koffers givi of sw motech

MetalSpeedy

Die hard MF'er
12 mei 2004
279
0
belgie|vosselaar
hoi ..

ik wil graag een kofferset op m'n suzuki gsr kopen, maar ik zit een beetje met een dilemma..

mijn dealer raad de kofferset van givi v35 aan en die kosten 379 €
ik heb bij sw motech propere koffers gezien , namelijk SW motech Aero ABS

http://shop.sw-motech.com/lshop,showrub,127641632719557,en,1276416333-19571,products.1252674507.1256207795,,,,.htm

( hier zie je ze op een motor )
http://www.mojomoto.be/shop/index.php/algemene-producten/bagage/harde-bagage/sw-motech-aero-abs-kofferset.html

de prijs van de SW motech koffers zijn 271 €

nu is het zo dat ik die koffers waarschijnlijk maar 2 a 3 keer per jaar ga gebruiken , mij lijkt die besparing van 108 € dan toch wel mooi meegenomen en lelijk zijn die koffers ook zeker niet ..

ik vind zeer weinig informatie over de sw motech koffers .. , heeft hier iemand al ervaring met deze koffers of foto's van je motor met die koffers ???

wat zijn de plus en min punten van beiden en tegen over mekaar ??
 
waarom zijn harde koffers eigelijk een voordeel ??

de ms motech zijn ook sluitbaar met een slotje op de rits

betere bescherming van je spullen? minder diefstal gevoelig als je effe een bakkie doet onderweg?

oh ja en ik kan uit ervaring zeggen dat een givi koffer al je spullen heel houdt en de achterkant van de motor ook volledig heel blijft bij een vol beladen crash op vakantie; voorkant van de motor was total-loss, maar alle bagage en de uitlaten waren nog prima in orde, de koffer zelf gebruik ik ook nog steeds; zitten wel wat schaafplekken op en 1 scheur (niet meer waterdicht) maar dat zegt wel iets over de kwaliteit, de motor weegt rijklaar dik 250 kilo (zijspan zat er toen nog niet aan)
 
Laatst bewerkt:
waarom zijn harde koffers eigelijk een voordeel ??

de ms motech zijn ook sluitbaar met een slotje op de rits

Ik zou mijn spullen niet zo snel onbeheerd achterlaten achter een rits... een knippex-tang gaat daar binnen 0.5 sec doorheen denk ik.
Die Givi (ik heb Monolock) zitten met een redelijk slot vast. Met datzelfde slot zet je hem vast op je rack.
Van de andere kant... als je het maar 2 keer per jaar gebruikt kan je je kansen wel uitdagen denk ik.
 
Ik zou mijn spullen niet zo snel onbeheerd achterlaten achter een rits... een knippex-tang gaat daar binnen 0.5 sec doorheen denk ik.
Die Givi (ik heb Monolock) zitten met een redelijk slot vast. Met datzelfde slot zet je hem vast op je rack.
Van de andere kant... als je het maar 2 keer per jaar gebruikt kan je je kansen wel uitdagen denk ik.


Het openmaken van het slot op zo'n koffer is ook niet echt rocket science
 
Toevallig is er vorige nog een vertegenwoordiger van sw-motech bij mij op bezoek geweest en hij had deze koffer bij zich.

voordeel van de koffer:

- De buitekant kan wel indeuken maar deukt hierna direct weer uit.
- Koffer is licht
- Koffer raakt veel minder beschadigd als dat een gelakte koffer doet
- koffer is voorzien van quick-lock systeem waardoor deze snel te demonteren is.

Nadelen:

- koffer is waterdicht op ritssluiting na, maar daarvoor is een waterdichte binnentas bijgeleverd.

Oja als je een sw motech koffer koop, kies dan voor een quick release systeem, is miss iets duurder maar als je maar een paar keer per jaar met koffers rijd, hoef je niet de keren dat je zonder koffers rijd met die afzichtelijke koffersbeugels aan je motor rond te rijden.
 
wat je ook kan doen: koffers van givi kopen met een quick-lock systeem van motech... heb ik gedaan :) de dragers van de koffer zitten met 3 snelspanners vast, kan je zo loshalen en meenemen. Ideaal! Als je dan zonder koffers rijdt heb je ook niet zo'n lelijk rek hangen...
 
Ik heb zelf Givi's, geen ervaring met SW motech. Met Givi wel heel goede ervaring.
 
de bedoeling is inderdaad om de quick lock system van sw motech ook mee aan te schaffen

@ Westah , vind je de koffers er degelijk uitzien ?
sinds dat ik ze niet in de buurt kan bekijken , heb ik echt geen idee naar de kwaliteit van de sw motech koffers
 
Terug
Bovenaan Onderaan