Koelvloeistof bij bougie

6 apr 2021
35
3
Hoi
Bij mijn ktm 85 uit 2008 zie k som koelvloeistof bij de bougie zitten ik weet niet of dit een probleem is maar de laatste bougie ging er wel heel snel doorheen en zorgde dat ie niet meer startte ik heb er een andere ingedaan en hij deed het wel, is het een probleem als er een beetje koelvloeistof bij de bougie eruit komt en zoja wat doe k eraan?
Mvg
Aidan
 
Met kop bedoel je cilinderkop of hele cilinder, de motor is net nagekeken en geresiveerd dus eigenlijk zit alles er nieuw op inclusief cilinderpakkingen uitlaatnicasil dus dat hele ding is nagekeken
 
Dan breng je de motor weer terug met dit probleem, voordat je er zelf mee aan de slag gaat. Misschien dat dit probleem nu pas zichtbaar is geworden.
 
, is het een probleem als er een beetje koelvloeistof bij de bougie eruit komt en zoja wat doe k eraan?

Verkeerde vraag.

De vraag die je zou moeten stellen is....Hoe kan er koelvloeistof bij de bougie komen ?

Dat hoort nl niet te kunnen, als dat bij jouw motor wel gebeurd moet je op zoek naar hoe en waarom.

Als je dat probleem hebt opgelost komt er geen koelvloeistof meer bij je bougie.
 
Ik wist niet of het een probleem was of niet maar bij deze weet jij hoe het daar komt of iemand anders?

Dat hebben Noord-Koreaanse hooglandkabouters gedaan. Doen die etters wel vaker. 🤪

Niemand, maar dan ook niemand hier kan vanaf een stukje tekst beoordelen hoe het komt dat er koelvloeistof bij jouw bougies kan komen.
Remedie; schoon en droog maken, en dan zelf kijken waar de kvs vandaan komt. :Y
 
Ik wist niet of het een probleem was of niet maar bij deze weet jij hoe het daar komt of iemand anders?
Op zich is koelvloeistof rond de bougie niet zo erg, maar het is vreemd dat het daar komt en het moet ergens vandaan komen. En dat is wel een probleem, koelvloeistof hoort niet zomaar overal te zijn, dat is een gesloten systeem.


Je zei dat de motor recent geheel nagekeken was ?
Ktm 85 start niet stilstaand
Beter breng je m terug naar degene die 'm nagekeken heeft als je zoveel dingen tegen komt.

Dat eerdere topic en dit topic bij elkaar geeft mij het idee dat je een motor hebt gekocht die erg veel werk nodig heeft.
 
Ja daar lijkt het wel op hadden we ook wel een beetje verwacht maar we dachten als we hem naar de dealer brengen dan komt het wel goed maar blijkbaar toch niet

Heb je m daar ook gekocht ?



Edit: Nee dus, Ktm 85 start niet stilstaand

Ik zou zomaar het idee krijgen dat je 2 x een beetje voor de gek gehouden bent......

Tenzij de koelvloeistof alleen maar lekt door een klemmetje die niet goed aangedraaid is ofzo natuurlijk.
Maak alles droog en let op of ie weer koelvloeistof bij de bougie verzameld en probeer dan het koelvloeistofspoor terug te volgen naar het punt waar hij lekt, dat is het belangrijkste wat je nu moet weten.
 
Laatst bewerkt:
Met koppakking bedoel je de o ringen of zit daar nog een pakking
img_1781.jpg



Maar even voor de duidelijkheid.... de koelvloeistof, WAAR vind je die ?
Aan de onderkant van de bougie, het stuk dat IN de cilinder zit ?
Of aan de bovenkant, het witte deel dat uitsteekt en waar je bougiedop op zit ?
 
K snap dat je denkt dat ik er niet veel vanaf weet maar ik wil gewoon alles goed doen daarom stel k zoveel (domme) vragen maar naar een dealer brengen doe ik eigenlijk liever niet behalve als de onderdelen niet verkrijgbaar zijn, en een pakking vervangen in de cilinder of cilinderkop dat 's geen grote moeite
 
K snap dat je denkt dat ik er niet veel vanaf weet maar ik wil gewoon alles goed doen daarom stel k zoveel (domme) vragen maar naar een dealer brengen doe ik eigenlijk liever niet behalve als de onderdelen niet verkrijgbaar zijn, en een pakking vervangen in de cilinder of cilinderkop dat 's geen grote moeite

Als je het laat doen dan zeker ?

Als je niet eens weet waar je koppakking zit en hoe die eruit ziet, hoe weet je dan dat het vervangen ervan geen grote moeite is ?

Al je vragen en je reacties op antwoorden geven mij het idee dat je zelf niet echt veel ervaring hebt met sleutelen aan een motorfiets.
 
Ik weet waar de koppakking zit alleen k dacht dat je de o ringen bedoelde, en jullie zeggen wel je kan het beter naar een dealer brengen, hoe leer je dan aan een motor te sleutelen ik ben 14 dus heb nog genoeg tijd omdat te leren ik heb dat hele ding al gestript tot het frame dus nu moet ik met het blok aan de gang, en even de cilinder eraf halen en een nieuwe pakking erop zetten kan ik wel
 
Laat ze maar lekker lullen hoor Aidan. Door schaamte en schande leer je en dat jij op je 14 al op deze manier met zo'n machine bezig bent, daar kan menig MF-lid jaloers op zijn. Neem er lekker je tijd voor, WPH erbij en met een beetje gereedschap komt het wel goed.
Advies omtrent het lek is er al genoeg gegeven. Hopelijk kan je het vinden en is het zoiets als een klemmetje ofzo. Gewoon de nattigheid volgen, daar zijn de meeste mannen ook wel goed in
 
Oh je kan je koelsysteem afpersen, met een dop met een ventiel kan je druk op het systeem zetten, daarmee kan je zien, net als bij een lekke band, waar lucht of KVS ontsnapt. Ik doe toch het eerst denken aan de bovenste slangaansluiting van je radiateur (radiator)
 
K snap dat je denkt dat ik er niet veel vanaf weet maar ik wil gewoon alles goed doen daarom stel k zoveel (domme) vragen maar naar een dealer brengen doe ik eigenlijk liever niet behalve als de onderdelen niet verkrijgbaar zijn, en een pakking vervangen in de cilinder of cilinderkop dat 's geen grote moeite
Je weet niet wat wat is, en dat is toch wel een eerste vereiste als je wilt gaan sleutelen..

Als je wilt leren kun je dat het best doen met iemand die echt fysiek bij je is, daar leer je het best van.
Een collega van mij probeert te leren via You Tube, maar hij beseft niet hoeveel belangrijke informatie hij mist, hij draait zelfs zijn bougies kapot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan