Koelvloeistof lekkage mt10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yammt10

Rookie
24 apr 2022
2
0
Goedenavond,

Sinds kort heb ik bij het starten van mijn MT 10 een naar het schijnt een kleine koelvloeistof lekkage. Dit gebeurt dus vooral als de motor net gestart is en nog niet op temperatuur is! Daarna eigenlijk geen last meer van, ook niet bij stilstand. Heeft iemand enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen? Komt net onder de uitlaat aansluiting vandaan.

Alvast bedankt!
 
de filmpjes moeten gedownload worden, als ze op youtube staan kunnen ze gewoon hier op MF bekeken worden.
gezien de .mov extensie vermoed ik een apple product, maar het is meer dat men dan misschien te lui/beroerd is om te klikken.

Als je een idee wil hebben hoe de motor is opgebouwd zou je eens kunnen kijken op cmsnl.com . die website word veel gebruikt om te kijken hoe iets in elkaar zit en hoe onderdelen tov elkaar zitten.
Er is hier op MF ook een apart MT-10 topic, misschien dat men daar ook het werkplaatshandboek heeft (ter download) .


Het is op zich een pluspunt dat je het überhaupt gezien / ontdekt hebt.
Maar bij dit soort dingen is het dus een kleine moeite om bij een motorzaak langs te rijden en het aan te wijzen, misschien even bellen van tevoren.
Misschien dat je expansie vaatje wat vol zit,waarvan ik niet vermoed dat die boven je uitlaat zit, maar het blijft gewoon gissen als het niet goed te zien is waar het vandaan komt.
 
Dag Yammt10, ik heb het zelfde. Als de motor een tijdje gestaan heeft, lekt hij tijdens de eerste rit (ook als hij warm is) koelvloeistof. Ik las ergens iets over een O-ring. Schijnt vaker voor te komen. Probleem van MT-10 van de eerste jaren. Wat was bij jouw het probleem? Eenvoudig te verhelpen?

Groet, Paul
 
Maatje van me had dit ook.
Dit kwam bij hem van een gescheurde koppeling in de radiator. Helaas was dit een vast deel en was het de hele radiator die vervangen moest worden (nog onder garantie bij hem)

Spuit je motor eens goed af en laat hem warmdraaien
Kijk waar het drupt, dan kan je meestal wel zien van waartussen het komt.
 
Goedenavond,

Sinds kort heb ik bij het starten van mijn MT 10 een naar het schijnt een kleine koelvloeistof lekkage. Dit gebeurt dus vooral als de motor net gestart is en nog niet op temperatuur is! Daarna eigenlijk geen last meer van, ook niet bij stilstand. Heeft iemand enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen? Komt net onder de uitlaat aansluiting vandaan.

Alvast bedankt!
Eerst de boel even schoonmaken, daarna starten. Even foto's maken waar de lekkage zit en hier posten. Dan kunnen we misschien al wat meer zeggen dan met deze info!

En voor Rene53. Misschien is dit wat voor je. Man man wat een reacties geef je toch telkens...
https://www.nha.nl/info/cursus-sociale-vaardigheden
 
Eerst de boel even schoonmaken, daarna starten. Even foto's maken waar de lekkage zit en hier posten. Dan kunnen we misschien al wat meer zeggen dan met deze info!

En voor Rene53. Misschien is dit wat voor je. Man man wat een reacties geef je toch telkens...
https://www.nha.nl/info/cursus-sociale-vaardigheden
wahahaha , ja , we kunnen niet allemaal even lief zijn , en misschien hebben mijn reacties wel een reden , maar die mag ik niet zeggen want dan wordt het halve forum weer ongesteld 🤣 🤣 🤣
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan