koelvloeistof intruder 700 lekt

Rian

Rookie
24 aug 2009
3
0
Etten-Leur NBR
hoi
wie kan mij helpen,? gisteren heb ik nogal wat km gereden op mijn suzuki intruder 700cc
ik stopte bij een tank-station, daar gutste het water uit het slangetje onderaan de motor, van de water-koeling, wie kan mij zeggen wat er aan de hand is of wat ik evt moet doen,,,?????
 
Dat "water" wat er uit kwam was hopenlijk géén water maar koelvloeistof (die geschikt is voor een radiateur van een motorfiets) en dat komt er daar uit omdat er teveel in zit op dat moment (expansie tankje is dan al geheel vol). Als je motor (erg) warm is dan zet die vloiestof uit en dus kan het zo zijn dat het niet meer past in het totale systeem en er wat geloost wordt.

Op zich hoeft er dus nog helemaal niets aan de hand te zijn (en heeft er gewoon te veel ingezeten) maar ik zou wel even controleren of het koelvloeistofniveau op het moment nog voldoende op peil is én of de ventilator achter je radiateur nog wel aanslaat op het moment dat de vloeistoftemperatuur boven de 100 á 105 graden komt.
 
Laatst bewerkt:
Klikje Voor een tekening van je gehele koelsysteem :+

Volgens die tekening zou dat expansietankje (nr.34) ergens aan de rechter voorkant bóven je radiateur moeten zitten ....
Het slangetje (nr.36) is het slangetje waar bij jou die vloeistof uitgelopen is .... dus als je dat volgt kom je er ook vanzelf bij uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan