koelvloeistof lekkage

roborob64

Rookie
19 aug 2006
1
0
almere
Hallo
Ik heb het volgende probleem met mijn honda dylan 150
Ik heb nu 2 maal gehad dat er koelvloeistof door de dop (hier zit een ontluchtingsgaatje in)van het expansievat koelvloeistof word gegooid als ik op de snelweg rijd, dit gebeurd niet meteen maar meestal als ik er al 30 a 40 km op heb zitten.
Het rare is dat de motor niet gaat koken en de ventilator ook gewoon aanslaat als ie warm word.
Ook borrelt de vloeistof niet in het expansie vat.
Ik heb het nog niet gehad als ik gewoon in de stad rijd of rustig op de prov weg het gebeurd tot nu toe echt alleen op de snelweg bij vol gas.
Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen, het expansievat is niet tevol gevuld.
Ben bij 3 veschillende motorzaken geweest maar die wisten er ook zo geen antwoord op.
hopelijk weet iemand hier iets meer

tot hoors
grt Rob

:?
 
Het kan zijn dat door een lekje ergens in je koppakking je koelsysteem opgeblazen wordt, dit kan gebeuren als de motor goed warmgereden is. (uitzetting van blok, pakking ed) door de druk (verbrandingsgassen) in je koelsysteem kan het blok zijn vloeistof niet meer kwijt en gooit hij het eruit via je expansievat. Kijk eens of er genoeg koelvloeistof in je radiateur zit (dus niet je expansievat) en hou dit ook goed bij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan