Koelwater probleem

zx9rpiet

Rookie
13 aug 2006
6
0
Grolle
Na vandaag een stukje te hebben gereden op mijn zx9r van 1995, rij ik de oprit op en zie dat er koelwater uitloopt. Ik heb de zij kap er af gehaald en bekeken waar het vandaar kwam, nou zag ik dat het uit de overloop van het expansie vat komt. Kan iemand mij er iets over vertellen of iemand die het zelfde heeft gehad, wat het probleem is!
 
Hoeft perse een probleem te zijn.
Heb je al eens wat bijgevuld, en misschien iets te veel?
Een echt expansievat is dat trouwens niet, want dan is het een echt gesloten systeem.
Nu gaat (als de druk te hoog is) koelvloeistif via de drukdop naar je overlooptank (expansievat). Als je overlooptank al te vol zit loopt het eruit.
Controleer of je radiator (koud!) nog vol is, en of de drukdop nog goed is.
Als de drukdop wat slap is gooit hij de koelvloeistof er makkelijker uit.
 
als ik de dop van het expansie vat afhaal en geef gas dan komt het water omhoog, dus dat zou betekenen dat de kop pakking er uit ligt. Dat kan de oorzaak zijn van verzakte bussen. Dus als ik alles laat afvlakken dan is het opgelost of moet ik nog iets met die bussen doen! Heeft iemand een antwoord hier op. Groeten
 
als ik de dop van het expansie vat afhaal en geef gas dan komt het water omhoog, dus dat zou betekenen dat de kop pakking er uit ligt. Dat kan de oorzaak zijn van verzakte bussen. Dus als ik alles laat afvlakken dan is het opgelost of moet ik nog iets met die bussen doen! Heeft iemand een antwoord hier op. Groeten
dat hoort volgens mij gewoon komt doordat de pomp dan harder werkt
 
ik heb het ook eerst ontkend, heel mijn water systeem nagekeken. daarna kom je in de fase dat je in de put komt, en daarna accepteer je het gewoon en dan kun je eindelijk aan de oplossing gaan werken. *O*
succes in elk geval.

laten vlakken lost het probleem op, echter normaal gesproken moeten de kleppen eruit, omdat die 0.1 mm onder het pasvlak uitkomen, dat betekend dus ook de klepseals vervangen, al doet niet iedereen dat.

en die ondingen kosten 10 euro per stuk :Y *O*

prettige middag verder he O-)
 
Laatst bewerkt:
ik heb het ook eerst ontkend, heel mijn water systeem nagekeken. daarna kom je in de fase dat je in de put komt, en daarna accepteer je het gewoon en dan kun je eindelijk aan de oplossing gaan werken. *O*
succes in elk geval.

laten vlakken lost het probleem op, echter normaal gesproken moeten de kleppen eruit, omdat die 0.1 mm onder het pasvlak uitkomen, dat betekend dus ook de klepseals vervangen, al doet niet iedereen dat.

Je moet natuurlijk wel de cilinderrij vlakken he.

Misschien is het wellicht slim om ook de cilinderkop te vlakken als het blok toch al open ligt, maar dat lost het probleem van de zakkende cilinders niet op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan