koelvloeistof in cilinder

sr_vip

Die hard MF'er
14 jan 2009
548
1
Het is weer zover het volgende probleem met mijn wr 250 2 takt.

Nadat ik de eerste keer ben gaan crossen heeft hij een paar weken stil gestaan.

Nou daaide ik vandaag de bougie eruit zaten er condens (koelvloeistof) druppels op de bougie , allemaal kleine bolletjes.
Ik dacht het zal wel van het stil staan zijn althans dat hoopte ik.

Hij startte dus ook weer niet waarna ik de bougie eruit draaide en er zat dus 1 hele dikke blauwe druppel tussen de electroden in :( .

Na de bougie schoongebrand te hebben startte hij wel weer maar rookte wit en maakte volgens mij een raar geluidje, dus meteen weer uit gezet.(het koelvloeistofpeil was ineens behoorlijk gezakt)


Waar kan die koelvloeistof overal vandaan komen ?

Koppakking volgens mij niet want dan zou hij gaan koken ? Hij trekt het nu volgens mij alleen naar binnen.

Waterpomp? Keerring?

Hij liep de laatste keer met crossen goed en rookte niet wit en voor de rest ook niks raars.
 
Niemand? Zit er een keerring achter de waterpomp die in verbinding staat met de krukas ruimte/cilinder?
Of is de pomp kapot? En beschadingd dit de krukaslagers niet die koelvloeistof in het carter?

Koppakking lijkt me sterk want hij heeft zat compressie.Ik heb deze week weinig tijd ik denk dat ik vrijdag of zaterdag pas kan gaan sleutelen.
 
Ik heb net het wp boek doorgelezen. En de as van de propellor staat dus in verbinding met de versnellingsbak.

Dus dan zou de koelvloeistof met de bak olie mengen wat dus nu niet het geval is. Tenminste het komt duidelijk in de cilinder of alles moet tegelijk kapot gaan.

Dus dan is het toch de koppakking, wel raar dat die met stil staan ineens gaat lekken?
 
Laatst bewerkt:
Het is denk ik idd je koppakking, en het zou best kunnen dat hij nu ie koud is wel lekt omdat alles dan weer minimaal krimpt. Ik zou voor de zekerheid toch de kop er maar even af halen en kijken of er niet een oringetje kapot is of iets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan