Koelvloeistof lekt??

ScuD

MF'er
21 mrt 2004
235
0
Leuven
Naar aanleiding van het topic 'waar zit de koelvloeistofdop op een ZZR' had ik nog even een vraagje ..
Ik heb m'n koelvloeistof er laten uitlopen, nieuwe ingedaan ,maar er zat nog geen halve liter in of de radiator stond al vol terwijl in het kijkglaasje nog niks stond en er volgens het wph 1,6L in moet, dus heb ik bijgevuld in het overloopreservoir.
Wanneer ik nu de motor laat warmdraaien begint ie koelvloeistof te pissen aan de darm van de waterpomp naar de radiator.Ik heb wat koelvloeistof gedraind zodat de radiator nog maar halfvol zit maar het niveau in het overloopreservoir geeft meer dan Full aan.

Heb ik een probleem of zit er gewoon teveel koelvloeistof in m'n motor dat er uit lekt omdat ie nergens anders heen kan??
P.S. het gaat om een SV650 :+
 
Zit denk lucht in je systeem. Dus vandaar dat je zo weinig koelvloeistof erin krijgt. Beetje knijpen in de leidingen wil wel eens helpen of de motor een beetje heen en weer overhellen en hopen dat het wil zakken.
 
Zit denk lucht in je systeem. Dus vandaar dat je zo weinig koelvloeistof erin krijgt. Beetje knijpen in de leidingen wil wel eens helpen of de motor een beetje heen en weer overhellen en hopen dat het wil zakken.


:^ ff onderste boven zetten, op zijn stuur en zadel :+



[me]smitjr heeft zelf ook een sv650s, maar is hier wel benieuwd naar.[/me]
 
Prob opgelost... ritje gaan doen stond ie even koelvloeistof te pissen (langs de kant van de weg weliswaar en uiteraard opgekuist dus geen gladde plekken veroorzaakt :+ ) en nu doet ie het perfect, niveau in overloopreservoir is naar een normale waarde gedaald en hij lekt niet meer ! :}
 
er zat waarschijnlijk gewoon teveel koelvloeistof in
heb ik ook gehad
ik deed de radiator vol, en dan het reservoir tussen de 2 strepen, en das dus te veel, want het goedje moet dan nog opwarmen en zo
blij voor u dat dit ook opgelost is
en nu :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan