Koelvloeistof slangen aansluiten

gvanminnen

Die hard MF'er
26 jun 2007
706
0
Weet niet of het erg is dat ik weer een topic open, maar heb nu een vraag over de radiateur aansluiting. Hopelijk kunnen wat mensen hier mij helpen met het aansluiten van het blok.

Wil de koelvloeistof slangen aansluiten van een gsxr 750 k4 blok aansluiten, maar heb geen orginele radiateur. Er loopt een dun slangetje vanaf de waterpomp naar de radiateur. Die aansluiting op de radiateur heb ik dus niet en wil hem dus met een T-stuk op de dikkere slang naar de radiateur aansluiten.

Zie tekening. Slang 1 met de rode pijl wil ik bij slang 2 stoppen met de zwarte pijl.
In de dikke slang 2 zet ik dan een t-stuk.

Kan dit of geeft dit problemen?

2wg8495.jpg
 
Heb je dan een radiateur met 1 aansluiting :?

Je moet altijd een doorstroming hebben, dus warm water vanuit het blok aan de bovenkant erin en gekoeld water er weer uit aan de onderkant richting waterpomp.

Zoals jij het aangeeft bypass je de radiateur en heb je geen koeling.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of het erg is dat ik weer een topic open, maar heb nu een vraag over de radiateur aansluiting. Hopelijk kunnen wat mensen hier mij helpen met het aansluiten van het blok.

Wil de koelvloeistof slangen aansluiten van een gsxr 750 k4 blok aansluiten, maar heb geen orginele radiateur. Er loopt een dun slangetje vanaf de waterpomp naar de radiateur. Die aansluiting op de radiateur heb ik dus niet en wil hem dus met een T-stuk op de dikkere slang naar de radiateur aansluiten.

Zie tekening. Slang 1 met de rode pijl wil ik bij slang 2 stoppen met de zwarte pijl.
In de dikke slang 2 zet ik dan een t-stuk.

Kan dit of geeft dit problemen?

[http://i27.tinypic.com/2wg8495.jpg (afbeelding)]

De grote vraag hier is: wat is de functie van dat dunne slangtje vanaf de waterpomp naar de radiateur?
 
Radiateur heeft wel 2 aansluitingen voor dikke slangen. Dus 1 erin en 1 eruit.
Bovenop de radiateur gaat een dunne slang naar het reservoir. Voor overdruk denk ik.

Bij het gsxr 750 k4 blok word de olie ook een beetje gekoeld door de koelvloeistof volgens mij.
Heb dus 2 extra dunne slangen, maar geen aansluitingen voor op me radiateur. Een dunne slang zit bovenop de waterpomp en een links onder het blok naast het oliefilter.
Dit is denk ik ook een in en een uit. Dus dacht maak op de 2 dikke slangen een t-stuk.
 
Radiateur heeft wel 2 aansluitingen voor dikke slangen. Dus 1 erin en 1 eruit.
Bovenop de radiateur gaat een dunne slang naar het reservoir. Voor overdruk denk ik.

Bij het gsxr 750 k4 blok word de olie ook een beetje gekoeld door de koelvloeistof volgens mij.
Heb dus 2 extra dunne slangen, maar geen aansluitingen voor op me radiateur. Een dunne slang zit bovenop de waterpomp en een links onder het blok naast het oliefilter.
Dit is denk ik ook een in en een uit. Dus dacht maak op de 2 dikke slangen een t-stuk.

Of misschien om bij onderdruk koelvloeistof uit her reservoir naar je radiator te pompen ;)
 
Hier zoals ik denk dat het kan. Slang vanaf de waterpomp doe ik bovenaan de radiateur anders moet die het van onder door de radiateur pompen lijkt mij niet goed. Dikke slang vaan achter de cilinders dus onderaan.

jfkv34.jpg


Hoop dat sommige mij hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan