koevloeistof van de gamma

YaKuZa

MF veteraan
10 mrt 2004
9.101
0
Den Haag
Facebook
hallo ik vraag me af of er mensen zijn die de koelvloeistof van de gamma gebruiken in hun motor,er staat bij dat het geschikt is voor aluminium motorblokken enzo,dus kan ik dit spul zonder problemen in mijn suzuki gooien?

is in de aanbieding trouwens 5 liter voor 5,99.
 
koelvloeistof is inderdaad voor het rondpompen en dus voor de benodigde koeling van het blok

het verschil zou kunnen zijn bij de goedkope 'gamma' vloeistof en de duurdere is dat er een dope aan is toegevoegd om het roesten te verminderen en de deeltjes vuil klein te houden om verstoppingen te verkomen.

Ik weet zelf niet hoe het zit met bepaalde motormerken hoe gevoelig die er voor bij..

bij auto's weet ik het wel, bijv. vergelijk een renault met toyota,,
toyota kan alles in wat koelvloeistof betreft, renault is zeer gevoelig wat dat betreft, vaak tref je na enig jaar rijden een drapje aan in het reservoir van een renault, ik gebruik even auto's om voorbeeldje te maken.

hoop dat het gezeik van mij genoeg info is, haha

Greetz mij
 
Ja, die dure natuurlijk!

Ik zou' d'r niet zo moeilijk over doen, vb. ik koop olie hier staat alleen de naam op van het bedrijf die deze olie in de flessen doet zeg merk-X- kost 7 euro p.l. deze zelfde olie vullen ze de flessen voor....shell..... fles 12 euro ofzo? Ik weet niet wat Shell olie precies in de winkel kost hoor.
Maar deze olie (Shell)is dan ineens goed en de fles die ik heb zonder Shell erop maar met precies dezelfde specificaties is dan slecht/minder?

Tja ...
 
Ja, die dure natuurlijk!

Ik zou' d'r niet zo moeilijk over doen, vb. ik koop olie hier staat alleen de naam op van het bedrijf die deze olie in de flessen doet zeg merk-X- kost 7 euro p.l. deze zelfde olie vullen ze de flessen voor....shell..... fles 12 euro ofzo? Ik weet niet wat Shell olie precies in de winkel kost hoor.
Maar deze olie (Shell)is dan ineens goed en de fles die ik heb zonder Shell erop maar met precies dezelfde specificaties is dan slecht/minder?

Tja ...
ja dat is ook met ingeblikt voedsel huismerk is goedkoop ,hak is duur,maar de inhoud is het zelfde ,dat bedoel je toch,en dat is zo.
 
Ja, die dure natuurlijk!

inderdaad gewoon de allerduurste nemen als je dat gerust stelt ;)

zelf heb ik geen motor met koelvloeistof maar vind het een beetje kortzichtig klinken dat die van de gamma perse fout is vanwege de prijs. gooi zelf ook niet de aller duurste olie in de motor maar ben meer dan tevreden over diegene die ik wel gebruik.
 
Koelvloeistof smeert voor wat ik gehoord heb je koelvloeistofpomp, die lager dus. Da`s de enige reden waarom ik vloeistof kocht in curacao voor m`n chevrolet. Welk type vloeistof.... als het die pomp smeert zal het wel goed zijn...
 
Probleem is dat je nooit kunt controleren wat erin zit. Ik gebruik relatief goedkope koelvloeistof, maar wissel ieder jaar en gooi er een half blikje Bar's Leaks bij, dat beschermt preventief tegen lekken en houdt alle rubberringen en keerringen soepel. Heb uit onafhankelijke betrouwbare bron vernomen dat dat erg goed spul is i.t.t. pillen en andere middeltjes die verkocht worden. De vloeistof ziet er niet meer uit (wordt soort dun braaksel)maar ik doe dit nu een jaar of zes bij een oude Goldwing, na vervanging van de waterpomp en het gaat tot nu toe goed.
 
Grappig: Ik volg dit topic al een poosje en ontdek nu pas dat de titel luidt:
"KOE-vloeistof van de gamma". Ik word waarschijnlijk geinverteerd-dislectisch

We hebben het hier dus duidelijk over vloeistof met een 100% organische samenstelling?
ja je bent er achter gekomen was gewoon en test of jullie wel allemaal opletten O-)
 
Probleem is dat je nooit kunt controleren wat erin zit. Ik gebruik relatief goedkope koelvloeistof, maar wissel ieder jaar en gooi er een half blikje Bar's Leaks bij, dat beschermt preventief tegen lekken en houdt alle rubberringen en keerringen soepel. Heb uit onafhankelijke betrouwbare bron vernomen dat dat erg goed spul is i.t.t. pillen en andere middeltjes die verkocht worden. De vloeistof ziet er niet meer uit (wordt soort dun braaksel)maar ik doe dit nu een jaar of zes bij een oude Goldwing, na vervanging van de waterpomp en het gaat tot nu toe goed.
Ja, leuk spul, heeft me de koppakking van mijn R5 gekost.. radiator bestaat uit allemaal kleine kanaaltjes en dat leak stop dicht lekken (en dat zijn ook kleine gaatjes)
 
Are you using the right summer coolant / antifreeze?
You need to match the right product to the performance demands of the equipment. Engines with heavy-duty cooling systems need special care and protection year round. Unfortunately, many customers do not service their equipment’s cooling systems regularly and if they do, they believe that just any antifreeze or summer coolant will do the job.


This is not true!
While most antifreeze coolants will prevent freeze-up or boil-over, they simply do not perform adequately in heavy-duty machines. They can’t provide the balanced protection the cooling system needs to operate under extreme pressures and temperatures and with high flow volumes of engine coolant.


Why choose John Deere Cool-Gard over other products?
John Deere has specifically engineered the fully formulated, heavy-duty Cool-Gard to match the performance requirements of our equipment. This is the same coolant as used in new John Deere machines. John Deere Cool-Gard is available as pre-diluted (ready-to-use) product, which contains 50% demineralized and deionized water and has a freeze point of –36°C. It is available in a variety of different containers:
 
dikke engelse bullshit

Tja en wij van wc-eend adviseren... wc-eend. Verassend ook.
Weet je wat ik op me stage in zwaar belaste motoren gooide zoals bulldozers, graafmachines en shovels? Gewoon een hele hoop water met een zootje anti-vries der doorheen. En dat bedrijf draait toch wel al een tijdje mee.

Haha die titel koe-vloeistof is wel grappig ja. Het valt mij pas op toen ik de reactie las, terwijl ik de titel toch wel regelmatig heb gelezen.
 
Ietsje serieuzer: Kijk even in je motorhandboek of er bijzondere specificatie wordt voorgeschreven voor jouw motor. Let ook op dat er diverse kwaliteiten zijn qua levensduur: 2 jaar, 5 jaar en "onbeperkt". Ik koop altijd de "5 jaar" versie van Halfords voor mijn Africa Twin (en vervang ieder jaar :o ..., ach, het is maar 2.5 liter).
Ik ben ook maar voor de Halfords long life versie gegaan á 3,95 per liter.
Zou tot -38 C beschermen en geschikt zijn voor alle koelsystemen.
beschermt tegen corrosie van metaal, inclusief aluminium.
voldoet aan normen van VW, Opel, Ford, Mercedes, Renault.

Als je maar 2 liter nodig hebt, blijf je met 3 liter zitten van dat Gamma spul en bespaar je slecht 3 euro's.

Het heeft trouwens een rose achtig kleurtje en ik weet niet hoe het smaakt :+

(Te aantrekkelijk voor kids dus, goed wegstoppen dan maar,
Vreemd dat hier geen beveiligde dop op zit :( )
 
De prijs verschilt ook een beetje omdat de minimale temp verschilt... namelijk -25, -35, -38..... maarja als je in NL blijft rijden... dan mag je hem wel in de friezer zetten :X

Ik zou ook niet op het randje gaan zitten maar -35 lijkt mij meer dan voldoende ;)
 
De prijs verschilt ook een beetje omdat de minimale temp verschilt... namelijk -25, -35, -38..... maarja als je in NL blijft rijden... dan mag je hem wel in de friezer zetten :X

Ik zou ook niet op het randje gaan zitten maar -35 lijkt mij meer dan voldoende ;)
motor staat warm binnen en komt niet meer buiten voorlopig,dus motor komt nooit onder het vriespunt,hooguit een graadje of +15 ,dus dat maakt niet zo veel uit.
 
Juist, dat Bar's Leak alleen gebruiken bij lekkage. Nooit preventief. Het dicht gaatjes. Dus ook kleine kanaaltjes in je kop. Bij een auto kan zelfs je kachelradiateur verstoppen door die zooi.

Dat is het mooie van Bar's Leaks, het is de enige fabrikant die durft te garanderen dat je koelkanalen niet verstopt raken. Jaguar heeft het zelfs gebruikt om in nieuwe auto's te doen. Als het zou verstoppen zou ik allang met kokende motoren hebben moeten staan, want het zit al jaren in mijn auto en mijn motor. Verder is het naar mijn ervaring net als met olie: op tijd wisselen (misschien wel vaker dan de fanbrikant voorschrijft) is belangrijker dan de duurste nemen en maar iets langer laten zitten omdat het zo duur is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan