Koelvloeistof in expansievat, wordt die gebruikt?

karagoz

MF'er
2 feb 2002
60
0
amsterdam
In vervolg op mn vorige topic met die coole actie van me (motorolie in expansievat).

Belde net met een vriend, die zei dat de koelvloeistof in de expansievat bijna nooit wordt gebruikt, behalve als er een tekort is aan koelvloeistof in het systeem. Als dit zo is dan is de schade toch niet echt zo groot.

Of niet? Kon vannacht niet slapen, heb er echt de shit in.
 
In vervolg op mn vorige topic met die coole actie van me (motorolie in expansievat).

Belde net met een vriend, die zei dat de koelvloeistof in de expansievat bijna nooit wordt gebruikt, behalve als er een tekort is aan koelvloeistof in het systeem. Als dit zo is dan is de schade toch niet echt zo groot.

Of niet? Kon vannacht niet slapen, heb er echt de shit in.

Zoek de betekenis van expanderen maar eens op, denk aan warme en koude koelvloeistof, tel 1 en 1 bij elkaar op en trek je conculsie (je vriend idem!) :? ;)
 
Ik denk dat je nog wel geluk hebt gehad omdat olie op (koel)water drijft (misschien vergeet ik iets)... en het aansluitpunt voor het systeem zit toch onder het tankje...

Misschien had ik dit toch beter in een ander topic kunnen zetten.... ?

Maar iig niet weer doen hé... })
 
Ik denk dat je nog wel geluk hebt gehad omdat olie op (koel)water drijft (misschien vergeet ik iets)... en het aansluitpunt voor het systeem zit toch onder het tankje...
2 klein probleempjes
als je rijd dan klotst dat spul.
in olie zit oa. een \'dope\' die water op kan nemen (van dat drapperige witte spul wordt het dan). en wat dat voor een gevolgen dat heeft weet ik zo snel niet, kan lastig zijn.
 
2 klein probleempjes
als je rijd dan klotst dat spul.
in olie zit oa. een \'dope\' die water op kan nemen (van dat drapperige witte spul wordt het dan). en wat dat voor een gevolgen dat heeft weet ik zo snel niet, kan lastig zijn.

Dat is ook zo.... heb ik bij mij op het werk wel eens uit een uitlaat zien komen en ook wel eens uit een carterontluchting... is niet goed hehe :P
 
Als er condenswater in de olie komt, dan vormt zich een mayonaise-achtige emulsie, sludge dus, die zich op \"koude\" plaatsen verzamelt.

dus condenswater + olie is mayo

Bedankt voor de info, dan weet ik eindelijk wat de patatboer dus op m\'n friet gooit en bij m\'n frikandel doet.
mayonaise in/op je olie krijg je inderdaad als je alleen maar korte stukjes rijd en je blok niet voldoende warm wordt. DUs gewoon lekker warm rijden dat blok.. daarom ga ik voor dat ie een maandje onder het zeil gaat in de winter, even een lang stuk rijden. Maargoed, een klein blokje wordt sneller warm dan een groot motorblok... dus de straat uit is voldoende :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan