koevloeistof van de gamma

YaKuZa

MF veteraan
10 mrt 2004
9.101
0
Den Haag
Facebook
hallo ik vraag me af of er mensen zijn die de koelvloeistof van de gamma gebruiken in hun motor,er staat bij dat het geschikt is voor aluminium motorblokken enzo,dus kan ik dit spul zonder problemen in mijn suzuki gooien?

is in de aanbieding trouwens 5 liter voor 5,99.
 
duidelijk dat jullie niet van silica deeltjes hebben gehoord
Mijn CX kan dat niet aan, en met hem nog andere motoren... door die deeltjes schuurje (verassend snel) door bepaalde keeringen heen.... plons blok vol water HEERLIJK!!
 
Ik persoonlijk geef de voorkeur aan de koelvloeistof van Wickes, merkbaar betere accelleratie, minder verbruik etc :+

Ietsje serieuzer: Kijk even in je motorhandboek of er bijzondere specificatie wordt voorgeschreven voor jouw motor. Let ook op dat er diverse kwaliteiten zijn qua levensduur: 2 jaar, 5 jaar en "onbeperkt". Ik koop altijd de "5 jaar" versie van Halfords voor mijn Africa Twin (en vervang ieder jaar :o ..., ach, het is maar 2.5 liter).
 
duidelijk dat jullie niet van silica deeltjes hebben gehoord
Mijn CX kan dat niet aan, en met hem nog andere motoren... door die deeltjes schuurje (verassend snel) door bepaalde keeringen heen.... plons blok vol water HEERLIJK!!
he wat ........... ben weer in tweifel modus .............leg uit?
 
Daarom heeft Volvo voor bepaalde type blokken ook andere koelvloeistof omdat de conserverende werking voor andere materialen weer te aggressief was.

Er zit dus degelijk verschil in koelvloeitstof , alleen vaak weet je niet wat de beste is.
 
Er zit degelijk verschil in koelvloeistof.

Het mag niet gaan vreten in het aluminium, geen elektrische geleiding hebben welke corrosie versnelt, een laag O2 gehalte en een bepaalde pH waarde om de corrosiesnelheid flink te verminderen
 
duidelijk dat jullie niet van silica deeltjes hebben gehoord
Mijn CX kan dat niet aan, en met hem nog andere motoren... door die deeltjes schuurje (verassend snel) door bepaalde keeringen heen.... plons blok vol water HEERLIJK!!

Vertel mij eens met welke keerringen de koelvloeistof in aanraking komt?
 
Vertel mij eens met welke keerringen de koelvloeistof in aanraking komt?
Bij mij zit de pomp aan de buitenzijde tegen de nokkenas.
Bij mijn trialmotor zit hij tegen de krukas. Hier zit een keerring in die ik een keer kapot heb gehad en dan loopt alle koelvloeistof in je carter
 
Hoi

Ik zou diie koelvloeistof niet in mijn motor
willen hebben.
Er zit wel degelijk verschil in koelvloeistoffen
net zoals de ene olie de andere niet is.
Je hebt verschillende kwaliteiten in koelvloeistoffen,
goed ze beschermen allemaal tegen vorsten ze smaken
allemaal zoet.
MAAR in de ene zitten middelen die beter tegen corosie
beschermen dan in andere.
Ik zou op zeker gaan en een goede koelvloeistof gebruiken.

groet Zeldzame
 
Hoi

Ik zou diie koelvloeistof niet in mijn motor
willen hebben.
Er zit wel degelijk verschil in koelvloeistoffen
net zoals de ene olie de andere niet is.
Je hebt verschillende kwaliteiten in koelvloeistoffen,
goed ze beschermen allemaal tegen vorsten ze smaken
allemaal zoet.
MAAR in de ene zitten middelen die beter tegen corosie
beschermen dan in andere.
Ik zou op zeker gaan en een goede koelvloeistof gebruiken.

groet Zeldzame
welke moet ik dan hebben???
 
Terug
Bovenaan Onderaan