Koelvloeistof lekt

Vosjuh

MF veteraan
1 aug 2005
3.115
1
Anderhalve maand geleden heb ik helaas voor het laatst op mijn Suzuki TL1000r gereden en toen merkte ik dat er een klein vlekje koelvloeistof onder de motor lag.
Aangezien ik aanstaande vrijdag op Assen wil rijden besloot ik vandaag om daar even naar te kijken.

Nadat de kappen eraf waren zag ik al snel dat het reservoir leeg was. Vloeistof heb ik aangevuld en ik heb de motor gestart. Bij een temperatuur van ongeveer 60 graden zag ik dat er weer vloeistof op de grond lag. Een nadere inspectie bracht mij bij het volgende 'gaatje', waar de koelvloeistof uitdruppeld.

full

full

full

full

full


Mijn eerste ingeving: "daar is een boutje uitgetrilt". Dus ik op zoek naar een passen boutje, maar helaas... Toen voor de zekerheid contact opgenomen met een motor monteur die mij vertelde dat er een keerring lek is.

Als ik zo naar deze afbeeldingen kijk denk ik nog steeds dat er iets in dat gaatje moet (boutje of rubber plug of whatever).

Iemand die mij kan vertellen of ik een boutje mis of een lek-iets heb.. ??
 
dat is het afvoergaatje van je waterpomp
je waterpomp wordt aangedreven door de motor
en heeft dus 2 dichtingen
1 om de olie in de motor te houden
1 om de koelvloeistof in de daarvoor bestemde zone te houden
als 1 van de 2 lekt kan dit naar buiten druppelen om je er op attent te maken dat er iets mis is
dus: de dichting van je pomp is kaput

soms zijn ze te herstellen, meestal is de waterpomp vervangen de enige optie
 
En koelvloeistof is glad als je er overheen rijdt. -O-

Misschien kan TLRboy het nog snel voor je fixen. O-)
TLRboy

Edit. Leeuwarden is wel een uithoek. ;)
 
Laatst bewerkt:
als de dichting van de waterpomp defect is loopt de koelvloeistof er langs dat gaatje er uit, volgens mij is de dichting defect.
we hebben dat dit jaar op circuit ook voor gehad bij een zx6r, we hebben dan voorlopig schroefdraad in het gat getrokken en er een boutje in gedraaid.
is wel maar een voorlopige oplossing
 
mmm, das mooi K*T.... Had ik er dus toch eerder naar moeten kijken :-(

Dinsdag de fiets maar wegbrengen en hopen dat ie voor vrijdag klaar is !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan