Koelvloeistof kx 80

9 apr 2021
13
1
Hallo ik had een vraag ik heb een redelijk oude kx 80 waarschijnlijk onder het bouwjaar 1995 maar nu wou ik de koelvloeistof bijvullen maar welke kan ik het best gebruiken er werdt mij verteld dat als je niet de goede koopt het je Carters aan de binnen kant weg vreet.

groetjes Sander
 
Tot zover m'n geloofwaardigheid 8)7 iig is de kvs blauw, maar wel geschikt voor vrijwel alle materialen die dan ook gebruikt zijn in motorfiets blokken

Editie: ook heb ik nog een kan gamma kvs staan, welke dacht ik groen van kleur is. Die zou tevens geschikt voor allerlei Alu legeringen
 
Jawel kleuren zeg wel wat, rood is gewoon goed, groen kan goed zijn hoeft niet.
Nee de kleuren zeggen niks,dat komt omdat er geen universele afspraken zijn dat een bepaalde koelvloeistof een bepaalde kleur moet hebben.
In mijn Corvette met alublok mocht alleen maar een specifieke koelvloeistof,die was toevallig oranje,maar had net zo goed pimpelpaars kunnen wezen,het is maar net wat de fabrikant opgeeft,in mijn Peugeot met alu motorblok moet weer een andere koelvloeistof,die heeft weer een andere kleur,die is weer roze achtig en in m,n GL zit weer een groene koelvloeistof,
voor m,n 2 takten had ik weer blauwe koelvloeistof die werd geadviseerd door een crossmotor dealer,die mocht ook niet gemengd worden met andere koelvloeistoffen,kortom je moet niet van de kleur uitgaan maar wat voor specificaties de fabrikant opgeeft en daar de juiste koelvloeistof bij zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Nee de kleuren zeggen niks,dat komt omdat er geen universele afspraken zijn dat een bepaalde koelvloeistof een bepaalde kleur moet hebben.
In mijn Corvette met alublok mocht alleen maar een specifieke koelvloeistof,die was toevallig oranje,maar had net zo goed pimpelpaars kunnen wezen,het is maar net wat de fabrikant opgeeft,in mijn Peugeot met alu motorblok moet weer een andere koelvloeistof,die heeft weer een andere kleur,die is weer roze achtig en in m,n GL zit weer een groene koelvloeistof,
voor m,n 2 takten had ik weer blauwe koelvloeistof die werd geadviseerd door een crossmotor dealer,die mocht ook niet gemengd worden met andere koelvloeistoffen,kortom je moet niet van de kleur uitgaan maar wat voor specificaties de fabrikant opgeeft en daar de juiste koelvloeistof bij zoeken.
Ik ben volledig akkoord met het vetgedrukte deel.

Hier vindt men nog extra info omtrent koelvloeistof, info die gewoon klopt.
G12 koelvloeistof zal goed zijn, g12+ ook.
Koelvloeistoffen, welke variant moet je inkopen?
 
Nee de kleuren zeggen niks,dat komt omdat er geen universele afspraken zijn dat een bepaalde koelvloeistof een bepaalde kleur moet hebben.
In mijn Corvette met alublok mocht alleen maar een specifieke koelvloeistof,die was toevallig oranje,maar had net zo goed pimpelpaars kunnen wezen,het is maar net wat de fabrikant opgeeft,in mijn Peugeot met alu motorblok moet weer een andere koelvloeistof,die heeft weer een andere kleur,die is weer roze achtig en in m,n GL zit weer een groene koelvloeistof,
voor m,n 2 takten had ik weer blauwe koelvloeistof die werd geadviseerd door een crossmotor dealer,die mocht ook niet gemengd worden met andere koelvloeistoffen,kortom je moet niet van de kleur uitgaan maar wat voor specificaties de fabrikant opgeeft en daar de juiste koelvloeistof bij zoeken.
Ai blauw is helemaal vaudt! Daar zit silicaat in, das nie goed nie.....
https://www.winparts.nl/blog/welke-...t in verschillende kleuren,de G12 of de G12+.
 
Laatst bewerkt:
zie niet in waarom dat ideaal zou zijn voor 2-takt. 100° is al veel en veel te warm, waarom zou je nog hogere temperaturen willen kunnen halen ?
heb jaren op water gereden, nooit prob's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan