koelvloeistof??

tommyniesje

Die hard MF'er
9 nov 2006
612
0
Ik heb mijn koelvloeistof zojuist gecontroleerd en die is aan de lage kant....

Nu wil ik hem bijvullen maar welke vloeistof moet ik hebben??
Kan ik gewooon bij de shell of texaco vloeistof halen wat normaal in de auto oook moet??

Ik heb een r1???

Alvast bedankt....
 
Als er koelvloeistof in zit, koelvloeistof. Wanneer de fabrikant antivries met water voorschrijft dan deze navolgen.

Water alleen in geval van Antivries (dat moet nog gemengt worden). Koelvloeistof laat zich lastig mengen met water.

Weet niet hoe gevoelig motorfiets motoren zijn (heb er nog zeer weinig ervaring mee) maar een verkeerde koelvloeistof / antivries kan cavitatie als gevolg hebben.
 
Ik vraag mij af of het een probleem is om even bij een motorzaak langs te gaan. Dan weet je zeker dat je het juiste spul erbij doet. Een dure machine ga je toch niet verklooien door een paar euro uit te sparen. Maar goed dat is mijn mening.

Ik sta er wel meer versteld van wat er op het forum wordt gevraagd en waar je de antwoorden voor het oprapen hebt liggen bij de motorbranche.
 
koop gewoon de blauwe normale kant en klare koelvloeistof om bij te vullen. In het geval van de vraagstelling altijd goed.

Deze krijg je er gratis bij ;) ......... Wanneer je echt gaat verversen is het zinvol om navraag te doen bij een dealer cq leverancier. Er zijn tegenwoordig vele soorten vloeistoffen die beter zijn tegen slush en aankoeksel en antie roest voor bijv waterpomp. (Al zijn deze nogal eens van kunsstof, maar goed) Deze nieuwere generatie koelvloeistof is beter om niet te mengen met andere soorten. Niet dat het schadelijk is voor je systeem. Maar de speciale werking zou teniet gedaan worden.

persoonlijk zeg ik: geldklopperij bij normaal gebruik en regelmatig onderhoud. Zou zelf gewoon voor de normale blauwe kiezen. Zeker voor een motor. Speciale spul moet je voor weinig kilometer makende klassiekers houden. suc6 en doe je ding ermee. :W

was er al gezegd dat je motor techt moet staan bij het meten. :+ _O-
 
Je kan niet alle koelvloeistoffen mengen. Als ik jou was, zou ik long life vloeistof kopen, van het type wat wel mengbaar is met de verschillende koelvloeistoffen.

Voor alle types --> Google

~[edit]Ik geloof dat mijn antwoord er al stond :+ :X |( :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan