koelvloeistof kookt

psycho-tr

Die hard MF'er
6 okt 2008
692
5
beste MF'ers

Ik heb een probleem met mijn zxr400..

Mijn koelvloeistof kookt in het reservoir en na een flinke stuk gassen gooit hij het via de overloop eruit..als de motor weer koud is is het radiateur weer helemaal leeg.Hij doet trouwens ook als ik tijdje stilsta helemaal warm lopen..Zit de wijzer op zijn uiterst.

dus hij zuigt ook nix terug uit het reservoir wat die wel moet doen.

-Koppaking is al nagekeken..Geen Co in de koelvloeistof.

-Nieuwe drukdop.

-thermostaat met een andere verwisseld

-Fan slaat aan
 
radiateur helemaal leeg?? of reservoir?

wanneer slaat fan aan? misschien is de thermoswitch die de fan aanstuurt stuk.

is de boel goed ontlucht?

hoe wordt de waterpomp aangedreven?
 
Laatst bewerkt:
nou,

Hij gooit alles eruit via de overloop..dus de reservoir is dan leeg ..naderhand zie ik geen koelvloeistof in het radiateur of die helemaal leeg is kan ik niet zeggen.

Ik vul hem bij..knijp paar keer in de slangen en zet de dop erop.

waterpomp wordt aangedreven door de krukkas
 
nou,

Hij gooit alles eruit via de overloop..dus de reservoir is dan leeg ..naderhand zie ik geen koelvloeistof in het radiateur of die helemaal leeg is kan ik niet zeggen.

Ik vul hem bij..knijp paar keer in de slangen en zet de dop erop.

waterpomp wordt aangedreven door de krukkas

Ff goed ontluchten.

Radiateur openen, bijvullen, paar keer gas geven. Rondje rijden zodat de thermostaat helemaal open is geweest, nog keer checken of het niveau goed is. (wel laten afkoelen!!)
 
Laatst bewerkt:
fan slaat aan ..ook als hij niet overloopt..temperatuur?als ik stilsta slaat ie uit op heet.

Koppaking?waarom denk je dat?Ik heb er met een co tester boven het reservoir gehangen met lopende motor..en de tester vloeistof bleef mooi blauw(vloeistof wordt geel als die co ontdekt)
 
nou,

Hij gooit alles eruit via de overloop..dus de reservoir is dan leeg ..naderhand zie ik geen koelvloeistof in het radiateur of die helemaal leeg is kan ik niet zeggen.

Ik vul hem bij..knijp paar keer in de slangen en zet de dop erop.

waterpomp wordt aangedreven door de krukkas

Ik heb zoiets een keer gehad met een auto:
radiateur vol
rijden en koelvloeistof werd naar buiten geperst
bleek de radiateur gewoon verstopt te zijn

Hoe te constateren:
volgooien
ff laten draaien
bovenkant wordt warm
onderkant blijft koud
 
fan slaat aan ..ook als hij niet overloopt..temperatuur?als ik stilsta slaat ie uit op heet.

Koppaking?waarom denk je dat?Ik heb er met een co tester boven het reservoir gehangen met lopende motor..en de tester vloeistof bleef mooi blauw(vloeistof wordt geel als die co ontdekt)


Koppakking zou kunnen, de uitlaatgassen (klein deel daarvan) worden dan in het koelkanalen gedeelte geperst,
 
beste MF'ers

Ik heb een probleem met mijn zxr400..

Mijn koelvloeistof kookt in het reservoir en na een flinke stuk gassen gooit hij het via de overloop eruit..als de motor weer koud is is het radiateur weer helemaal leeg.Hij doet trouwens ook als ik tijdje stilsta helemaal warm lopen..Zit de wijzer op zijn uiterst.

dus hij zuigt ook nix terug uit het reservoir wat die wel moet doen.

-Koppaking is al nagekeken..Geen Co in de koelvloeistof.

-Nieuwe drukdop.

-thermostaat met een andere verwisseld

-Fan slaat aan


Hoe ziet je olie eruit?
 
nou,

Het radiator is overal even warm.En het wordt wel rondgepompt want waneer ik gas geef terwijl de drukdop eraf ligt..zie ik hem beter stromen


misschien niet aan de hand ,....maar........

Ik heb me rot gezocht om 't zelfde fenomeen bij m'n auto .....
Recentelijk daarvóór kop-revisie uitgevoerd bij vriendje-met-eigen-garage-bedrijf..
Expansie-tankje bleef overstromen ,.....geborrel en gesuis in kachel-radiator....
Tankje ineens weer leeg.....

Wat bleek ? .....Gewoon een los zittende slangklem , waardoor iedere keer bij afkoeling buitenlucht ( met zuurstof !) werd aangezogen .
Ontluchten van 't systeem mocht dus steeds niet baten .
Klemmetje vast ,.....groot probeem en oververhitting voorbij... :)

Misschien zelfde "ding" bij jouw motorfiets :?
 
ook eens bij een opeltje 2 soorten koelvloeistof bij elkaar gegooid .....

tjeetje ,......bleef schuimen zeg !!!!

uiteindelijk maar met tuinslang m'n koelsysteem doorgespoeld en opnieuw afgevuld. :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan