koelvloeistof temparatuur meter

1 sep 2001
103
0
bij mijn motor ( zx7r 1999) loopt de meter amper op ook al is tie echt goed warm en de fan aanslaat de wijzer is dan echter pas drie milimeter opgelopen, is dat normaal??? (lijkt me niet) hoe is dat bij jullie??
 
vlak voor het rode gebied... in het zwarte gedeelte zonder getallen.

Ik schat bij zo\'n 110 graden...

( alleen als het warm weer buiten is, bij lang stilstaan tijdens stoplichten en bruggen )
 
Wat je zou kunnen controleren is de werking van je temperatuursensor:
Wat je doet is de draadjes van de temperatuur sensor loshalen en met elkaar verbinden,(in sommige gevallen zit er alleen een draadje op de sensor die je moet kortsluiten met massa), als het goed is moet je temperatuurmeter nu helemaal het rode vlak inschieten.

Als dit gebeurt is denk ik je temperatuur sensor kaduuk.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt twee van die \"sensoren\" in je systeem zitten (als ik me motorvoertuigen-techniek nog goed kan herineren), eentje die alleen maar de temperatuur meet en eentje de ventilator aanstuurt......

mm, lijkt me redelijk stupid om dat in 2 sensoren te stoppen
zeker als je\'t met 1 sensor kan doen.. weet je gelijk wanneer er iets mis is (je meter valt op, de fan net iets minder of iets vaker te laat)

al ken\'k er niks van trouwes hoor
 
Op Maandag 15 oktober 2001 23:48 schreef poohbeer het volgende:
al ken\'k er niks van trouwes hoor

[poohbeer-pest-modus]

I know ;)

[/poohbeer-pest-modus]

Maar goed,dit is wat ik me kan herineren van de destijds gevolgde opleiding, kan eventueel mijn theorie boekjes er nog op naslaan maar dat wordt morgen.....
 
Laatst bewerkt:
Mijn metertje (ZX-6R, als nog niet iedereen het al minimaal 300 keer gehoord heeft :P ) werkt met grappige blokjes...
Normaal: 3 blokjes (Ook bij klaverbladblazen }) )
Druk stadsverkeer: 4 blokjes
Druk stadsvekeer, files waar je net niet tussendoor past & veel stoplichten (tegenlijkertjd): 5 blokjes

Bij 5 blokjes gaat ook de fan aan... Maximaal is 8 blokjes...

Bij normaal rijden gaat mijn kawaatje dus ook niet over de helft & fantemp (wanneer de fan dus aanslaat) is ook maar iets over de helft... Maar als je geen andere problemen merkt (zoals \'mayo\' in het kijkglaasje v/d olie) denk ik dat het je temperatuurvoelertje is...

Vind de 110 graadjes van BertV trouwens ook wel a/d hoge kant... Meestal springt de fan toch rond de 100-105 graden aan... 110 is érg dicht bij het kookpunt.
 
ik heb de wijze raad op gevolgd en mijn sensors na gekeken en BYM bleek gelijk tehebben met de twee sensors. Het contactje van de sensor was zwaar geoxideert en na een schuur papietje doet ie het beter. De meter loopt op maar blijft ongeveer op 1/4 staan als die goed warm is. Ik hoop dat dit normaal is.

GROTE MUIS wat bedoel je met MAYO in het kijk glaasje??

BEDANKT VOOR DE REACTIES :}
 
Laatst bewerkt:
ik heb de wijze raad op gevolgd en mijn sensors na gekeken en BYM bleek gelijk tehebben met de twee sensors. Het contactje van de sensor was zwaar geoxideert en na een schuur papietje doet ie het beter. De meter loopt op maar blijft ongeveer op 1/4 staan als die goed warm is. Ik hoop dat dit normaal is.

GROTE MUIS wat bedoel je met MAYO in het kijk glaasje??

BEDANKT VOOR DE REACTIES :}

[poohbeer-pest-modus]

Heb je meegelezen?? ;)

[/poohbeer-pest-modus]

Die mayo waarover wordt gesproken is sludge.
Dit onstaat voornamenlijk doordat water en olie met elkaar gemengd worden, en onstaat vaak doordat er OF niet lang genoeg achter mekaar gereden wordt waardoor de motor niet goed op temperatuur komt , OF omdat je ergens een lekkage hebt waardoor er water in je smeersysteem komt, in het ergste geval houdt dit in dat je koppakking stuk is en er daardoor dus koelvloeistof in je smeersysteem terecht komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan