gerrit1957
Heerlijk wonen in Spanje.
Het duurt maar een paar dagen , van 9 t/m 15 Januari maar het lijk mij leuk om deze ervaring van deze Jongens hier te vermelden.
Ik probeer hier in de OP de dagen bij te houden .
EK Superstock 600 rijders Koen Zeelen en Tony Coveña zijn momenteel in de Verenigde Staten voor het Texas Tornado Bootcamp van MotoGP coureur Colin Edwards. Voor Racesport.nl houdt het tweetal een dagboek bij , samen met Gerrit van MF
In navolging van rijders zoals Kevin Schwantz, Ron Haslam, Jeremy McWilliams, Keith Code, Jason Pridmore en onze eigen Wilco Zeelenberg besloot MotoGP coureur Colin Edwards ook iets dergelijks te gaan doen maar dan anders.
De Amerikaan liet in de tweede helft van 2010 even ten noorden van Houston, Texas op een stuk land van 20 hectare een faciliteit bouwen waar naar hartenlust gewerkt kan worden aan het verbeteren van je rijstijl met daarnaast ook ruimte voor vertier in de vorm van een Saloon/Hotel, een paintball parcours en meer, Edwards noemde het de 'Texas Tornado Boot Camp'.
Van 9 t/m 15 Januari wordt de eerste ‘Texas Tornado Bootcamp’ riders only van 2012 gehouden! Dit maal zijn er twee Nederlanders aanwezig: Koen Zeelen en Tony Coveña. Onder leiding van Colin Edwards en zijn mede instructeurs word er hier gewerkt aan de zithouding en de balans op de motor, ook wel flattrack racing genoemd. Met een Yamaha 125cc 4-takt, met achter een slick en voor een noppen band, is de controle over de motor uiterst belangrijk.
Dag 1.
Koen: Gisteren (08-01-2012) zijn we aangekomen op de range van Colin. Het ziet er hier echt werkelijk fantastisch uit. Voor de deelnemers is er een ‘saloon’ waar we de hele week zullen verblijven. Vandaag zijn we voor het eerst gaan rijden. Het is belangrijk dat je bij flattrack racen vanaf het begin goed de techniek toepast. Hiervoor kregen we ook het eerste dagdeel les in het aanremmen, zithouding, corner exit en nog veel meer. Het valt vies tegen om de motor perfect te beheersen en te zorgen dat je precies op het goede moment instuurt en het gas opent, maar op het einde van de dag ging dit al aardig goed en gingen we al ‘sideways’, zoals Colin het noemt, over het circuit. In de pauze hebben we bijvoorbeeld mogen schieten met handgeweren van verschillende calibers, ook dit is erg gaaf om een keer mee te maken! Morgen gaan we de oval op voor het echte werk! Hiervan zullen jullie ook weer een kort verslagje van krijgen!
Tony: Echt een super ervaring is de Texas Tornado Bootcamp. Na de hele dag bezig zijn geweest op onze motortjes zijn er al aardige sprongen te zien qua motorbeheersing. Een van de moeilijkste drills die we vandaag hebben gedaan was toch wel het inglijden van de bochten in combinatie met de achterrem. Een niet zo ingewikkelde opgave maar staand met slicks achter is het bijna niet moeilijker te bedenken! De ‘minisuperpole’ was vandaag wel een van de hoogtepunten van de dag waarbij je in 2 flying laps je superpole tijd moet neerzetten. Dit zullen we door de week aan het eind van de dag herhalen en we zullen dan ook alles uit gooien om de Nederlandse eer hoog te houden tijdens de laatste dag! Nu hopen dat de regen wat zal minderen en dan worden de onoverdekte banen vrij gemaakt waarop we aan het echte werk kunnen beginnen!
Dag 2 & 3
Koen: Helaas was er op de tweede dag niet de mogelijkheid om de oval en TT-track op te gaan. Vanwege zware regenval op dag 1, waren deze circuits nog te zacht om op te rijden. Ik heb samen met Tony deze dag goed benut om onze techniek te verbeteren. Hierbij kregen we instructies van een AMA Pro flattrack racer. Hij leerde ons om de bocht goed in te glijden en de voorkant de bocht door te duwen. We hebben de afgelopen twee dagen veel geleerd, waardoor de drills afgerond zijn. Nu gaan we écht racen en er zal een competitie starten.
Vandaag (dag 3) hebben we gebruik kunnen maken van de TT-track. Dit is een technisch circuit waarop ze hier wedstrijden houden. Nu werd het circuit van gisteren met de TT-track gekoppeld en ontstond er een grotere baan. Hierop hebben we veel challenges gedaan. Doordat dit een racer’s only camp is, ging het er hard aan toe en waren er hier en daar stevige crashes. Gelukkig ben ik zelf niet hard gecrashed. Wel voelde ik me voor twee seconden Superman, omdat ik met mijn voorwiel in een kuil terecht kwam en voorover over de motor vloog. Gelukkig volbracht ik deze salto zonder kleerscheuren. Ook vandaag konden we geen gebruik maken van de oval door dezelfde redenen als gister. Voor morgen hebben we zekerheid gekregen dat dit wel kan. Colin heeft ons overtuigd dat er dan nog 10x meer fun is!
Tony: De afgelopen twee dagen waren nog productiever dan ik had verwacht na al op de eerste dag zoveel technieken te hebben doorlopen. Het werd vandaag (3e dag) ook nog eens een stukje intressanter gemaakt door al de wedstrijdjes en team competities die werden gehouden. Zo kregen we onder andere een head to head battle en een mini-endurance met de teams die vanmiddag zijn gevormd. Al snel bleek dat het zaak was om te blijven zitten maar tijdens de race bleek dat zeer lastig, zo vielen de rijders als domino’s in combinatie met de wissels! Voor morgen word het eindelijk tijd om de Oval-track uit te proberen waar ik dan ook echt naar uit kijk. Een echte flattrack experience zal dit dan ook worden.
Een leuk extraatje dat niet te vergeten valt was de bird-shooting. Er werden drie schietschijfen afgeworpen die moesten worden geraakt met een shotgun, en niet een kleintje ook zeg pff wat een knal! Waarschijnlijk gaat dit ook nog een opdracht worden in de team-competition, schieten als cowboy billie!
Bron:Racessport.nl
Ik probeer hier in de OP de dagen bij te houden .
EK Superstock 600 rijders Koen Zeelen en Tony Coveña zijn momenteel in de Verenigde Staten voor het Texas Tornado Bootcamp van MotoGP coureur Colin Edwards. Voor Racesport.nl houdt het tweetal een dagboek bij , samen met Gerrit van MF
In navolging van rijders zoals Kevin Schwantz, Ron Haslam, Jeremy McWilliams, Keith Code, Jason Pridmore en onze eigen Wilco Zeelenberg besloot MotoGP coureur Colin Edwards ook iets dergelijks te gaan doen maar dan anders.
De Amerikaan liet in de tweede helft van 2010 even ten noorden van Houston, Texas op een stuk land van 20 hectare een faciliteit bouwen waar naar hartenlust gewerkt kan worden aan het verbeteren van je rijstijl met daarnaast ook ruimte voor vertier in de vorm van een Saloon/Hotel, een paintball parcours en meer, Edwards noemde het de 'Texas Tornado Boot Camp'.
Van 9 t/m 15 Januari wordt de eerste ‘Texas Tornado Bootcamp’ riders only van 2012 gehouden! Dit maal zijn er twee Nederlanders aanwezig: Koen Zeelen en Tony Coveña. Onder leiding van Colin Edwards en zijn mede instructeurs word er hier gewerkt aan de zithouding en de balans op de motor, ook wel flattrack racing genoemd. Met een Yamaha 125cc 4-takt, met achter een slick en voor een noppen band, is de controle over de motor uiterst belangrijk.
Dag 1.
Koen: Gisteren (08-01-2012) zijn we aangekomen op de range van Colin. Het ziet er hier echt werkelijk fantastisch uit. Voor de deelnemers is er een ‘saloon’ waar we de hele week zullen verblijven. Vandaag zijn we voor het eerst gaan rijden. Het is belangrijk dat je bij flattrack racen vanaf het begin goed de techniek toepast. Hiervoor kregen we ook het eerste dagdeel les in het aanremmen, zithouding, corner exit en nog veel meer. Het valt vies tegen om de motor perfect te beheersen en te zorgen dat je precies op het goede moment instuurt en het gas opent, maar op het einde van de dag ging dit al aardig goed en gingen we al ‘sideways’, zoals Colin het noemt, over het circuit. In de pauze hebben we bijvoorbeeld mogen schieten met handgeweren van verschillende calibers, ook dit is erg gaaf om een keer mee te maken! Morgen gaan we de oval op voor het echte werk! Hiervan zullen jullie ook weer een kort verslagje van krijgen!
Tony: Echt een super ervaring is de Texas Tornado Bootcamp. Na de hele dag bezig zijn geweest op onze motortjes zijn er al aardige sprongen te zien qua motorbeheersing. Een van de moeilijkste drills die we vandaag hebben gedaan was toch wel het inglijden van de bochten in combinatie met de achterrem. Een niet zo ingewikkelde opgave maar staand met slicks achter is het bijna niet moeilijker te bedenken! De ‘minisuperpole’ was vandaag wel een van de hoogtepunten van de dag waarbij je in 2 flying laps je superpole tijd moet neerzetten. Dit zullen we door de week aan het eind van de dag herhalen en we zullen dan ook alles uit gooien om de Nederlandse eer hoog te houden tijdens de laatste dag! Nu hopen dat de regen wat zal minderen en dan worden de onoverdekte banen vrij gemaakt waarop we aan het echte werk kunnen beginnen!
Dag 2 & 3
Koen: Helaas was er op de tweede dag niet de mogelijkheid om de oval en TT-track op te gaan. Vanwege zware regenval op dag 1, waren deze circuits nog te zacht om op te rijden. Ik heb samen met Tony deze dag goed benut om onze techniek te verbeteren. Hierbij kregen we instructies van een AMA Pro flattrack racer. Hij leerde ons om de bocht goed in te glijden en de voorkant de bocht door te duwen. We hebben de afgelopen twee dagen veel geleerd, waardoor de drills afgerond zijn. Nu gaan we écht racen en er zal een competitie starten.
Vandaag (dag 3) hebben we gebruik kunnen maken van de TT-track. Dit is een technisch circuit waarop ze hier wedstrijden houden. Nu werd het circuit van gisteren met de TT-track gekoppeld en ontstond er een grotere baan. Hierop hebben we veel challenges gedaan. Doordat dit een racer’s only camp is, ging het er hard aan toe en waren er hier en daar stevige crashes. Gelukkig ben ik zelf niet hard gecrashed. Wel voelde ik me voor twee seconden Superman, omdat ik met mijn voorwiel in een kuil terecht kwam en voorover over de motor vloog. Gelukkig volbracht ik deze salto zonder kleerscheuren. Ook vandaag konden we geen gebruik maken van de oval door dezelfde redenen als gister. Voor morgen hebben we zekerheid gekregen dat dit wel kan. Colin heeft ons overtuigd dat er dan nog 10x meer fun is!
Tony: De afgelopen twee dagen waren nog productiever dan ik had verwacht na al op de eerste dag zoveel technieken te hebben doorlopen. Het werd vandaag (3e dag) ook nog eens een stukje intressanter gemaakt door al de wedstrijdjes en team competities die werden gehouden. Zo kregen we onder andere een head to head battle en een mini-endurance met de teams die vanmiddag zijn gevormd. Al snel bleek dat het zaak was om te blijven zitten maar tijdens de race bleek dat zeer lastig, zo vielen de rijders als domino’s in combinatie met de wissels! Voor morgen word het eindelijk tijd om de Oval-track uit te proberen waar ik dan ook echt naar uit kijk. Een echte flattrack experience zal dit dan ook worden.
Een leuk extraatje dat niet te vergeten valt was de bird-shooting. Er werden drie schietschijfen afgeworpen die moesten worden geraakt met een shotgun, en niet een kleintje ook zeg pff wat een knal! Waarschijnlijk gaat dit ook nog een opdracht worden in de team-competition, schieten als cowboy billie!
Bron:Racessport.nl
Laatst bewerkt: