koelvloeistoftankske leeg r6?

eugene

MF veteraan
11 feb 2003
3.630
0
kortrijk, belgium
gisteren was ik bezig met een andere kettingset aan het steken op mn r6
ik smijt dus alle kappen eraf
en wat zie ik dat dat tankje(wit) links van de moto ter hoogte van de versnellingsbak leeg is?
ik heb met de r6 onlangs nog op zolder gereden en de motor werd nooit te warm...
is dat misschien omdat de koelvloeistofpomp(waterpomp) kapot is?
heeft nog iemand dit probleem gehad?
iemand zei me dat dit de waterpomp zou zijn omdat de motor meer dan een jaar heeft stil gestaan...

graag vlug antwoord want volgende week moet ik op croix gaan sjeezen en zou niet willen dat de motor plots te warm krijgt....
 
Het witte tankje dient slechts als overloop op de R6. Er zit ook geen terugloop op of iets dergelijks, dus hij zal het nooit 'leegdrinken' omdat er te weinig koelvloeistof in je koelsysteem zit.

Ik laat het in ieder geval altijd leeg. Dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd (getest bij een '00, '02, '03 en '04 ;) ) De '00 heeft inmiddels bijna 30000 km gelopen met een leeg tankje, waaronder meer dan 10000 km circuit ...
 
Het witte tankje dient slechts als overloop op de R6. Er zit ook geen terugloop op of iets dergelijks, dus hij zal het nooit 'leegdrinken' omdat er te weinig koelvloeistof in je koelsysteem zit.

Ik laat het in ieder geval altijd leeg. Dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd (getest bij een '00, '02, '03 en '04 ;) ) De '00 heeft inmiddels bijna 30000 km gelopen met een leeg tankje, waaronder meer dan 10000 km circuit ...

ahja?
nu val ik van mn stoel, want er staat toch een maximum en een minimum op da klein wit tankske?
dus das nie erg?
ik vond het al raar, want veel moest ik de radiator niet bijvullen...
hopelijk is het niets, heb geen goestin om nog kosten te doen ;)
 
Het witte tankje dient slechts als overloop op de R6. Er zit ook geen terugloop op of iets dergelijks, dus hij zal het nooit 'leegdrinken' omdat er te weinig koelvloeistof in je koelsysteem zit.

Ik laat het in ieder geval altijd leeg. Dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd (getest bij een '00, '02, '03 en '04 ;) ) De '00 heeft inmiddels bijna 30000 km gelopen met een leeg tankje, waaronder meer dan 10000 km circuit ...

je bent toch zeker datet dat klein wit tankje is aan de linker kant he? ter hoogte van de versnellingsbak?
 
je bent toch zeker datet dat klein wit tankje is aan de linker kant he? ter hoogte van de versnellingsbak?

We hebben het over hetzelfde ;) :
pict0016.sized.jpg


Hier had ik 'em nog niet leeg gegooid en zit 'ie nog vol met groene vloeistof.
 
Het witte tankje dient slechts als overloop op de R6. Er zit ook geen terugloop op of iets dergelijks, dus hij zal het nooit 'leegdrinken' omdat er te weinig koelvloeistof in je koelsysteem zit.

Ik laat het in ieder geval altijd leeg. Dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd (getest bij een '00, '02, '03 en '04 ;) ) De '00 heeft inmiddels bijna 30000 km gelopen met een leeg tankje, waaronder meer dan 10000 km circuit ...

Het vacuum in de radiator zuigt toch het reservoir weer leeg.

Anders liep er toch wel een overloopslang van de radiator naar het wegdek O-)

Scheelt wee een halve kilo aan een reservoir + vloeistof waar de motor niets aan heeft.
 
Het vacuum in de radiator zuigt toch het reservoir weer leeg.

Anders liep er toch wel een overloopslang van de radiator naar het wegdek O-)

Schaatsen is niet mijn favoriete hobby :) Dat spul is glad ...

Scheelt wee een halve kilo aan een reservoir + vloeistof waar de motor niets aan heeft.

Daarom laat ik het ook leeg. Het tankje blijft wel zitten, voor het geval er op warme dagen toch een overschot aan vloeistof mocht zijn.
 
Bij mij zit er inderdaad gedestilleerd water in. Maar niet iedereen neemt die moeite op bijvoorbeeld een circuitdag ...Ik laat het tankje leeg, niet de radiator ;) Of begrijp ik je verkeerd ?

Ik denk dat ik jou ook niet helemaal begrijp. maar waarom zit er dan een minimumstreepje op het tankje. Dat streepje geeft dus aan hoeveel water of koelvloeistof er minimaal in het tankje moet zitten. Het is een overloopreservoir en ik denk dat het de bedoeling is dat de radiator nooit zonder vocht komt te zitten. Koelt de inhoud van de radiator af dan zuigt hij water/koelvloeistof aan vanuit dit reservoir.
 
Ik denk dat ik jou ook niet helemaal begrijp. maar waarom zit er dan een minimumstreepje op het tankje. Dat streepje geeft dus aan hoeveel water of koelvloeistof er minimaal in het tankje moet zitten. Het is een overloopreservoir en ik denk dat het de bedoeling is dat de radiator nooit zonder vocht komt te zitten. Koelt de inhoud van de radiator af dan zuigt hij water/koelvloeistof aan vanuit dit reservoir.

Geen idee waarom die streepjes er op staan. Maar zoals ik hier boven reeds aangaf geloof ik nog steeds niet dat het tankje dient om vloeistof uit op te zuigen als dit nodig is.

Iemand anders die dit misschien wel weet ?

Wat een 'zuig'-verhaal ... :+
 
jamaar, kan da nu kwaad of nie?
misschien eens op het sport vragen?

Volgens mij kan het geen kwaad.

Ik heb het nog maar 1 keer gehad dat er op een hele warme dag iets uit de radiator in het tankje werd gedumpt. Heb ik er toen meteen uitgegooid.

Verder heb ik nooit meer iets bijgevuld en de temperatuur is nog steeds
prima in orde.
 
Instructieboekje :? :? :?

En lijkt me wel dat dat minimum er niet voor niks op staat.

Die japanner zat echt niet achter zijn ontwerpkompjoeter te denken van:
"goh, wat zal ik toch eens op dat tankje schrijven. Mimimum misschien? Ja, leuk, dat doen we !"

Als dat reservoir leeg is en je radiateur vraagt om meer komt er toch lucht in je radiauteur? Of heb ik nou al 5 jaar voor niks de HTS zitten doen???

Je kan wel mazzel hebben dat ie precies net vol blijft staan, maar mocht je ergens verlies hebben is het toch leuk om nog een beetje in je reservoir te hebben.

Tip voor de liefhebbers: zoek reservoir eens op in het woordenboek *D
 
Instructieboekje :? :? :?

En lijkt me wel dat dat minimum er niet voor niks op staat.

Die japanner zat echt niet achter zijn ontwerpkompjoeter te denken van:
"goh, wat zal ik toch eens op dat tankje schrijven. Mimimum misschien? Ja, leuk, dat doen we !"

Als dat reservoir leeg is en je radiateur vraagt om meer komt er toch lucht in je radiauteur? Of heb ik nou al 5 jaar voor niks de HTS zitten doen???

Je kan wel mazzel hebben dat ie precies net vol blijft staan, maar mocht je ergens verlies hebben is het toch leuk om nog een beetje in je reservoir te hebben.

Tip voor de liefhebbers: zoek reservoir eens op in het woordenboek *D

Kijk dat bedoel ik nou.

Edit: da's nou weer een fzr-rijder, duidelijke taal
 
Zie topictitel:

Koelvloeistoftankske :?

Ik zou der koelvloeistof in doen ipv water.

Leuker kenne we't nie make, wel makkelijker.

[me]Webster hoort altijd verhalen over suiker in de tank, zou dat ook een leuk effect hebben in dit tankje?[/me]
 
Zie topictitel:

Koelvloeistoftankske :?

Ik zou der koelvloeistof in doen ipv water.

Leuker kenne we't nie make, wel makkelijker.

[me]Webster hoort altijd verhalen over suiker in de tank, zou dat ook een leuk effect hebben in dit tankje?[/me]

om een lang verhaal kort te maken
ik heb water in mn koelvloeistoftankske gedaan }) })

tzal wel allemaal voor niets geweest zijn :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan