yamaha op gegeven waarden ververst.
Ik heb inmiddels ook een brief gestuurd naar Yamaha Nederland maar die vinden het niet nodig om te reageren. :(
Nee je hebt hem al dus waar maken ze zich druk over :(

gewoon lastig blijven vallen en goed ook
 
Klinkt in de eerste instantie toch wel een beetje naar lucht in het systeem, maar eerst zou ik dan wel eens precies willen weten wat ze allemaal met die grote beurt gedaan hebben.

Groeten Paul.
 
Zoals ik al schreef, grote beurt is uit gevoerd volgens de Yamaha richtlijnen, dwz: alle sappen zijn ververst,klepspeling gecontroleerd/hersteld, alle filters en bougies zijn vervangen,als extra heb ik m'n voorremmen laten reviseren, nieuwe ketting en kettingwielen laten monteren,en een nieuwe achterband laten monteren (raar he dat ik me de tering schrok bij het afrekenen :? )
Bij nacontrole voor de koelings problemen zijn de sensoren en de radiatordop vernieuwd,dit overegens onder garantie/coulance van de dealer.
ik wil zo langzamerhand wel weer eens lekker kunnen rijden en niet steeds m'n temp meter in de gaten moeten houden.
Zo rijden komt me de :r uit.
Dus collega's:wie komt met het verlossende idee?
 
Zoals ik al schreef, grote beurt is uit gevoerd volgens de Yamaha richtlijnen, dwz: alle sappen zijn ververst,klepspeling gecontroleerd/hersteld, alle filters en bougies zijn vervangen,als extra heb ik m'n voorremmen laten reviseren, nieuwe ketting en kettingwielen laten monteren,en een nieuwe achterband laten monteren (raar he dat ik me de tering schrok bij het afrekenen :? )
Bij nacontrole voor de koelings problemen zijn de sensoren en de radiatordop vernieuwd,dit overegens onder garantie/coulance van de dealer.
ik wil zo langzamerhand wel weer eens lekker kunnen rijden en niet steeds m'n temp meter in de gaten moeten houden.
Zo rijden komt me de :r uit.
Dus collega's:wie komt met het verlossende idee?

Dat er "iets" niet goed gegaan is, moge duidelijk zijn.
Maar helaas kan ik deze keer hier achter de pc ook niet direct het juiste antwoord uit mijn mouw schudden.
Ik zou kijken naar:
De laadspanning v/d accu (ivm mogelijk verkeerde aanwijzing v/d diverse meetinstrumenten)
Het verschil in de temperatuur van de vloeistof op verschillende plaatsen waardoor een eventuele verstopping gelocaliseerd kan worden. (met een digitale temp. meter en een oppervlakte voeler gaat dat redelijk goed)
Kijken naar de waterpomp (schoepen/huis).
Opletten of er geen waterslang geknikt is.
De thermostaat even testen in een pannetje water samen met een nauwkeurige temp. meter.
Kijken of de radiateur wel goed massa maakt.
De aansluitstekkers op de voelers ECHT GOED contact maken., en op de juiste manier zijn aangesloten.

Als je dit rijtje afloopt, heb je een redelijke kans dat je iets vind, zoniet dan lees ik dat hier wel weer.

Suuk-6, Groeten Paul.
 
Ga ik allemaal nalopen, als niets helpt gaat de ACE naar een andere dealer om de problemen op te lossen, het vervolg gaan jullie nog lezen.
Voor nu BEDANKT ALLEMAAL en laten we zo door gaan, elkaar met raad en(als het kan)daad bij te staan.
 
Probleem is geen probleem!! Volgens verschillende dealers mag m'n Ace 115 graden worden, waarom hij voor de grote beurt nooit hoger dan 90 graden werd is mij en ook hun een raadsel.
Ik heb de garantie van m'n vaste Dealer dat bij een eventueel toekomstig (koelings)probleem hij de totale kosten op zich zal nemen.

dus: ik rij lekker door en let maar niet meer op m'n temp-meter. :]
 
ohw,....raar

stomme vraag misschien maar er zit wel genoeg olie op? en die olie die er op zit circuleert ook goed...? geen idee hoe je dat moet controleren hoor....

de mijne komt echt niet boven de 80 graden uit...
behalve als ik hem stationair laat draaien natuurlijk, dan slaan de ventilators aan net iets boven de 100 graden

nouja,...raar geval...
 
Terug
Bovenaan Onderaan