jdoedel
Rookie
- 2 sep 2019
- 28
- 9
Hoi,
Ik heb een BMW GS1200 LC (2014).
Als de motor te heet wordt, slaat de koelvin niet aan.
Als ik de vin direct op een accu aansluit, doet'ie het prima.
Als ik de spanning uitlees op de aansluitdraden, is en blijft deze echter 0.
Het is heel goed reproduceerbaar: motor aan, beetje gassen, daarna motor stationair laten draaien: zodra de temp de 100'C aantikt, springt de motor in storing.
Motormanagement geeft error 21F612.
Volgens de onvolprezen site BMW Fault Code Lookup - BMWFaultCodes betekent dit:
'DME detects an exceed of the permissible maximum output current via the E-fan output.
If a maximum current is exceeded at the fuse module, the voltage supply of the fan-output is switched off.'
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
(Volgende week ga ik natuurlijk op vakantie, gelukkig naar Schotland, daar is het niet zo warm. 2 1/2mnd geleden naar de dealer gebeld voor een beurt: 'te druk'. Nu gebeld of ze me kunnen helpen: 'nee' - dus ik hoop dat er hier iemand is die nog een tip heeft!)
Ik heb een BMW GS1200 LC (2014).
Als de motor te heet wordt, slaat de koelvin niet aan.
Als ik de vin direct op een accu aansluit, doet'ie het prima.
Als ik de spanning uitlees op de aansluitdraden, is en blijft deze echter 0.
Het is heel goed reproduceerbaar: motor aan, beetje gassen, daarna motor stationair laten draaien: zodra de temp de 100'C aantikt, springt de motor in storing.
Motormanagement geeft error 21F612.
Volgens de onvolprezen site BMW Fault Code Lookup - BMWFaultCodes betekent dit:
'DME detects an exceed of the permissible maximum output current via the E-fan output.
If a maximum current is exceeded at the fuse module, the voltage supply of the fan-output is switched off.'
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
(Volgende week ga ik natuurlijk op vakantie, gelukkig naar Schotland, daar is het niet zo warm. 2 1/2mnd geleden naar de dealer gebeld voor een beurt: 'te druk'. Nu gebeld of ze me kunnen helpen: 'nee' - dus ik hoop dat er hier iemand is die nog een tip heeft!)